Anonym (Kvinna36) skrev 2024-11-05 14:49:49 följande:
Jag har inte hört så väldigt många säga det, däremot har jag sett väldigt många skriva det här haha. Det blir ju svårt att avgöra om det stämmer då eftersom man inte ser hur någon ser ut. Iförsej gäller det inte bara att se yngre ut utan allt möjligt ?skrytigt? och både män och kvinnor.
Jag är också 36 och min äldsta fyller 18 och visst får jag höra att jag ser yngre ut men jag tror det är mycket så att det är svårt att avgöra ålder överhuvudtaget, både när det gäller män och kvinnor.
Sen kan jag ju tillägga att många tycker jag ser väldigt ung ut för att ha en 18-årig dotter och blir väldigt förvånade men det är ju inte bara att jag ser yngre ut utan för att jag faktiskt fick henne ovanligt med tidigt. Själv tycker jag väl att jag ser ut att vara ungefär så gammal som jag är men det beror lite på hur man klär sig för tillfället och sånt också. Tycker förresten att mina kompisar som inte har barn ser yngre ut för sin ålder än jag, har vänner som är 40 eller nästan 40 och ser ut som 30. Tycker jag åldrades flera år när jag fick yngsta och nu när jag är gravid igen, järnbrist osv gör ju inte att man ser piggare ut direkt.