• Anonym (Singeln)

Gift vid första ögonkastet 2024

Hittade ingen tråd om det. Sett de fyra första avsnitten och efter det fjärde fick jag sånt behov av att prata om en viss deltagares beteende. 

För det är ju helt galet hur Elsa beter sig.
    Adam tar upp att när han ställer frågor så säger hon jag vet inte, och stänger ner hela diskussionen. Och när han tar upp det beteendet gör hon exakt samma sak igen, stänger ner hans försök till dialog och börjar dessutom skuldbelägga honom och gör sig själv till offer.
    Nån mer som reagerade över detta?
    Jag reagerar kanske extra starkt då jag kommer ur ett förhållande där jag blev utsatt för psykisk misshandel. Men hoppas verkligen Adam inte tar åt sig för mycket.

Selma och Andreas är ett roligt par att se på, hoppas de får en djupare kontakt också.

vad tycker ni om denna säsong so far?

• Svar på tråden Gift vid första ögonkastet 2024
  • Anonym (Klara)

Adam måste dumpa Elsa direkt för att rädda sig själv. Hon förminskar hans känslor och blir kränkt så fort han öppnar munnen. Hon är toxic att leva tillsammans med och frågan är om det finns någon man som skulle fixa det. Hon lär inte ha så många uppvaktare efter det är programmet direkt. 

• Anonym (Singeln)
    Anonym (Klara) skrev 2024-10-25 15:18:17 följande:

Adam måste dumpa Elsa direkt för att rädda sig själv. Hon förminskar hans känslor och blir kränkt så fort han öppnar munnen. Hon är toxic att leva tillsammans med och frågan är om det finns någon man som skulle fixa det. Hon lär inte ha så många uppvaktare efter det är programmet direkt. 

ja precis. Det var verkligen hemskt att se hur hon tryckte ner honom, skuldbelade honom och verkade Strunta i honom. 

Det var även viktigare att fota maten än att avnjuta den med sin make..

men verkar som att de fick stöd efter bråket från psykologen. Behövdes ju verkligen. Hoppas psykologen förstod vari problemet låg och såg igenom Elsas offerkofta.

• Anonym (M)

Alltså jag är inte mycket för Elsa, jag tror hon behöver se på sig själv på tv för att förstå hur hon beter sig. Det är självklart att hon inte är attraherad av honom och därför beter hon sig om hon gör. Den reaktionen på det han tog ang afterskin när dem låg i sängen, var WAAAAY ur proportion. Jag förstod ändå lite vad han menade med det han tog upp men hon tar bara på sig offerkoftan och beter sig som en barnunge. 

Nicklas och ninni, Suuupergulliga! Känns som nya blyga tacoparet. Mjuka, förstående personer. Attraktion finns och ödmjukhet. 

Selma och Andreas är väldigt gulliga med! Jag med diagnos förstår känslan av att ha mindre ångest kring en sån lugn person, för jag är ihop med en sådan. Jag är den som inte riktigt kan ta det lugnt på spa haha 

Hector och Magnus vet jag inte riktigt, Hector är så gullig och positiv medan Magnus känns lite stram. Men H kanske kan mjuka upp M, vem vet. 

• Anonym (..)
    Anonym (M) skrev 2024-10-25 18:07:35 följande:

Alltså jag är inte mycket för Elsa, jag tror hon behöver se på sig själv på tv för att förstå hur hon beter sig. Det är självklart att hon inte är attraherad av honom och därför beter hon sig om hon gör. Den reaktionen på det han tog ang afterskin när dem låg i sängen, var WAAAAY ur proportion. Jag förstod ändå lite vad han menade med det han tog upp men hon tar bara på sig offerkoftan och beter sig som en barnunge. 

Nicklas och ninni, Suuupergulliga! Känns som nya blyga tacoparet. Mjuka, förstående personer. Attraktion finns och ödmjukhet. 

Selma och Andreas är väldigt gulliga med! Jag med diagnos förstår känslan av att ha mindre ångest kring en sån lugn person, för jag är ihop med en sådan. Jag är den som inte riktigt kan ta det lugnt på spa haha 

Hector och Magnus vet jag inte riktigt, Hector är så gullig och positiv medan Magnus känns lite stram. Men H kanske kan mjuka upp M, vem vet. 

Spot on! 
  • Anonym (Singeln)

Bra summerat. Men åh vilket hemskt tal nicklas kompis höll på bröllopet. Jag hade blivit väldigt skeptisk till min make om hans vän höll ett sånt tal🙈

Ja hector är go. Det verkar som att de har lite svårt med kommunikationen, eller så klipptes det bara så. Efter skämtet om att åka förbi toaletten verkade båda tycka det blev lite obekvämt men kändes inte som att de pratade med varandra om det.
  • Anonym (M)
    Anonym (Singeln) skrev 2024-10-25 20:59:44 följande:
    Bra summerat. Men åh vilket hemskt tal nicklas kompis höll på bröllopet. Jag hade blivit väldigt skeptisk till min make om hans vän höll ett sånt tal🙈

Ja hector är go. Det verkar som att de har lite svårt med kommunikationen, eller så klipptes det bara så. Efter skämtet om att åka förbi toaletten verkade båda tycka det blev lite obekvämt men kändes inte som att de pratade med varandra om det.
    Jaa det var så cringe 🥲😂 spolade förbi för fixade inte att kolla på hela.. 
    Ja det hade man verkligen kunnat bli, men inget som kom i vägen för Ninni som tur var! 

Ja Hector är kanske lite konflikträdd 🤔  samt dem har kanske lite olika typer av humor 
  • Anonym (Klara)

Nicklas är kanske inte den mest manligaste mannen men han har det som Ninni söker, en lugn och trygghet. 

Hector verkar absolut vara rädd för konflikter och skämtar eller skrattar bort det mesta. De känns som varandras motsatser och jag tror det blir svårt för dom. 

Selma, jag vet inte, känns lite påfrestande i längden att vara ihop med någon som hela tiden skrattar och vill leka. Men det kanske kan funka. 

Får känslan när jag tittar på programmet att det inte är någon slump att personerna är singlar.
  • Xenia

Jag startade en tråd om just detta men nu kan jag inte hitta den! Trådar om samma ämnen borde slås ihop, men det känns som för svårt för FL.

Tyvärr så har jag inte hunnat följa serien, det är alltid krockat med andra program på andra kanaler, och reprisen missar jag alltid.

Men jag hoppas på N-paret, de verkar sympatiska och inte sådana som jämt ska skapa drama. Fast kanske det är just dramadrottningar och dramakungar som behövs för att det ska bli spännande.

• Anonym (Singeln)
    Xenia skrev 2024-10-26 16:18:57 följande:

Jag startade en tråd om just detta men nu kan jag inte hitta den! Trådar om samma ämnen borde slås ihop, men det känns som för svårt för FL.

Tyvärr så har jag inte hunnat följa serien, det är alltid krockat med andra program på andra kanaler, och reprisen missar jag alltid.

Men jag hoppas på N-paret, de verkar sympatiska och inte sådana som jämt ska skapa drama. Fast kanske det är just dramadrottningar och dramakungar som behövs för att det ska bli spännande.

Tyvärr går det ju inte att söka på trådar här heller. Jag googlade och då hittade jag nån tråd om gvfö som verkar borttagen, kan ju vara din då.

Ja N-paret är lite quirky och söta.

kollar du inte SVT-play?🙂
  • BeBey
    Jag håller med er...
    Det är så jobbigt att titta på Elsas beteende! Hon framställ sig som en riktig högmodig drama queen, snobbig och ytlig. Det känns att hon har problem med hälsa, instabilt humör alls. Jätteoffta irriterad, gör problem/bråk från varje sak... Ugh! Så tråkigt att Adam måste uppleva någonting sådant istället för kärleksfullt och öppet förhållandet. 

N-paret är också mitt favorit, de passar ihop för 100%! 

Men Selmas överdriv-skojig beteende känns som ett hinder för normala relationer... Hoppas de kan hantera det. 

Hector verkar snällare, däremot Magnus mer strikt och bossigt...

• Anonym (Henrik)
    BeBey skrev 2024-11-01 01:01:56 följande:
    Jag håller med er...
    Det är så jobbigt att titta på Elsas beteende! Hon framställ sig som en riktig högmodig drama queen, snobbig och ytlig. Det känns att hon har problem med hälsa, instabilt humör alls. Jätteoffta irriterad, gör problem/bråk från varje sak... Ugh! Så tråkigt att Adam måste uppleva någonting sådant istället för kärleksfullt och öppet förhållandet. 

Men Selmas överdriv-skojig beteende känns som ett hinder för normala relationer... Hoppas de kan hantera det. 

Ja, Adam har inte en chans att göra rätt. Elsa är svår att få grepp om.

Jag tror att Selma lugnar ner sig, så det blir nog ett bra par tillslut.

Magnus verkar lättkränkt och det kan sätta käppar i hjulet för dessa.

N-paret kommer nog ha ett bra liv verkar det som. Dom passar verkligen bra ihop.
  • Anonym (Singeln)
    BeBey skrev 2024-11-01 01:01:56 följande:
    Jag håller med er...

Selma kändes lugnare i senaste avsnittet, tror de kan ha fin påverkan på varandra, han grundar henne lite och hon får honom att leva upp mer. Gillar ändå hennes energi.

ja Magnus känns stel och sluten, hoppas för hans egen skull han kan öppna sig lite Och inse vilken fin kille han hittat.

Elsa verkade ju ha kommit till lite insikt efter samtal med experterna. Dock verkar det ju inte så när man lyssnar på intervjuer hon varit med i nu efteråt..
  • Fridalouise

Efter att ha levt med en man som betedde sig fruktansvärt illa och stängde ner/lverreagerade/gaslightade mm könner jag igen typen. Elsa i GVFÖ är hemsk mot Adam. Verkar rättfärdiga sitt beteende också? Nej, det finns inga ursäkter. 

Om hon hade varit en sjysst person skulle jag aldrig nömnt det, men det blir liksom extra störigt att hon ser ut att tycka att hon är 1 million dollar-snygg med sin migrerande läppfiller och dessa  lösnaglar, som det ska viftas med  som om det ger henne mandat att bete sig extra illa mot den hon parats ihop med. Jag hade fått panik om jag hade matchats med henne. 

• Xenia
    Anonym (Singeln) skrev 2024-10-26 19:31:33 följande:
    Tyvärr går det ju inte att söka på trådar här heller. Jag googlade och då hittade jag nån tråd om gvfö som verkar borttagen, kan ju vara din då.

Ja N-paret är lite quirky och söta.

kollar du inte SVT-play?🙂
    Nej, det är så jobbigt att titta på tv på den lilla datorskärmen.

Men nu såg jag faktiskt en repris i natt.
  • Xenia

Av detta avsnitt tyckte jag synd om Adam. Visst, han tycktes ha verkligt svårt att komma till saken, men Elsa borde haft mera tålamod, ställt fler frågor och verkligen lyssnat istf att bara bli på dåligt humör. Det verkar dessutom som hon tycker att hon har rätt att bli det så fort hon inte förstår honom, som att allt är Adams fel.

Nu verkade det visserligen som de var jättesams i slutet men jag tycker ändå det är illavarslande.

Jag tror inte på Hector och Magnus heller. Hector ville gå på salsadans men surkarten Magnus ställde inte upp. Dessutom säger Magnus att han inte är attraherad av Hector och då är det ju kört. Jag trodde att Magnus var en rolig typ (talade franska med sin katt) men det ser jag inget av här.

Ninni fick "dippar", jag fattade inte om hon var deppad, orolig eller hade ont i magen. Niclas var förstående och stöttande, det paret tror jag verkligen på.

Selma och Andreas kan gå hursomhelst. Senast var det att Andreas verkade så vag om framtiden och Selma ville ha barn, så snart som möjligt.

• Anonym (Sarah)

Beter sig inte Selma märkligt? Jag har aldrig träffat någon vuxen som beter sig så..Barnsligt?

Elsa är nog väldigt osäker inombords. 

• Anonym (My)
    Xenia skrev 2024-11-02 02:06:55 följande:
    Nej, det är så jobbigt att titta på tv på den lilla datorskärmen.

Men nu såg jag faktiskt en repris i natt.
    Men du måste väl kunna ladda ner appar (som SVT play) till din tv? Även om du inte har smart-tv måste du väl ha nån box? Annars kan du ju koppla ihop datorn med tv:n med en hdmi-kabel. Låter så märkligt och jobbigt att vara så begränsad till tv-tider och repriser om det är något man vill se. 
Svar på tråden Gift vid första ögonkastet 2024