• Konservativ

Trump vann- fascisterna förlorade

Efter åratal av förföljelse genom politiska rättegångar både mot Trump och hans allierade.
    Efter vänsterns fascistiska stormtrupper satt skräck i folk.
    Efter valfusken 2020.
    Efter mordförsöken som Secret Service tillät.
    Efter förtrycket av oppositionen på olika sajter.

SÅ VANN TRUMP!

FASCISTERNA FÖRLORADE!

FOLKET TOG TILLBAKA MAKTEN!

• Svar på tråden Trump vann- fascisterna förlorade
  • Anonym (Katastrof svenska medier)
    Mentat skrev 2024-11-06 18:20:11 följande:

Jag tycker att det är trist att vi har en så extremt vinklad mediabevakning av USA. Trump framställs som totalt galen så varför röstar majoriteten på honom? Hans sociala kompetens får man nog leta efter med mikroskop men vilken politik vill han föra och vilken politik ville Harris föra? Vilka frågor var viktiga för de amerikanska väljarna i presidentvalet? Det här är inget som slås upp stort i svensk media direkt.

Nu är Trump kanske värre än tidigare republikanska presidenter och kandidater, till sin personlighet i alla fall, men svensk media framställer alltid en republikan i värsta tänkbara dager. Det gör att vi inte kan förstå USA:s väljare. Det var likadant med Bush och Reagan.

Mediabevakningen av Trump i svensk media är katastrofalt vinklad. Det märks tydligt nu när han tom vann. Här är Trump framställd som pesten själv.

SVT pratar of rysk desinformation. Till viss del är det precis vad dom själva sysslar med.

Det hade varit trevligt om svenska medier var mer objektiva i sin mediebevakning.
  • Konservativ
    Anonym (Trepination) skrev 2024-11-06 19:38:39 följande:
    Du bevisar min poäng.
    Du får förklara tydligare. Kan du det?
  • Anonym (Trepination)
    Konservativ skrev 2024-11-06 19:57:25 följande:
    Du får förklara tydligare. Kan du det?
    Jag tror inte att jag kan det. -för dig- tyvärr.
  • Reasonandsense
    Konservativ skrev 2024-11-06 19:32:35 följande:
    1. Trump uppmanade faktiskt folk att gå hem. Det har mörkats väl av vänsterjournalisterna.
    2.Jag hoppas att han avskaffar fbi som har blivit en gren av demokratiska partiets maktapparat.
    3. "Hitta röster" var det som demokratiska partiet ägnade sig åt 2020.
    4. Störandet av demokratiska processer har inte Trump hållit på med. Vad syftar du på?
    5. Ditt andra stycke är obegripligt. Det är demokratiska partiet som har försökt tysta oppositionen. 
    Det här är F-nivå på gymnasiet, vem tror du du ska övertyga på det sättet? Skriv mer utförligt och källhänvisa.
  • Konservativ
    Reasonandsense skrev 2024-11-06 20:23:33 följande:
    Det här är F-nivå på gymnasiet, vem tror du du ska övertyga på det sättet? Skriv mer utförligt och källhänvisa.
    Är du gymnasielärare? Jag skriver ingen uppsats här så tror knappast jag behöver källförteckning och notapparat. 

Är inte här för att övertyga även om jag i inlägg nr 21 skrivit mer konkret om fascism än vad de flesta brukar göra. 

Jag hoppas att de följande fyra åren får dig att inse vilket bra val usa har gjort.
  • Anonym (Bruse)
    Konservativ skrev 2024-11-06 18:09:50 följande:
    Fred.
    Välstånd.

Det kan vi nu förvänta oss. 
    Där har vi delade uppfattningar.
  • Reasonandsense
    Konservativ skrev 2024-11-06 20:34:32 följande:
    Är du gymnasielärare? Jag skriver ingen uppsats här så tror knappast jag behöver källförteckning och notapparat. 

Är inte här för att övertyga även om jag i inlägg nr 21 skrivit mer konkret om fascism än vad de flesta brukar göra. 

Jag hoppas att de följande fyra åren får dig att inse vilket bra val usa har gjort.
    Syftet med att skriva uppsatser är inte bara att skriva uppsatser. Tanken är att man faktiskt ska lära sig saker; det tycks du inte ha gjort. Om du inte är här för att övertyga, varför är du här?
  • Anonym
    Konservativ skrev 2024-11-06 18:44:37 följande:
    3. Tystandet av oppositionen på olika sajter på olika sätt. Internet fanns inte för hundra år sedan men man tystade oppositionen.
    Vad betyder det påståendet?
  • Reasonandsense
    Konservativ skrev 2024-11-06 18:44:37 följande:
    Jag kallar Harris-Biden regimen fascistisk eftersom de har fört en fascistisk politik;
    1. Stormtrupper på gatorna under Trumps första period. Precis som Mussolinis svartskjortor.
    2. Försöken att fängsla Trump och hans allierade. Precis som Mussolini.
    3. Tystandet av oppositionen på olika sajter på olika sätt. Internet fanns inte för hundra år sedan men man tystade oppositionen.
    Lite bakläxa på ditt "bra inlägg, då:
    1. Motivera varför du kallar demokratiska demonstranter "stormtrupper" och "precis som Mussolinis svartskjortor" (verkar en aning tendentiöst). 
    2. Har du några belägg för att Harris-Biden ligger bakom detta?
    3. Åter igen, vad syftar du på? Har Biden gjort det olagligt att uttrycka republikanska åsikter på facebook och instagram?
  • Hugful80
    Konservativ skrev 2024-11-06 17:55:50 följande:
    Trump vann- fascisterna förlorade

Efter åratal av förföljelse genom politiska rättegångar både mot Trump och hans allierade.
    Efter vänsterns fascistiska stormtrupper satt skräck i folk.
    Efter valfusken 2020.
    Efter mordförsöken som Secret Service tillät.
    Efter förtrycket av oppositionen på olika sajter.

SÅ VANN TRUMP!

FASCISTERNA FÖRLORADE!

FOLKET TOG TILLBAKA MAKTEN!

Vad vill du disktuera?
    Du klarade inte ens av att ha en frågeställning i din trådstart.

Svara och förtydligande följande innan nån ens ska försöka ta dig på allvar:

1. Hur många år har Trump förföljts och vilka var de politiska rättegångarna gentemot honom och/eller hans allierade.

2. Vad kallas vänsterns fascistiska [sic!] stormtrupper och på vilket sätt har dessa satt skräck i folk? Har de något lika coolt namn som Proud Boys?

3. Organiserat valfusk är debunkat sedan länge. Det förekom helt enkelt inte.

www.cbsnews.com/news/presidential-election-2020-conspiracy-theories-debunked/

Man fann dock 475 fall i sex delstater som eventuellt skulle kunna klassas som valfusk. Dessas eventuella fall hade i vilket fall som helst inte påverkat utgången av valet.

Reporters went looking for cases of voter fraud in six states that Trump has challenged, and they found fewer than 475 potential instances out of more than 25 million votes cast, a number that would not have come close to changing the outcome.

Två av fallen var en dömd brottsling som trodde han fick rösta och en kvinna som röstade i sin döda mors namn. Det framkommer dock inte vem dessa två skulle ha röstat på så kanske de var Trumpanhängare?

You had individuals like a gentleman from Wisconsin who was a felon, and he did not understand or did not know, he said, that he ? he thought he was eligible to vote.

We had a woman in Maricopa County who has been charged. Authorities say that she submitted a ballot on behalf of her mother, who had died about a month before the election.

Källa:
    www.pbs.org/newshour/show/exhaustive-fact-check-finds-little-evidence-of-voter-fraud-but-2020s-big-lie-lives-on

4. Ange en unbiased källa till hur Secret Service saknktionerade mordförsöken på Trump.

5. På vilket sätt har oppositionen förtryckts och på vilka siter?

När du svarat och/eller bemött mina punkter, komplett med källhänvisning, kan vi diskutera vidare.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
Svar på tråden Trump vann- fascisterna förlorade