• Anonym (Nyfiken)

Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?

Jag hade en diskussion med en kompis som gett upp dejtingsajter pga att han upplever att han sorteras bort pga sin längd (under 170 cm). Blev pga detta nyfiken på vad mer som är vanligt att sortera bort och på vilket sätt skiljer det sig mellan män och kvinnor.

Så ni som varit eller är aktiva på dejtinsajter, vad sorteras bort?

Jag gissar att kvinnor främst sorterar bort män som dom anser är för korta, kanske även folk med fel politiska åsikter (höger) och att män ev. gallrar bort kvinnor i högre utsträckning pga ålder och ev. vikt. 
    Men det är gissningar så ni med erfarenhet, upplys mig om vad som gäller. 

• Svar på tråden Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?
  • Anonym (L)
    Anonym (Incelnoja) skrev 2024-11-13 13:45:03 följande:
    Bort om inte över 190 och 20 cm monsterdase!
    Du får träna på att vara mer specifik, ganska långt ifrån det första du skrev.
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-11-13 13:54:54 följande:
    I vissa fall har du säkerligen rätt och jag själv skulle aldrig ge min kompis godkänt som pojkvänsmaterial även om han var lång, men hans utbud skulle säkerligen ökat om han var 190 cm lång.

Att han själv ratar kvinnor som antingen är åt det mulliga hållet eller är några år äldre än han själv, men helt ok med 25 år yngre tjejer säger en del. Att han själv tappar håret och är jäkligt krävande som person (kvinnor ska inte ha husdjur, ha intressen som tar för mycket tid så man hamnar för långt ner på priolistan, men samtidigt förstå att han ska göra saker med sina kompisar själv ibland) har han noll insikt i. Skrattande
    Det är ett underligt fenomen. Verkar nästan som en hel generation har någon slags entitlement. Det borde vara enkelt tycker jag: Ha vilka krav man vill men förstå också att det innebär att du troligen kommer att vara singel.

I stället så verkar dessa personer bli ilskna och bittra, och skyller ifrån sig. Det är så konstigt. 
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-11-13 15:48:50 följande:
    Det är ett underligt fenomen. Verkar nästan som en hel generation har någon slags entitlement. Det borde vara enkelt tycker jag: Ha vilka krav man vill men förstå också att det innebär att du troligen kommer att vara singel.

I stället så verkar dessa personer bli ilskna och bittra, och skyller ifrån sig. Det är så konstigt. 
    Man kan ju tycka att folk som min polare som varit singel den absolut största delen av sitt vuxna liv borde kunna se vad den gemensamma nämnaren är och kanske börja jobba med den biten. Skrattande
  • Anonym (Evvi)

Folk som skriver "Swipa vänster om du inte tänker svara" eller Söker inte brevvänner och liknande (ofta värre).

Folk med bar överkropp.

Äldre som söker mycket yngre enbart.

• Anonym (Orsaken)
    Anonym (Incelnoja) skrev 2024-11-13 13:20:37 följande:

Korta oskulder med små snoppar

Och ditt exempel kan vara en orsak varför visas män blir incel 
  • Anonym (Orsaken)
    Anonym (L) skrev 2024-11-13 13:34:45 följande:
    Hur är det med en lång oskuld med normal snopp?
    Små penisar kan vara normalt 
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-11-13 16:13:16 följande:
    Man kan ju tycka att folk som min polare som varit singel den absolut största delen av sitt vuxna liv borde kunna se vad den gemensamma nämnaren är och kanske börja jobba med den biten. Skrattande
    Det är så konstigt. Så fruktansvärt ologiskt.

Jag börjar undra om inte det är naturens sätt att se till att dessa inte förökar sig. Narcissistiska egenskaper vill man ju inte ska gå i arv. (Eller är ett bra upplägg för ett positivt föräldraskap heller) (eller partnerskap naturligtvis)
  • Anonym (Cissi)

Oattraktiva drag
    Övervikt
    Ovårdat hår/långt hår
    Allvarlig arg blick
    Alkohol på varje bild
    Framför dyr bil utan att det är motiverat, t ex stort bilintresse
    Inaktiv livsstil
    Dåligt språk
    Brist på karisma och charm
    Kortare än mig
    För enkelt jobb, brist på ambition

• Anonym (Orsaken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-11-13 16:47:10 följande:

Jag börjar undra om inte det är naturens sätt att se till att dessa inte förökar sig. Narcissistiska egenskaper vill man ju inte ska gå i arv. (Eller är ett bra upplägg för ett positivt föräldraskap heller) (eller partnerskap naturligtvis)
    Då är det normalt när kvinnor dör under förlossningen eller?
    Naturens sätt att se till att de inte förökar sig? 
  • Anonym (Orsaken)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-11-13 16:47:10 följande:

Narcissistiska egenskaper snarare kan attrahera fler kvinnor. 
    Många kvinnor vill ha män som har bra självförtroende etc. 
Svar på tråden Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?