Inlägg från: Anonym (Nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyfiken)

Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?

Jag hade en diskussion med en kompis som gett upp dejtingsajter pga att han upplever att han sorteras bort pga sin längd (under 170 cm). Blev pga detta nyfiken på vad mer som är vanligt att sortera bort och på vilket sätt skiljer det sig mellan män och kvinnor.

Så ni som varit eller är aktiva på dejtinsajter, vad sorteras bort?

Jag gissar att kvinnor främst sorterar bort män som dom anser är för korta, kanske även folk med fel politiska åsikter (höger) och att män ev. gallrar bort kvinnor i högre utsträckning pga ålder och ev. vikt. 
    Men det är gissningar så ni med erfarenhet, upplys mig om vad som gäller. 

• Svar på tråden Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-11-13 13:35:34 följande:

Tror allmänt bittra och människor som beskriver sig själva som snäll. Snäll borde vara något som goes without sayin' liksom.

Sen så tror jag att de inte hittar någon och säger att de har gett upp dejtsidor egentligen använder det som ett argument och skyller på det eller det motsatta könet när det i realiteten handlar om att de själva inte är så mycket att hänga i granen. De själva har antagligen för högt ställda krav (eller påstår att jag tar vem som helst) men kan inte medge det. Dessa blir diskade from the get-go. Ingen vill ju bli tillsammans med en sån toxisk person.

I vissa fall har du säkerligen rätt och jag själv skulle aldrig ge min kompis godkänt som pojkvänsmaterial även om han var lång, men hans utbud skulle säkerligen ökat om han var 190 cm lång.

Att han själv ratar kvinnor som antingen är åt det mulliga hållet eller är några år äldre än han själv, men helt ok med 25 år yngre tjejer säger en del. Att han själv tappar håret och är jäkligt krävande som person (kvinnor ska inte ha husdjur, ha intressen som tar för mycket tid så man hamnar för långt ner på priolistan, men samtidigt förstå att han ska göra saker med sina kompisar själv ibland) har han noll insikt i. Skrattande
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-11-13 15:48:50 följande:
    Det är ett underligt fenomen. Verkar nästan som en hel generation har någon slags entitlement. Det borde vara enkelt tycker jag: Ha vilka krav man vill men förstå också att det innebär att du troligen kommer att vara singel.

I stället så verkar dessa personer bli ilskna och bittra, och skyller ifrån sig. Det är så konstigt. 
    Man kan ju tycka att folk som min polare som varit singel den absolut största delen av sitt vuxna liv borde kunna se vad den gemensamma nämnaren är och kanske börja jobba med den biten. Skrattande
Svar på tråden Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?