• Anonym (Greta 53)

Hur v å g a r kvinnor följa med okända män hem?

En annan kedja här fick mig att vrida på klossen. Jobbar även på ett ställe dit folk tar kontakt vid våödtäkt mm. Har funderat över detta flera gånger. Det var nog väääldigt ovanligt man gick hem med en okänd karl när jag var "ung o i svängarna". Har två vuxna döttrar o är 100 säker dom aldrig gjort det heller. Så, vad har hänt, hur blir det så att man åker med hem ...o ibland (rätt ofta) går det illa, saker mot ens vilja. Tragiskt, sätter men för livet. 
    Är det dåligt självförtroende? Dålig jagbild? Svag o inte tro på sig själv? Undrar bara...tycker så synd om dom. 

• Svar på tråden Hur v å g a r kvinnor följa med okända män hem?
  • Anonym (B)

Alla vet vem som startat denna tråd och det är inte någon kvinna.  

• Anonym (Nej!)

Påverkad och saknar konsekvenstänk

• Anonym (Greta 53)

Nog är jag kvinna alltid, o jobbar med kvinnor. Och barnmorska. Kan inte förstå hur unga går hem med män, bara sådär efter 3h prat på baren. E väl dom svagaste, tror dom får pluspoäng om dom gör det. Lär era döttrar hur man är stark o fin i sig själv.

• Anonym (Hmm)

Carolatom, Karl Alexander, Maja2020, Halvsvenskman FootCrazyCuteness. 

• Anonym (Va!)

Är det någon som förstår Ts första mening och i så fall kan förklara den för någon som absolut inte förstår.

• Anonym (Tycker att...)

Jag tycker att om man lär känna en man litegrann så kan man få en slags känsla av att den här killen är trygg/ofarlig  

Ett par beteenden, typ han är gullig, försiktig, snäll, tar inte initiativ, nervös och en själv är den som liksom får driva på. Man bjuder in sig själv till honom typ inte att han gör det.

Nu kan det vara så att han är ett as på andra sätt (typ han är gift men säger inte det)  men jag tror jag aldrig vart i fara när jag fått den känslan. Givetvis könssjukdomar, graviditet, brustet hjärta såna saker de riskerna finns ju men sannolikt inte typ våldtäkt/mjsshandel om jag fått den känslan 

• Anonym (Överdrivet)

Visst händer det att människor råkar illa ut, så är det! Men i väldigt, väldigt många fall går det ju bra också. Varken jag eller någon jag känner har någonsin blivit utsatta för något, trots att vi följt med killar hem många gånger. 

Så, ha lite rimlighet i hur stor fara man utsätter sig för rent statistiskt. 

• mamaleona
    Anonym (Va!) skrev 2024-11-05 10:01:20 följande:

Är det någon som förstår Ts första mening och i så fall kan förklara den för någon som absolut inte förstår.

Den var väl inte så viktig i sammanhanget, poängen kom ju sedan. Relaterade bara till en annan kedja här. Inte svårare än så.
  • Anonym (Va!)
    mamaleona skrev 2024-11-05 15:05:27 följande:
    Den var väl inte så viktig i sammanhanget, poängen kom ju sedan. Relaterade bara till en annan kedja här. Inte svårare än så.
    Men vad är en kedja då? Har inte sett några kedjor här.
  • Anonym (Lovisa)

Jag känner som du. Har aldrig legat med en man som jag inte känner. Dels för att jag inte känner mig trygg med att följa med en främmande människa hem och göra mig så sårbar, men framför allt för att det helt enkelt inte intresserar mig att ha sex med okända människor.

Däremot dömer jag inte den som gör det, och ärligt talat finns väl risken att råka ut för övergrepp, överfall och liknande även i andra sammanhang. Man utsätter sig sannolikt för större risker varje dag, åtminstone rent statistiskt.

Svar på tråden Hur v å g a r kvinnor följa med okända män hem?