• Anonym (Greta 53)

Hur v å g a r kvinnor följa med okända män hem?

En annan kedja här fick mig att vrida på klossen. Jobbar även på ett ställe dit folk tar kontakt vid våödtäkt mm. Har funderat över detta flera gånger. Det var nog väääldigt ovanligt man gick hem med en okänd karl när jag var "ung o i svängarna". Har två vuxna döttrar o är 100 säker dom aldrig gjort det heller. Så, vad har hänt, hur blir det så att man åker med hem ...o ibland (rätt ofta) går det illa, saker mot ens vilja. Tragiskt, sätter men för livet. 
    Är det dåligt självförtroende? Dålig jagbild? Svag o inte tro på sig själv? Undrar bara...tycker så synd om dom. 

• Svar på tråden Hur v å g a r kvinnor följa med okända män hem?
  • Anonym (Lovisa)
    klyban skrev 2024-11-05 16:24:42 följande:

Det är enkelt för dig om du är kvinna, ta inte hem några okända män :whoco5:

De andra kvinnorna väljer ta hem dom för de vill knulla, och värt att påpeka att de är inte längre okända heller allt som oftast.
    Då du vet att man pratar med varandra och berättar vem man är osv...

Att man får göra exakt som man vill utan att bli dömd, och att risken för våld finns överallt, är ju exakt det jag skriver?

"För dig som kvinna" - menar du att kvinnor inte får uttala sig i denna tråd?
  • Venenum
    Tyra myra skrev 2024-11-05 15:44:33 följande:

Tror att TS menar att förr i tiden, när hon och jag var unga så gick vi inte hem till en okänd man. Möjligtvis kunde mannen följa med oss hem på en kopp te men mer blev det inte förrän man träffats några gånger och man skapat en relation med honom.

Idag verkar det som om relationen börjar i sängen. Ska inte uttala mig om vad som är rätt och fel här, men nog känns det som om unga kvinnor idag är mer utsatta.  Lägger absolut inga moraliska aspekter på det, men har själv sett hur unga kvinnor rätt samvetslöst utnyttjats av män. Dessa kvinnor kan få svårigheter i relationer och har ofta problem med tilliten resten av livet.

Så helt oproblematiskt är det inte.  

Nej, oproblematiskt är det inte. Men är det kvinnorna som följer med män hem som är problemet? Eller män som våldför sig sexuellt på kvinnor mot deras vilja som är problemet?

Jag kan lära mina döttrar att undvika risker, vilket då i förlängningen innebär att jag behöver låsa in dem och kasta bort nyckeln. Eller så kan jag lära mina söner att respektera ett nej och både mina söner och döttrar kan röra sig i det offentliga och privata rummet betydligt mer riskfritt. 
    >> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv
  • Anonym (Inte så konstigt)
    Anonym (Greta 53) skrev 2024-11-05 07:40:34 följande:
    Hur v å g a r kvinnor följa med okända män hem?

En annan kedja här fick mig att vrida på klossen. Jobbar även på ett ställe dit folk tar kontakt vid våödtäkt mm. Har funderat över detta flera gånger. Det var nog väääldigt ovanligt man gick hem med en okänd karl när jag var "ung o i svängarna". Har två vuxna döttrar o är 100 säker dom aldrig gjort det heller. Så, vad har hänt, hur blir det så att man åker med hem ...o ibland (rätt ofta) går det illa, saker mot ens vilja. Tragiskt, sätter men för livet. 
    Är det dåligt självförtroende? Dålig jagbild? Svag o inte tro på sig själv? Undrar bara...tycker så synd om dom. 

Det är grundläggande behov som kvinna att ha sex. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Venenum skrev 2024-11-05 19:14:39 följande:
    Nej, oproblematiskt är det inte. Men är det kvinnorna som följer med män hem som är problemet? Eller män som våldför sig sexuellt på kvinnor mot deras vilja som är problemet?

Jag kan lära mina döttrar att undvika risker, vilket då i förlängningen innebär att jag behöver låsa in dem och kasta bort nyckeln. Eller så kan jag lära mina söner att respektera ett nej och både mina söner och döttrar kan röra sig i det offentliga och privata rummet betydligt mer riskfritt. 

Väldigt naivt . Att du uppfostrar dina söner lär inte hjälpa dina döttrar ett dugg.

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Inte så konstigt) skrev 2024-11-05 19:16:59 följande:
    Det är grundläggande behov som kvinna att ha sex. 
    Sex kan man ha med män man känner. Eller åtminstone blivit presenterad för av gemensamma vänner. 
  • klyban
    Anonym (Lovisa) skrev 2024-11-05 17:40:05 följande:
    Att man får göra exakt som man vill utan att bli dömd, och att risken för våld finns överallt, är ju exakt det jag skriver?

"För dig som kvinna" - menar du att kvinnor inte får uttala sig i denna tråd?

Vadå dömt?

Och jag får helt enkelt fylla i det du tog bort ur meningen, och så får du försöka igen och fråga något, för nu blir det bara konstigt när du tar bort och försöker inbilla sig det är någon attack mot att en kvinna säger något.
    För det är imponerande att du missar så, vilket får mig tro det var medvetet bara.

"Det är enkelt för dig om du är kvinna, ta inte hem några okända män :whoco5: "
    Och för sakens skull och så du inte börjar prata om annat igen, samma gäller män också.
    (Och det är du som menar och inte jag är värt och notera.)

Vill du försöka igen? Solig

TvillingmammaVästgöte skrev 2024-11-05 19:28:12 följande:
    Sex kan man ha med män man känner. Eller åtminstone blivit presenterad för av gemensamma vänner. 

Haha, nä, inte alls nödvändigt.

Och bevisligen(och även om man räknar bort våldtäkter.) så gillar både män och kvinnor gå hem och ha sex med varandra, för varför annars är det så många som gör detta?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Greta 53)
    Anonym (Lovisa) skrev 2024-11-05 16:17:29 följande:
    Och jag fick inte uppge min åsikt i frågan menar du?
    Jösses, ABSOLUT INTE, HERREGUD. Skulle gärna skära pi..en av dom som våldför sig på kvinnor. Blir arg över det, o som jag skrev så jobbar jag med detta. Det är bara en fråga jag undrat över, hur man vågar åka hem med nån random, el ut i bil...då jag var ung skulle vi aldrig gjort det.
  • TvillingmammaVästgöte
    klyban skrev 2024-11-06 07:09:08 följande:

Vadå dömt?

Och jag får helt enkelt fylla i det du tog bort ur meningen, och så får du försöka igen och fråga något, för nu blir det bara konstigt när du tar bort och försöker inbilla sig det är någon attack mot att en kvinna säger något.
    För det är imponerande att du missar så, vilket får mig tro det var medvetet bara.

"Det är enkelt för dig om du är kvinna, ta inte hem några okända män :whoco5: "
    Och för sakens skull och så du inte börjar prata om annat igen, samma gäller män också.
    (Och det är du som menar och inte jag är värt och notera.)

Vill du försöka igen? Solig

TvillingmammaVästgöte skrev 2024-11-05 19:28:12 följande:

Haha, nä, inte alls nödvändigt.

Och bevisligen(och även om man räknar bort våldtäkter.) så gillar både män och kvinnor gå hem och ha sex med varandra, för varför annars är det så många som gör detta?

Klart att man kan om man vill,
    Jag tycker det dock skulle vara en onödig risk att ta.
    Om inte för våldtäkt och våld så åtminstone könsjukdomar. 

• klyban
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-11-06 12:37:40 följande:

Klart att man kan om man vill,
    Jag tycker det dock skulle vara en onödig risk att ta.
    Om inte för våldtäkt och våld så åtminstone könsjukdomar. 

Låter som du får lära dig lite om sex och lust, för den funkar inte så rationellt som du försöker göra det där.

För om så, så hade könssjukdomar varit utrotade för hur länge sedan som helst.
    Och inte gå hem med okänd är ju inte ens en garanti det heller.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Molly)
    Venenum skrev 2024-11-05 19:14:39 följande:

Fast det är ju inte dina söner som våldtar dina döttrar. Det är andras söner. Så det hjälper ju inte dina döttrar att du pratar med dina söner, däremot hjälper det de tjejer somt tar hem dina söner. 
    Man låser inte in sina döttrar bara för att man lär dom att inte gå hem till främmande män. Det är inget nödvändigt att göra, inget som inskränker någons frihet. 
Svar på tråden Hur v å g a r kvinnor följa med okända män hem?