Anonym (Vik) skrev 2024-11-07 21:27:43 följande:
Jag håller med dig i att vänstern är alldeles för frikostig med benämningen fascist men samtidigt gör ju högern detsamma vilket ts visar.
Det som hade behövts är ett samtalsklimat där man bemöter varandra respektfullt och i den aspekten är den gamla devisen sann, att det var bättre förr. Vill ts uppnå make America great again borde hen såldes bemöta sina politiska motståndare med respekt.
för övrigt vill jag påpeka att om AFA stormat Kapitolium så hade det varit annat ljud i skällan från maga och ts. Samma inkonsekvens gäller frågan om valfusk. Valet har gått rätt till nu när Trump vann men det var fusk när han förlorade för fyra år sedan.
Fast problemet är att vänsterrörelsen alltid kan vända till lättåtkomlig vänsterinformation och den som kritiserar vänstermedia sprider falsk information eller så har man en hemlig agenda. Jag har märkt att många går så långt att man är beredd att trycka ner andra. Det är så sjukliga beteenden att man inte behöver vara psykiatriker för att förstå att vissa har narcissistiska drag.
För cirka ett år sedan så fick jag en annan uppfattning av Trump, nu är jag positivt inställd till Trump. Det enda jag gjorde var att försöka förstå varför det fanns människor som var positivt inställda till Trump. Och ja - gubben är sarkastisk men även jag tycker att han har ett språkbruk som inte klär en politiker väl.
Det är viktigt att försöka sätta sig in i hur andra tänker och resonerar, men ointresset är stort. Jag undrar varför man inte vill försöka sätta sig in i hur andra resonerar, vet du?