Inlägg från: Anonym (Fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fia)

Ser yngre ut?

Nej naturligtvis gör inte majoriteten det. 

Men det är också lite skillnad på det koketterandet om några år för att mest säga att men är snygg och när det är mer drastiskt så det blir pinsamma situationer. 

Jag vet jag upplevs som runt 15 år yngre då närmare 100% av de jag möter oavsett ålder och kön antar det och de blir uppenbart chockade och tror jag skämtar om jag behöver rätta dem. Och visst tittar jag i spegeln är de väl inte helt fel ute. Däremot har det känts absurt att jag inte fått handla på systemet utan legitimation förren iår då jag får de gånger det är uppenbart väldigt ung personal, de ska ju fråga om de inte är 100% säkra på att man är över 25 och ser man inte det känns det som m behöver glasögon då jag fyllde 45 i år  De senaste åren har de dock blivit obekväma när de insett hur fel de var. 

det är som det är, det blir lite pinsamma situationer ibland och kommer absolut bli jobbigt den dagen det plötsligt kommer ifatt just för att det troligen blir plötsligt snarare än gradvis som det är för de flesta. Och ser ju hellre 15 år yngre ut än 15 år äldre. Har en manlig gammal klasskompis som ser just 15 år äldre ut med helt grått hår och skägg och så mycket rynkor runt ögonen man undrar om det inte hindrar synen lite. 

Svar på tråden Ser yngre ut?