• Anonym (Greta 53)

Hur v å g a r kvinnor följa med okända män hem?

En annan kedja här fick mig att vrida på klossen. Jobbar även på ett ställe dit folk tar kontakt vid våödtäkt mm. Har funderat över detta flera gånger. Det var nog väääldigt ovanligt man gick hem med en okänd karl när jag var "ung o i svängarna". Har två vuxna döttrar o är 100 säker dom aldrig gjort det heller. Så, vad har hänt, hur blir det så att man åker med hem ...o ibland (rätt ofta) går det illa, saker mot ens vilja. Tragiskt, sätter men för livet. 
    Är det dåligt självförtroende? Dålig jagbild? Svag o inte tro på sig själv? Undrar bara...tycker så synd om dom. 

• Svar på tråden Hur v å g a r kvinnor följa med okända män hem?
  • Anonym (E)
    Anmäl tråden. Det är Helsvensk man eller Rob eller vilket dubbelanonymt nick  han väljer från gång till gång som startar dom här trådarna för att trycka ner kvinnor. 

• Anonym (E)
    Anonym (Lovisa) skrev 2024-11-05 15:23:56 följande:

Jag känner som du. Har aldrig legat med en man som jag inte känner. Dels för att jag inte känner mig trygg med att följa med en främmande människa hem och göra mig så sårbar, men framför allt för att det helt enkelt inte intresserar mig att ha sex med okända människor.

Däremot dömer jag inte den som gör det, och ärligt talat finns väl risken att råka ut för övergrepp, överfall och liknande även i andra sammanhang. Man utsätter sig sannolikt för större risker varje dag, åtminstone rent statistiskt.

Du förstod inte att ts syfte med tråden är att få det att framstå som att det är kvinnors eget fel att de blir våldtagna? 
  • Tyra myra

Tror att TS menar att förr i tiden, när hon och jag var unga så gick vi inte hem till en okänd man. Möjligtvis kunde mannen följa med oss hem på en kopp te men mer blev det inte förrän man träffats några gånger och man skapat en relation med honom.

Idag verkar det som om relationen börjar i sängen. Ska inte uttala mig om vad som är rätt och fel här, men nog känns det som om unga kvinnor idag är mer utsatta.  Lägger absolut inga moraliska aspekter på det, men har själv sett hur unga kvinnor rätt samvetslöst utnyttjats av män. Dessa kvinnor kan få svårigheter i relationer och har ofta problem med tilliten resten av livet.

Så helt oproblematiskt är det inte.  

• Anonym (Wtf)
    Anonym (E) skrev 2024-11-05 15:36:07 följande:
    Anmäl tråden. Det är Helsvensk man eller Rob eller vilket dubbelanonymt nick  han väljer från gång till gång som startar dom här trådarna för att trycka ner kvinnor. 
    Är lite oklar över om han verkligen är Rob. Däremot är han alla som Anonym(Hmm) räknar upp i inlägg #4.
  • klyban
    Anonym (E) skrev 2024-11-05 15:36:07 följande:

Vilket gör det rätt komiskt och pga hen har inga kvinnor.
    Märkt dessa farliga incells är väldigt otrevliga mot kvinnor och sen är de förvånade att de aldrig får sex.

För man tycker det borde vara självförklarande även för en sten på marken.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Lovisa)
    Anonym (E) skrev 2024-11-05 15:39:44 följande:
    Du förstod inte att ts syfte med tråden är att få det att framstå som att det är kvinnors eget fel att de blir våldtagna? 
    Och jag fick inte uppge min åsikt i frågan menar du?
  • klyban
    Anonym (Lovisa) skrev 2024-11-05 16:17:29 följande:
    Och jag fick inte uppge min åsikt i frågan menar du?

Det är enkelt för dig om du är kvinna, ta inte hem några okända män :whoco5:

De andra kvinnorna väljer ta hem dom för de vill knulla, och värt att påpeka att de är inte längre okända heller allt som oftast.
    Då du vet att man pratar med varandra och berättar vem man är osv...

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Tycker att...)

Jag tror mig ha rätt bra koll på vilka män som är farliga eller inte genom erfarenhet. Jag kan känna det rätt fort.

Men de ofarliga kan såra en på andra sätt, tex. att dölja att de är gifta eller att de bara vill ligga inget mer, ghosta...sådana saker. Det är mer våldsamhet jag kan känna av. 

• klyban
    Anonym (Tycker att...) skrev 2024-11-05 16:55:42 följande:

Jag tror mig ha rätt bra koll på vilka män som är farliga eller inte genom erfarenhet. Jag kan känna det rätt fort.

Men de ofarliga kan såra en på andra sätt, tex. att dölja att de är gifta eller att de bara vill ligga inget mer, ghosta...sådana saker. Det är mer våldsamhet jag kan känna av. 

Jag man och träffat på det motsatta också, och där kvinnan bara ville ligga eller har förhållanden redan.
    Dock i stunden och för både man och kvinna, så är de rörande överens och förhoppningar för framtiden är vad den är då för bägge och helt osäker.

• Gaskarl
    Anonym (Va!) skrev 2024-11-05 15:17:26 följande:
    Men vad är en kedja då? Har inte sett några kedjor här.
    Tråd..
Svar på tråden Hur v å g a r kvinnor följa med okända män hem?