Anonym (Nja) skrev 2024-11-10 15:58:28 följande:
Det jag menar är att välja att betala för en TV- och radiokanal är en sak som jag inte anser att myndigheter ska lägga sig i. Det är som du skriver en service(public service) och dessa val borde vara upp till var och en.
De lägger sig inte i och de är opartiska och ditt argument går göra på en lyktstolpe, en väg, sjukvård och all infrastruktur man kan hitta i hela Sverige.
Ja, det är ditt val i vad du ska titta på, och allt innehåll är inte för dig och pga det är till för alla inte bara dig
Hur kan du inte veta såna här saker?
Så ja, det finns en del saker som är skräp enligt på SVT/SR, och, för jag förstår att allt inte är för mig och du verkar inte fatta vad public service är alls.
Och när du inte ens fattar att det är en panel av alla partier som ligger bakom SVT/SR.
Inser du inte ens fattar var publik service är och när du inbillar dig allt ska vara för dig.
OCH VALET ÄR UPP TILL DIG, hur kan du ens ha missat detta?
Och de har gigantiska arkiv så du kan välja det du ska titta på exakt när du vill.
Anonym (Nja) skrev 2024-11-10 16:14:41 följande:
Jo, men SVT och SR har skatteintäkter på nästan 10miljarder ihop. Det är sjukt mycket pengar och enligt mig orimligt.
Inte speciellt, tror inte du riktigt greppar hur dyrt det är.
Men titta in vad andra kanaler lägger, så får du inse det är budget, men antar du kommer med skräpkanaler nu.
Men det får ha en liknande hög kvalitet.