Anonym (Öh, tvärtom va?) skrev 2024-11-05 13:44:55 följande:
haha! Har bara hört två kvinnor säga att de ser yngre ut. Den ena är min mamma, och ja! hon ser yngre ut än vad hon är. 67 och har inga rynkor alls i ansiktet.
den andra är jag själv. eftersom alla blir chockade av att höra min riktiga ålder. Så ja jag ser uppenbarligen yngre ut. jag måste säga det i försvar när r ex en mycket yngre kille raggar på mig eller någon tror att jag har småbarn. Jag är 36 och mitt barn snart 13.
har däremot träffat på män som är 40+ som skrytsamt säger att de minsann också ser yngre ut. De har har varit precis lika tunnhåriga, har delar av opigmenoterat skägg och med allmänna ålderstecken i ansiktet som man kan förvänta sig hos en man i deras ålder..
min pappa och halvbror Som båda ser påtagligt mycket yngre ut än sina riktiga åldrar har aldrig sagt ett knyst om det själva. De har alltid att yngre ut och är idag 77 samt i 45-årsåldern.
Jag har inte hört så väldigt många säga det, däremot har jag sett väldigt många skriva det här haha. Det blir ju svårt att avgöra om det stämmer då eftersom man inte ser hur någon ser ut. Iförsej gäller det inte bara att se yngre ut utan allt möjligt ?skrytigt? och både män och kvinnor.
Jag är också 36 och min äldsta fyller 18 och visst får jag höra att jag ser yngre ut men jag tror det är mycket så att det är svårt att avgöra ålder överhuvudtaget, både när det gäller män och kvinnor.