• Anonym (Singeln)

Gift vid första ögonkastet 2024

Hittade ingen tråd om det. Sett de fyra första avsnitten och efter det fjärde fick jag sånt behov av att prata om en viss deltagares beteende. 

För det är ju helt galet hur Elsa beter sig.
    Adam tar upp att när han ställer frågor så säger hon jag vet inte, och stänger ner hela diskussionen. Och när han tar upp det beteendet gör hon exakt samma sak igen, stänger ner hans försök till dialog och börjar dessutom skuldbelägga honom och gör sig själv till offer.
    Nån mer som reagerade över detta?
    Jag reagerar kanske extra starkt då jag kommer ur ett förhållande där jag blev utsatt för psykisk misshandel. Men hoppas verkligen Adam inte tar åt sig för mycket.

Selma och Andreas är ett roligt par att se på, hoppas de får en djupare kontakt också.

vad tycker ni om denna säsong so far?

• Svar på tråden Gift vid första ögonkastet 2024
  • Anonym (Henrik)
    BeBey skrev 2024-11-01 01:01:56 följande:
    Jag håller med er...
    Det är så jobbigt att titta på Elsas beteende! Hon framställ sig som en riktig högmodig drama queen, snobbig och ytlig. Det känns att hon har problem med hälsa, instabilt humör alls. Jätteoffta irriterad, gör problem/bråk från varje sak... Ugh! Så tråkigt att Adam måste uppleva någonting sådant istället för kärleksfullt och öppet förhållandet. 

N-paret är också mitt favorit, de passar ihop för 100%! 

Men Selmas överdriv-skojig beteende känns som ett hinder för normala relationer... Hoppas de kan hantera det. 

Hector verkar snällare, däremot Magnus mer strikt och bossigt...
    Ja, Adam har inte en chans att göra rätt. Elsa är svår att få grepp om.

Jag tror att Selma lugnar ner sig, så det blir nog ett bra par tillslut.

Magnus verkar lättkränkt och det kan sätta käppar i hjulet för dessa.

N-paret kommer nog ha ett bra liv verkar det som. Dom passar verkligen bra ihop.
  • Anonym (Singeln)
    BeBey skrev 2024-11-01 01:01:56 följande:
    Jag håller med er...
    Det är så jobbigt att titta på Elsas beteende! Hon framställ sig som en riktig högmodig drama queen, snobbig och ytlig. Det känns att hon har problem med hälsa, instabilt humör alls. Jätteoffta irriterad, gör problem/bråk från varje sak... Ugh! Så tråkigt att Adam måste uppleva någonting sådant istället för kärleksfullt och öppet förhållandet. 

N-paret är också mitt favorit, de passar ihop för 100%! 

Men Selmas överdriv-skojig beteende känns som ett hinder för normala relationer... Hoppas de kan hantera det. 

Hector verkar snällare, däremot Magnus mer strikt och bossigt...
    Selma kändes lugnare i senaste avsnittet, tror de kan ha fin påverkan på varandra, han grundar henne lite och hon får honom att leva upp mer. Gillar ändå hennes energi.

ja Magnus känns stel och sluten, hoppas för hans egen skull han kan öppna sig lite Och inse vilken fin kille han hittat.

Elsa verkade ju ha kommit till lite insikt efter samtal med experterna. Dock verkar det ju inte så när man lyssnar på intervjuer hon varit med i nu efteråt..
  • Fridalouise

Efter att ha levt med en man som betedde sig fruktansvärt illa och stängde ner/lverreagerade/gaslightade mm könner jag igen typen. Elsa i GVFÖ är hemsk mot Adam. Verkar rättfärdiga sitt beteende också? Nej, det finns inga ursäkter. 

Om hon hade varit en sjysst person skulle jag aldrig nömnt det, men det blir liksom extra störigt att hon ser ut att tycka att hon är 1 million dollar-snygg med sin migrerande läppfiller och dessa  lösnaglar, som det ska viftas med  som om det ger henne mandat att bete sig extra illa mot den hon parats ihop med. Jag hade fått panik om jag hade matchats med henne. 

• Xenia
    Anonym (Singeln) skrev 2024-10-26 19:31:33 följande:
    Tyvärr går det ju inte att söka på trådar här heller. Jag googlade och då hittade jag nån tråd om gvfö som verkar borttagen, kan ju vara din då.

Ja N-paret är lite quirky och söta.

kollar du inte SVT-play?🙂
    Nej, det är så jobbigt att titta på tv på den lilla datorskärmen.

Men nu såg jag faktiskt en repris i natt.
  • Xenia

Av detta avsnitt tyckte jag synd om Adam. Visst, han tycktes ha verkligt svårt att komma till saken, men Elsa borde haft mera tålamod, ställt fler frågor och verkligen lyssnat istf att bara bli på dåligt humör. Det verkar dessutom som hon tycker att hon har rätt att bli det så fort hon inte förstår honom, som att allt är Adams fel.

Nu verkade det visserligen som de var jättesams i slutet men jag tycker ändå det är illavarslande.

Jag tror inte på Hector och Magnus heller. Hector ville gå på salsadans men surkarten Magnus ställde inte upp. Dessutom säger Magnus att han inte är attraherad av Hector och då är det ju kört. Jag trodde att Magnus var en rolig typ (talade franska med sin katt) men det ser jag inget av här.

Ninni fick "dippar", jag fattade inte om hon var deppad, orolig eller hade ont i magen. Niclas var förstående och stöttande, det paret tror jag verkligen på.

Selma och Andreas kan gå hursomhelst. Senast var det att Andreas verkade så vag om framtiden och Selma ville ha barn, så snart som möjligt.

• Anonym (Sarah)

Beter sig inte Selma märkligt? Jag har aldrig träffat någon vuxen som beter sig så..Barnsligt?

Elsa är nog väldigt osäker inombords. 

• Anonym (My)
    Xenia skrev 2024-11-02 02:06:55 följande:
    Nej, det är så jobbigt att titta på tv på den lilla datorskärmen.

Men nu såg jag faktiskt en repris i natt.
    Men du måste väl kunna ladda ner appar (som SVT play) till din tv? Även om du inte har smart-tv måste du väl ha nån box? Annars kan du ju koppla ihop datorn med tv:n med en hdmi-kabel. Låter så märkligt och jobbigt att vara så begränsad till tv-tider och repriser om det är något man vill se. 
  • Anonym (Henrik)

Jag tror att Elsa har svårt att hantera trevliga och bra män. Hon har inte varit schysst alls, förutom när hon har alkohol i kroppen.

• Anonym (Singeln)
    Xenia skrev 2024-11-02 02:19:51 följande:

Av detta avsnitt tyckte jag synd om Adam. Visst, han tycktes ha verkligt svårt att komma till saken, men Elsa borde haft mera tålamod, ställt fler frågor och verkligen lyssnat istf att bara bli på dåligt humör. Det verkar dessutom som hon tycker att hon har rätt att bli det så fort hon inte förstår honom, som att allt är Adams fel.

Nu verkade det visserligen som de var jättesams i slutet men jag tycker ändå det är illavarslande.

Jag tror inte på Hector och Magnus heller. Hector ville gå på salsadans men surkarten Magnus ställde inte upp. Dessutom säger Magnus att han inte är attraherad av Hector och då är det ju kört. Jag trodde att Magnus var en rolig typ (talade franska med sin katt) men det ser jag inget av här.

Ninni fick "dippar", jag fattade inte om hon var deppad, orolig eller hade ont i magen. Niclas var förstående och stöttande, det paret tror jag verkligen på.

Selma och Andreas kan gå hursomhelst. Senast var det att Andreas verkade så vag om framtiden och Selma ville ha barn, så snart som möjligt.

Håller med, man vill ha nån som följer med och testar det man vill visa, väldigt tråkigt att han inte kunde testa salsan. Man vill ha någon som är beredd att utsätta sig för nya situationer, typ träffa ens vänner, familj, testa salsa eller dyl, nån som vågar gå lite utanför sin comfort zone.

Ja det är något med Ninni, var väldigt oklart vad hon menade, men de verkar ju funka ihop. 

Svårt för Adam att komma till saken när hon avbryter hela tiden, och sen anklagar honom för att inte komma till saken, nej otrevlig är hon. Ja de var sams efter lite vin va?

• BeBey

I alla fall är det jätteosäker framtid för Adam och Elsa, även om de har några lyckliga dagar... Jag tror inte att Elsa kan ändra eller slipa ner lite sin karaktär, hon visade sin inne så starkt förut, att det är säkert vad hon är för person. Och hon är problematisk. Hennes karaktär är som "den röd flaggen". Jag kunde inte lita henne... 

Samma sak med Magnus och Hector. Efter Magnus tal hos psykolog, är det säkert att deras framtid är bara att stanna som kompisar. 

Men jag ger någon chans till Selma och Andreas efter jag har tittat på den 5te episoden... 

Svar på tråden Gift vid första ögonkastet 2024