• Anonym (Mimmi)

Ser yngre ut?

Underhållande att så många (speciellt kvinnor) tror att de ser så unga ut.
    Högst sannolikt stämmer det inte på de flesta.

Om majoriteten skulle se yngre ut än sin faktiskt ålder så är det inte utseendet som är ungdomligt utan uppskattningsförmågan som är kass.

Eller vad tror ni?
  • Svar på tråden Ser yngre ut?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Em) skrev 2024-10-26 14:51:14 följande:
    De ska be om leg om de tror att någon är upp till 25år när man köper snus. Alltså helt rätt att be en 25-åring om leg, om han ser ut som 25. 
    Ok, ja jag har ingen aning. Har inte köpt tobak på säkert 20 år.
    Vet däremot att den regeln gäller på systemet.

Dock är det ändå bra märkligt att en lång,välväxt, skäggig man skulle misstas som 17 år.
    Han ser äldre ut tack vare detta.

Inte för att det gör något, men ändå.
  • Anonym (Fia)

Nej naturligtvis gör inte majoriteten det. 

Men det är också lite skillnad på det koketterandet om några år för att mest säga att men är snygg och när det är mer drastiskt så det blir pinsamma situationer. 

Jag vet jag upplevs som runt 15 år yngre då närmare 100% av de jag möter oavsett ålder och kön antar det och de blir uppenbart chockade och tror jag skämtar om jag behöver rätta dem. Och visst tittar jag i spegeln är de väl inte helt fel ute. Däremot har det känts absurt att jag inte fått handla på systemet utan legitimation förren iår då jag får de gånger det är uppenbart väldigt ung personal, de ska ju fråga om de inte är 100% säkra på att man är över 25 och ser man inte det känns det som m behöver glasögon då jag fyllde 45 i år  De senaste åren har de dock blivit obekväma när de insett hur fel de var. 

det är som det är, det blir lite pinsamma situationer ibland och kommer absolut bli jobbigt den dagen det plötsligt kommer ifatt just för att det troligen blir plötsligt snarare än gradvis som det är för de flesta. Och ser ju hellre 15 år yngre ut än 15 år äldre. Har en manlig gammal klasskompis som ser just 15 år äldre ut med helt grått hår och skägg och så mycket rynkor runt ögonen man undrar om det inte hindrar synen lite. 

• Anonym

Du har helt rätt ts, och denna tråd börjar genast med att bevisa din tes.

• Anonym (Rebecca)

Jag tror INTE att majoriteten kvinnor tror att de ser yngre ut än sin ålder men att verkligheten är att några har förunnats med bra gener.
    Jag tillhör dem.
    Hur vet jag?
    För att jag förvånar de flesta i min omgivning som tex
    arbetskamrater
    barnens kompisar 
    läkare
    mfl

De flesta tar bort 20 år.

Gäller flera av våra kvinnliga släktingar.

Sedan är det helheten också som kanske förvillar
    dvs hur du klär dig, vårdar ditt utseende bla hår , hy och tänder och hur ditt sinne är.

• Anonym (Em)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-26 14:58:19 följande:
    Ok, ja jag har ingen aning. Har inte köpt tobak på säkert 20 år.
    Vet däremot att den regeln gäller på systemet.

Dock är det ändå bra märkligt att en lång,välväxt, skäggig man skulle misstas som 17 år.
    Han ser äldre ut tack vare detta.

Inte för att det gör något, men ändå.
    Det brukar t o m sitta skyitar i matbutiker där det står att man ska visa leg om man är under 25.

Jag trodde aldrig att jag togs för en 18-åring när jag visade leg på systemet. Men förstod att de inte trodde att jag var 40 iaf, Kan säkert delvis bero på att jag har en stil som ungdomar ofta har
  • Anonym
    Anonym skrev 2024-10-26 15:12:55 följande:

I synnerhet anonyma kvinnor på nätet, som sagt.
    Jag finner det skrattretande.
  • Freddie K
    Anonym skrev 2024-10-26 15:12:55 följande:

Jag tar åt mig och väljer att svara. Det är inget jag har hittat på att jag ser yngre ut. Jag har fått höra det i hela mitt liv, vilket har varit frustrerande många gånger eftersom att folk inte tog en på allvar. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym
    Freddie K skrev 2024-10-26 15:15:25 följande:
    Jag tar åt mig och väljer att svara. Det är inget jag har hittat på att jag ser yngre ut. Jag har fått höra det i hela mitt liv, vilket har varit frustrerande många gånger eftersom att folk inte tog en på allvar. 
    Fast ts riktade sig åt kvinnor.
    Du får såklart gärna svara ändå, men det var det som jag kommenterade på.
  • Freddie K
    Anonym skrev 2024-10-26 15:17:16 följande:
    Fast ts riktade sig åt kvinnor.
    Du får såklart gärna svara ändå, men det var det som jag kommenterade på.
    Jo, jag vet att TS riktade sig åt kvinnor, men jag tänker att det finns väl män med som har det så?
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym
    Freddie K skrev 2024-10-26 15:18:37 följande:
    Jo, jag vet att TS riktade sig åt kvinnor, men jag tänker att det finns väl män med som har det så?
    Visst kan det vara så.
    Dock upplever jag inte att män briljerar med det på samma sätt.

Män är mer som "det är som det är" och sen är det bra.
Svar på tråden Ser yngre ut?