Inlägg från: Anonym (Singeln) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Singeln)

Gift vid första ögonkastet 2024

Hittade ingen tråd om det. Sett de fyra första avsnitten och efter det fjärde fick jag sånt behov av att prata om en viss deltagares beteende. 

För det är ju helt galet hur Elsa beter sig.
    Adam tar upp att när han ställer frågor så säger hon jag vet inte, och stänger ner hela diskussionen. Och när han tar upp det beteendet gör hon exakt samma sak igen, stänger ner hans försök till dialog och börjar dessutom skuldbelägga honom och gör sig själv till offer.
    Nån mer som reagerade över detta?
    Jag reagerar kanske extra starkt då jag kommer ur ett förhållande där jag blev utsatt för psykisk misshandel. Men hoppas verkligen Adam inte tar åt sig för mycket.

Selma och Andreas är ett roligt par att se på, hoppas de får en djupare kontakt också.

vad tycker ni om denna säsong so far?

• Svar på tråden Gift vid första ögonkastet 2024
  • Anonym (Singeln)
    Anonym (Klara) skrev 2024-10-25 15:18:17 följande:

Adam måste dumpa Elsa direkt för att rädda sig själv. Hon förminskar hans känslor och blir kränkt så fort han öppnar munnen. Hon är toxic att leva tillsammans med och frågan är om det finns någon man som skulle fixa det. Hon lär inte ha så många uppvaktare efter det är programmet direkt. 

ja precis. Det var verkligen hemskt att se hur hon tryckte ner honom, skuldbelade honom och verkade Strunta i honom. 

Det var även viktigare att fota maten än att avnjuta den med sin make..

men verkar som att de fick stöd efter bråket från psykologen. Behövdes ju verkligen. Hoppas psykologen förstod vari problemet låg och såg igenom Elsas offerkofta.

• Anonym (Singeln)
    Anonym (M) skrev 2024-10-25 18:07:35 följande:

Alltså jag är inte mycket för Elsa, jag tror hon behöver se på sig själv på tv för att förstå hur hon beter sig. Det är självklart att hon inte är attraherad av honom och därför beter hon sig om hon gör. Den reaktionen på det han tog ang afterskin när dem låg i sängen, var WAAAAY ur proportion. Jag förstod ändå lite vad han menade med det han tog upp men hon tar bara på sig offerkoftan och beter sig som en barnunge. 

Nicklas och ninni, Suuupergulliga! Känns som nya blyga tacoparet. Mjuka, förstående personer. Attraktion finns och ödmjukhet. 

Selma och Andreas är väldigt gulliga med! Jag med diagnos förstår känslan av att ha mindre ångest kring en sån lugn person, för jag är ihop med en sådan. Jag är den som inte riktigt kan ta det lugnt på spa haha 

Hector och Magnus vet jag inte riktigt, Hector är så gullig och positiv medan Magnus känns lite stram. Men H kanske kan mjuka upp M, vem vet. 

Bra summerat. Men åh vilket hemskt tal nicklas kompis höll på bröllopet. Jag hade blivit väldigt skeptisk till min make om hans vän höll ett sånt tal🙈

Ja hector är go. Det verkar som att de har lite svårt med kommunikationen, eller så klipptes det bara så. Efter skämtet om att åka förbi toaletten verkade båda tycka det blev lite obekvämt men kändes inte som att de pratade med varandra om det.
  • Anonym (Singeln)
    Xenia skrev 2024-10-26 16:18:57 följande:

Jag startade en tråd om just detta men nu kan jag inte hitta den! Trådar om samma ämnen borde slås ihop, men det känns som för svårt för FL.

Tyvärr så har jag inte hunnat följa serien, det är alltid krockat med andra program på andra kanaler, och reprisen missar jag alltid.

Men jag hoppas på N-paret, de verkar sympatiska och inte sådana som jämt ska skapa drama. Fast kanske det är just dramadrottningar och dramakungar som behövs för att det ska bli spännande.

Tyvärr går det ju inte att söka på trådar här heller. Jag googlade och då hittade jag nån tråd om gvfö som verkar borttagen, kan ju vara din då.

Ja N-paret är lite quirky och söta.

kollar du inte SVT-play?🙂
  • Anonym (Singeln)
    BeBey skrev 2024-11-01 01:01:56 följande:
    Jag håller med er...
    Det är så jobbigt att titta på Elsas beteende! Hon framställ sig som en riktig högmodig drama queen, snobbig och ytlig. Det känns att hon har problem med hälsa, instabilt humör alls. Jätteoffta irriterad, gör problem/bråk från varje sak... Ugh! Så tråkigt att Adam måste uppleva någonting sådant istället för kärleksfullt och öppet förhållandet. 

N-paret är också mitt favorit, de passar ihop för 100%! 

Men Selmas överdriv-skojig beteende känns som ett hinder för normala relationer... Hoppas de kan hantera det. 

Hector verkar snällare, däremot Magnus mer strikt och bossigt...
    Selma kändes lugnare i senaste avsnittet, tror de kan ha fin påverkan på varandra, han grundar henne lite och hon får honom att leva upp mer. Gillar ändå hennes energi.

ja Magnus känns stel och sluten, hoppas för hans egen skull han kan öppna sig lite Och inse vilken fin kille han hittat.

Elsa verkade ju ha kommit till lite insikt efter samtal med experterna. Dock verkar det ju inte så när man lyssnar på intervjuer hon varit med i nu efteråt..
  • Anonym (Singeln)
    Xenia skrev 2024-11-02 02:19:51 följande:

Av detta avsnitt tyckte jag synd om Adam. Visst, han tycktes ha verkligt svårt att komma till saken, men Elsa borde haft mera tålamod, ställt fler frågor och verkligen lyssnat istf att bara bli på dåligt humör. Det verkar dessutom som hon tycker att hon har rätt att bli det så fort hon inte förstår honom, som att allt är Adams fel.

Nu verkade det visserligen som de var jättesams i slutet men jag tycker ändå det är illavarslande.

Jag tror inte på Hector och Magnus heller. Hector ville gå på salsadans men surkarten Magnus ställde inte upp. Dessutom säger Magnus att han inte är attraherad av Hector och då är det ju kört. Jag trodde att Magnus var en rolig typ (talade franska med sin katt) men det ser jag inget av här.

Ninni fick "dippar", jag fattade inte om hon var deppad, orolig eller hade ont i magen. Niclas var förstående och stöttande, det paret tror jag verkligen på.

Selma och Andreas kan gå hursomhelst. Senast var det att Andreas verkade så vag om framtiden och Selma ville ha barn, så snart som möjligt.

Håller med, man vill ha nån som följer med och testar det man vill visa, väldigt tråkigt att han inte kunde testa salsan. Man vill ha någon som är beredd att utsätta sig för nya situationer, typ träffa ens vänner, familj, testa salsa eller dyl, nån som vågar gå lite utanför sin comfort zone.

Ja det är något med Ninni, var väldigt oklart vad hon menade, men de verkar ju funka ihop. 

Svårt för Adam att komma till saken när hon avbryter hela tiden, och sen anklagar honom för att inte komma till saken, nej otrevlig är hon. Ja de var sams efter lite vin va?

• Anonym (Singeln)
    BeBey skrev 2024-11-10 09:45:15 följande:

Jag är glad att Elsa blir snällare mot Adam.
    Men nu är det Magnus som skapar avvisande intryck. Varför är det så svårt för honom att förklara till Hector på snällt sätt att "Du är jättefin, intressant människan, men jag blev inte förälskad i dig, därför jag vill inte att prova förbättra relationer på romantiska sätt. Ja vill bara att vi stannar som bra kompisar" osv. 

Men istället för det, betar han sig ohyfsad. Han säger att han vill inte röra på honom, han känner inte fysisk attraktion... men bortser av det viktigaste förklaring, där Hector skulle inte bli anstöt. 

Obestämd

Ja fy vad han beter sig illa. Om han nu säger att han vill ge det en chans varför inte vara med på övningarna. Han behöver ju inte kyssas, hade ju räckt att hålla handen. 

Och sen hans snack efteråt, jag förstår inte hur du inte kan förstå mig. Så Hector ska ha förståelse för allt men han ska inte ha förståelse för H?s känslor. Och sen försöker svartmåla H för det som att han är oempatisk.

Svt borde ha en varning innan programmet, innehåller stötande innehåll, kränkningar och narcissistiska beteenden.

• Anonym (Singeln)

Ja Elsa var lite bättre. Börjar hon komma till insikt, kan hon ändra sitt beteende?
    Hon vägrade vara med på övningarna, men var åtminstone go mot Adam då.

N och N verkar ju funka iallafall.

• Anonym (Singeln)

Rätt val av Hector och Magnus att bryta. Magnus verkar ha fått lite insikt om att han borde betett sig annorlund, men bara lite.

Elsa har fattat att Adam är en toppenkille men inte förstått sitt egna beteende än..

• Anonym (Singeln)
    Anonym (Klara) skrev 2024-11-14 21:50:26 följande:

Ninni och Selma skrattar åt allt. Skulle inte palla att leva med nån utav dom. Framstår som lite.. korkade? 

Bra att H och M bröt. Hector tar dock på sig en lite för stor offerkofta. Han borde accepterat och förstått för längesen att Magnus inte var intresserad, men istället höll han på och nästan tjatade om uppmärksamhet. 

Ja Ninni fnissar konstant. Nervositet kanske? hon och Niklas är verkligen en riktigt bra matchning. jag tror på Selma och andreas också, tror de kompletterar varann bra.
  • Anonym (Singeln)
    Anonym (Klara) skrev 2024-11-15 22:58:02 följande:

Här får man visst meddelanden raderade för att man har en åsikt. Kommer inte skriva något mer i tråden. 

Har varit mycket sånt senaste tiden i flera trådar. Verkar vara nån moderator som raderar sånt som går emot personens egna åsikt. Minns inte vad du skrev men minns inte att jag reagerade på nåt.
  • Anonym (Singeln)
    Xenia skrev 2024-11-27 12:51:19 följande:

Ja, det verkade ju vara ett strålande resultat. Alla tre heteroparen ville fortsätta att vara gifta.

Det var ju självklart för N-paret. En expert sa att han efter intervjun med Nicklas tänkte att det var svårt att matcha honom. Han var så snäll. Han borde ju vara perfekt för många kvinnor, som hade svårt att hitta den rätte. Men sen insåg jag att någon som är för snäll kan trigga ragatan hos många kvinnor, som retar sig på att inte få motstånd.

Både Nicklas och Ninni gjorde intryck av att vara lite blyga men tydligen inte. På sista tjejträffen så berättade Ninni att det gått fortare än hon trodde med det sexuella. "Va, gjorde ni det redan på bröllopsnatten?" Och Ninni bara skrattade.

Andreas och Selma verkade också vara förälskade. Andreas var snyggast av killarna och verkade snäll också, varför hade han svårt att hitta en partner? Kanske något som framgick i något avsnitt, jag har ju missat en del. Men det finns ju två hinder. Dels att han bodde i Järvso och hon i Malmö. Det blir nog han som får flytta, annars rinner det ut i sanden. Ett större hinder är att han inte känner sig redo för barn. Tänk om det är likadant om ett år, då har Selma förlorat ett år och då blir svårare att göra slut också.

Adam och Elsa tror jag minst på. Adam var glad över att han hittade en "spännande" kvinna, men blir det inte tröttande med ständig bergochdalbana i längden? Elsa var tydligen van vid och föredrog stormiga förhållanden men nu hade hon lärt sig uppskatta lugn och trygghet. Men hon var tveksam in i det sista, det kändes inte riktigt hundra.

Tänker att Nicklas var svår att matcha för att han är så sävlig, inte för att han är snäll. Som du säger vill de flesta kvinnor ha en snäll man. Dock är det ju frustrerande med nån som aldrig tar egna beslut, inte kommer med initiativ, eller har ett så långsamt tempo. Jag säger inte att han är helt så men det är det intrycket man får i början.
  • Anonym (Singeln)
    Fredrik Abraham skrev 2024-11-25 14:04:42 följande:

Hade länge svårt för Elsa men tycker att hon hämtat upp sig en hel del. Visat mognad och att hon är beredd att satsa osv ? vilket hon pratar om här

Sen gör hon väl rätt bra TV med. Hade kunnat tänka mig se henne i The Challenge eller kanske Robinson som hon själv verkar sugen på.

Nej, låt oss slippa henne. 
    såg återträffen precis, hon verkar inte ha förstått helt hur hon betett sig. Hon behöver även lära sig engelska lite bättre om hon nu ska hålla på och slänga in engelska ord i varannan mening då kan hon åtminstone använda rätt ord.😅
    Adam tar tyvärr på sig för stor skuld i det hela. Hoppas han fortsätter vara en så fin och inkännande man även efter det här.
  • Anonym (Singeln)
    Xenia skrev 2024-11-28 23:01:01 följande:

Det var ju kul att alla dansade salsa i slutet med Hector som ledare och att det tydligen var Magnus idé.

Ninni hade opererats för smärtorna i magen men annars var allt bra, de planerade att flytta till en större lägenhet (i Sthlm antar jag). Niklas hade en "busig" sida som visade sig i att han inte kunde låta bli att klinka på pianon där man inte fick det.

Det var skakigt mellan Andreas och Selma och det blev inte bättre av att de levde ett distansförhållande Järvsö-Malmö. Plötsligt gjorde Andreas slut, han skulle aldrig vilja ha barn och var i vägen för Selma som längtade så efter barn. Bara det att hon redan som 19-åring plockat ihop en låda med saker till sitt barn. Andreas blev inte peppad av att höra att han ju hade en bra pappa som förebild och att Andreas skulle bli en bra far, han kände sig bara pressad att uppfylla krav.

Tack och lov ordnade det sig till slut för dem och Andreas flyttade till Malmö.

Adam och Elsa började bråka redan samma kväll efter att de sagt ja i programmet. Elsa var sur för att han sagt till henne att han tänkte tacka ja men att han tydligen ändå varit tveksam. Så hon fick vara tveksam men inte han? Sen blev det aldrig bra och Adam som hela tiden försökt undvika att Elsa skulle bli arg på honom, han blev själv arg på Elsa. 

Men två par som iaf klarade att hålla ihop 6 månader är ändå ett bra resultat.

Och tydligen har både Adam och Elsa hittat nya partner. Adam hade lärt sig att stå på sig och vara sig själv, och Elsa hade lärt sig att hennes beteende inte var det bästa.

Så, så lyckligt slut man kan begära utom för Hector och Magnus som fortfarande var singlar.

Väldigt fint att Andreas och Selma hittade tillbaka till varann. Och kanske bra för dem med lite paus emellan.

Inte förvånande att det tog slut mellan Adam och Elsa, att hon började bråka samma kväll kamerorna slutade filma? herregud..det säger en del. Skönt för Adam att han kommit ur det och att han i efterhand insåg hur taskig hennes attityd varit. Hoppas hon också inser nån gång hur otrevligt hon beter sig.
Svar på tråden Gift vid första ögonkastet 2024