Inlägg från: Anonym (Greta 53) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Greta 53)

Hur v å g a r kvinnor följa med okända män hem?

En annan kedja här fick mig att vrida på klossen. Jobbar även på ett ställe dit folk tar kontakt vid våödtäkt mm. Har funderat över detta flera gånger. Det var nog väääldigt ovanligt man gick hem med en okänd karl när jag var "ung o i svängarna". Har två vuxna döttrar o är 100 säker dom aldrig gjort det heller. Så, vad har hänt, hur blir det så att man åker med hem ...o ibland (rätt ofta) går det illa, saker mot ens vilja. Tragiskt, sätter men för livet. 
    Är det dåligt självförtroende? Dålig jagbild? Svag o inte tro på sig själv? Undrar bara...tycker så synd om dom. 

• Svar på tråden Hur v å g a r kvinnor följa med okända män hem?
  • Anonym (Greta 53)

Nog är jag kvinna alltid, o jobbar med kvinnor. Och barnmorska. Kan inte förstå hur unga går hem med män, bara sådär efter 3h prat på baren. E väl dom svagaste, tror dom får pluspoäng om dom gör det. Lär era döttrar hur man är stark o fin i sig själv.

• Anonym (Greta 53)
    Anonym (Lovisa) skrev 2024-11-05 16:17:29 följande:
    Och jag fick inte uppge min åsikt i frågan menar du?
    Jösses, ABSOLUT INTE, HERREGUD. Skulle gärna skära pi..en av dom som våldför sig på kvinnor. Blir arg över det, o som jag skrev så jobbar jag med detta. Det är bara en fråga jag undrat över, hur man vågar åka hem med nån random, el ut i bil...då jag var ung skulle vi aldrig gjort det.
Svar på tråden Hur v å g a r kvinnor följa med okända män hem?