Inlägg från: Anonym (Ella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ella)

Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?

Jag träffade min man genom utbildning men innan dess var jag på dejtingsidor ett tag... Detta är dock några år sedan.

Personer jag minns att jag slopade direkt var:
    - De som bara skrev artighetsfraser eller fåordiga svar, inget som visade intresse för att lära känna mig
    - De som inledde konversation med snuskiga raggningsfraser
    - De som började prata sex innan vi hunnit lära känna varandra
    - De som började prata om äktenskap och barn innan vi lärt känna varandra
    - De som krävde att jag skulle vara tillgänglig 24/7. Allra värst var de som lyckades leta upp mig på facebook och började skriva där om jag var upptagen. Kanske ännu värre med killen som lyckades leta fram mitt telefonnumer och ringde och smsade under en julhelg när jag inte var aktiv på dejtingsidan för att jag umgicks med min familj...
    - En kille som hade svarat på ett förslag på konversationsämnen: "Något jag aldrig gjort men skulle vilja testa är..." med "hänga mig" (jättekul och peppande... verkligen)
    - En kille som skrivit i sin bio "tinder går åt helvete så jag testar här istället" (låter ju inte så lovande...)
    - De vars hela liv och personlighet verkade kretsa kring alkohol och/eller cigg/vape
    - De som krävde att vi skulle träffas inom några dagar efter att vi börjat skriva
    - De som nästan direkt frågade om jag kunde flytta från min hemstad för att flytta ihop med dem. Att prata om att flytta ihop innan man ens träffats är lite väl påstridigt för mig.

Det hände inte så ofta att jag stötte ihop med extremt politiska personer. Längd brydde jag mig aldrig om, jag är själv 162 cm lång.

Svar på tråden Vad sorteras mest bort på dejtingsajter?