• Anonym (Mimmi)

Ser yngre ut?

Underhållande att så många (speciellt kvinnor) tror att de ser så unga ut.
    Högst sannolikt stämmer det inte på de flesta.

Om majoriteten skulle se yngre ut än sin faktiskt ålder så är det inte utseendet som är ungdomligt utan uppskattningsförmågan som är kass.

Eller vad tror ni?
  • Svar på tråden Ser yngre ut?
  • Anonym (Pip)

Jag är 45 och får ibland visa leg på systemet. Trot de gör det mest för att vara snälla dock, det händer enbart när jag är osminkad och har sovit uselt. 

Under tonåren fick jag alltid höra att jag såg äldre ut, hade säkert kunnat köpa ut på bolaget från 16 års ålder. När jag var runt 25 vände det och nu är det tvärtom. Men det här är inget jag koketterar med eller tycker är bra på något sätt. Det betyder ju egentligen bara att jag troligen såg tantig ut som barn och numera fastnat i 20-årsåldern utseendemässigt.  Ser det inte själv dock, jag ser ju som någon skrev ovan mitt eget åldrande. Det är ju liksom aldrig någon som känner mig som påpekar detta eller frågar om min ålder..

• Freddie K

Jag fick visa leg när jag köpte snus fram till att jag var 35. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Öh, tvärtom va?)

haha! Har bara hört två kvinnor säga att de ser yngre ut. Den ena är min mamma, och ja! hon ser yngre ut än vad hon är. 67 och har inga rynkor alls i ansiktet.

den andra är jag själv. eftersom alla blir chockade av att höra min riktiga ålder. Så ja jag ser uppenbarligen yngre ut. jag måste säga det i försvar när r ex en mycket yngre kille raggar på mig eller någon tror att jag har småbarn. Jag är 36 och mitt barn snart 13.

har däremot träffat på män som är 40+ som skrytsamt säger att de minsann också ser yngre ut. De har har varit precis lika tunnhåriga, har delar av opigmenoterat skägg och med allmänna ålderstecken i ansiktet som man kan förvänta sig hos en man i deras ålder..

min pappa och halvbror Som båda ser påtagligt mycket yngre ut än sina riktiga åldrar har aldrig sagt ett knyst om det själva. De har alltid att yngre ut och är idag 77 samt i 45-årsåldern.

• Anonym (Fjortis)

Det behöver ju inte nödvändigtvis vara så att dom själva tycker att dom ser unga ut utan dom kanske får höra av andra att dom ser unga ut. Frågan är väl snarare varför du har ett behov av att starta en tråd och ställa den frågan? Har du låg självkänsla och behöver ge dig på andra för att må bättre? 

• Anonym (Fjortis)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-26 15:24:00 följande:
    Eller hur, jag sitter här och småskrattar!
    Och här förstår jag att jag hade rätt. Du är en person med låg självkänsla.
  • Anonym (Kvinna36)

Jag kan väl hålla med litegrann men det kan ju också vara så att det är svårt att avgöra ålder på folk överhuvudtaget , både när det gäller män och kvinnor. Det finns 35-åringar som ser ut som 25 och 25-åringar som ser ut som 35. Sen har det väl med klädstil och frisyr och sånt att göra också.

Att man har gjort ingrepp kan både göra att man ser äldre och yngre ut, det är inte automatiskt så att den som inte har gjort nånting ser yngre ut (som många verkar vilja ha det till i såna här trådar). Har vänner som ser yngre ut tack vare att de har fixat det ena och det andra. Men har man gjort väldigt mycket (t.ex fillers eller botox) kan det ju bli så att man ser äldre ut istället för yngre. 

• Ascendere

Kan det vara samma fenomen som att 80% av alla män anser sig vara bättre på att köra bil än genomsnittet? 

Ekvationen går inte ihop.

• Anonym (Kvinna36)
    Anonym (Öh, tvärtom va?) skrev 2024-11-05 13:44:55 följande:

haha! Har bara hört två kvinnor säga att de ser yngre ut. Den ena är min mamma, och ja! hon ser yngre ut än vad hon är. 67 och har inga rynkor alls i ansiktet.

den andra är jag själv. eftersom alla blir chockade av att höra min riktiga ålder. Så ja jag ser uppenbarligen yngre ut. jag måste säga det i försvar när r ex en mycket yngre kille raggar på mig eller någon tror att jag har småbarn. Jag är 36 och mitt barn snart 13.

har däremot träffat på män som är 40+ som skrytsamt säger att de minsann också ser yngre ut. De har har varit precis lika tunnhåriga, har delar av opigmenoterat skägg och med allmänna ålderstecken i ansiktet som man kan förvänta sig hos en man i deras ålder..

min pappa och halvbror Som båda ser påtagligt mycket yngre ut än sina riktiga åldrar har aldrig sagt ett knyst om det själva. De har alltid att yngre ut och är idag 77 samt i 45-årsåldern.

Jag har inte hört så väldigt många säga det, däremot har jag sett väldigt många skriva det här haha. Det blir ju svårt att avgöra om det stämmer då eftersom man inte ser hur någon ser ut. Iförsej gäller det inte bara att se yngre ut utan allt möjligt ?skrytigt? och både män och kvinnor. 

Jag är också 36 och min äldsta fyller 18 och visst får jag höra att jag ser yngre ut men jag tror det är mycket så att det är svårt att avgöra ålder överhuvudtaget, både när det gäller män och kvinnor. 
  • Anonym (Lilla O)

Jag tror att när man närmar sig 40 så börjar skillnaderna mellan dem som levt ett lite hårdare liv och dem som levt mer skyddat/tagit hand om sig själva, bli påtagliga. Tidigare generationer, från gamla filmer och fotografier, såg ofta äldre ut i samma ålder, dels för att modet för kläder och hår ju var "äldre" men också för att fler levde ett hårdare liv. Med andra ord så tror jag att bland alla de som säger att de ser unga ut idag så är det nog många som, rent objektivt, gör det.

Svar på tråden Ser yngre ut?