klyban skrev 2024-11-12 06:23:12 följande:
Dock så är deras arbete att vara opartiska.
Samma gäller mitt jobb, jag kan inte ha en fördom mot att en skruv ska vara där, utan jag får vackert göra mitt jobb.
Försök påvisa att det som sänds av SVT/SR inte skulle vara opartiskt.
Många försökt, INGEN har lyckats.
Tukt skrev 2024-11-11 22:46:08 följande:
Det är väl också så att den moderna människan är rätt van att få precis det den vill ha, eftersom utbudet av det mesta ökat så pass. Spelar ingen roll om det ska komma ett underbetalt matbud med indisk mat får favoritrestaurangen, kunna se precis de filmer en vill. Men också då att man vant sig vid att även nyheter och media ska vara gjorda precis som man vill. Gud nåde om ens en mening är fel. Då är allt värdelöst.
.
Det problemet som de har, det är viss politik tål inte granskning av deras politik.
Och detta är anledningen de försöker säga att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
Och tänk alla år innan nazisterna blev rumsrenare, och alla politiker som fastnade i deras granskning då, men det är först när SD kom som att det skulle bekämpa SVT/SR pga detta.
Och som du säger, om inte allt är tillrättalagt och allt vissa hör är att den politik de har är det enda de hör och att de har alltid rätt.
Så blir de arga och aggressiva, och igen ser vi detta främst hos fansen från ett speciellt parti och SD igen.(Dock är dom inte ensamma om detta är värt att tillägga.)
Reklamkanalerna är sju resor värre, och det var faktiskt anledningen jag slutade lyssna på dessa reklamkanaler och just för det var så tradigt att höra än mer samma samma.
Och på SR får man faktiskt höra musik som man knappt får tillfälle ens höra en gång på reklamkanalerna.
Sporten brukar vara värst på detta område, de andra sakerna bra bättre.
Men ett problem i all radio, och när en låt är populär, så kommer den spelas ofta, så är det bara.
Det spelar ingen roll om de vill vara opartiska, de ÄR inte det eftersom det är omöjligt. Det handlar inte om skruvar eller saker som antingen är på ett sätt eller annat utan om samhälle, politik, värderingar med mera och avseende det kan INGEN vara opartisk. Hur mycket du än önskar att det vore så. Det är säkert vanligt att man upplever att en källa är opartisk när man håller med om innehållet men har man andra åsikter blir upplevelsen en annan.