• Anonym (Singeln)

Gift vid första ögonkastet 2024

Hittade ingen tråd om det. Sett de fyra första avsnitten och efter det fjärde fick jag sånt behov av att prata om en viss deltagares beteende. 

För det är ju helt galet hur Elsa beter sig.
    Adam tar upp att när han ställer frågor så säger hon jag vet inte, och stänger ner hela diskussionen. Och när han tar upp det beteendet gör hon exakt samma sak igen, stänger ner hans försök till dialog och börjar dessutom skuldbelägga honom och gör sig själv till offer.
    Nån mer som reagerade över detta?
    Jag reagerar kanske extra starkt då jag kommer ur ett förhållande där jag blev utsatt för psykisk misshandel. Men hoppas verkligen Adam inte tar åt sig för mycket.

Selma och Andreas är ett roligt par att se på, hoppas de får en djupare kontakt också.

vad tycker ni om denna säsong so far?

• Svar på tråden Gift vid första ögonkastet 2024
  • BeBey
    *rättad

I alla fall är det jätteosäker framtid för Adam och Elsa, även om de har några lyckliga dagar... Jag tror inte att Elsa kan ändra eller slipa ner lite sin karaktär, hon visade sin inne så starkt förut, att det är säkert vad hon är för person. Och hon är problematisk. Hennes karaktär är som "den röda flaggen". Jag skulle inte kunna lita henne... 

Samma sak med Magnus och Hector. Efter Magnus tal hos psykolog, är det säkert att deras framtid är bara att stanna som kompisar. 

Men jag ger någon chans till Selma och Andreas efter jag har tittat på den 5te episoden... 
  • Anonym (Henrik)

Dags att rate:a utseendet.

Magnus 4p
    Hector 6p
    Ninni 7p
    Niclas 7p
    Adam 5p
    Elsa 5p
    Andreas 6p
    Selma 6p

Vad tycker ni?

• BeBey

Jag är glad att Elsa blir snällare mot Adam.
    Men nu är det Magnus som skapar avvisande intryck. Varför är det så svårt för honom att förklara till Hector på snällt sätt att "Du är jättefin, intressant människan, men jag blev inte förälskad i dig, därför jag vill inte att prova förbättra relationer på romantiska sätt. Ja vill bara att vi stannar som bra kompisar" osv. 

Men istället för det, betar han sig ohyfsad. Han säger att han vill inte röra på honom, han känner inte fysisk attraktion... men bortser av det viktigaste förklaring, där Hector skulle inte bli anstöt. 

Obestämd

• Anonym (Singeln)
    BeBey skrev 2024-11-10 09:45:15 följande:

Jag är glad att Elsa blir snällare mot Adam.
    Men nu är det Magnus som skapar avvisande intryck. Varför är det så svårt för honom att förklara till Hector på snällt sätt att "Du är jättefin, intressant människan, men jag blev inte förälskad i dig, därför jag vill inte att prova förbättra relationer på romantiska sätt. Ja vill bara att vi stannar som bra kompisar" osv. 

Men istället för det, betar han sig ohyfsad. Han säger att han vill inte röra på honom, han känner inte fysisk attraktion... men bortser av det viktigaste förklaring, där Hector skulle inte bli anstöt. 

Obestämd

Ja fy vad han beter sig illa. Om han nu säger att han vill ge det en chans varför inte vara med på övningarna. Han behöver ju inte kyssas, hade ju räckt att hålla handen. 

Och sen hans snack efteråt, jag förstår inte hur du inte kan förstå mig. Så Hector ska ha förståelse för allt men han ska inte ha förståelse för H?s känslor. Och sen försöker svartmåla H för det som att han är oempatisk.

Svt borde ha en varning innan programmet, innehåller stötande innehåll, kränkningar och narcissistiska beteenden.

• Anonym (Singeln)

Ja Elsa var lite bättre. Börjar hon komma till insikt, kan hon ändra sitt beteende?
    Hon vägrade vara med på övningarna, men var åtminstone go mot Adam då.

N och N verkar ju funka iallafall.

• Anonym (Henrik)
    Anonym (Singeln) skrev 2024-11-10 23:18:12 följande:

Ja Elsa var lite bättre. Börjar hon komma till insikt, kan hon ändra sitt beteende?
    Hon vägrade vara med på övningarna, men var åtminstone go mot Adam då.

N och N verkar ju funka iallafall.

Bara för att Elsa var trevlig ett program, så innebär inte det att problemet är löst. Det kommer finnas att arbeta på dör framöver.

När det gäller Magnus och Hector så borde dom bara lägga ner. Det borde även experterna inse.
  • Xenia

Ja, Hector och Magnus, det är helt kört och har varit det från början. Jag tycker de kan hoppa av, det är ju bara att dra ut på pinan. Magnus kunde åtminstone gjorst sådant man gör med kompisar, t ex hålla handen, lägga armen om axeln, kramas. Han betedde sig ju som om Hector var pestsmittad.

Om bögparet var det körda paret så var "pajparet" det självklara paret. De skrattade och hade kul under övningarna.

Selma ville sluta vara naiv. Men jag tycker det är just vad man bör vara i denna situation. Man ska vara sårbar och naiv, inte kritisk och misstänksam.

Elsa sade att hon skulle sluta provocera. Dvs inte vara en sån drama queen bara för att hon gillar att skapa drama, tolkade jag det. Andreas sade att han skulle sluta känna att han inte duger, och då tänkte jag att Elsa inte var den rätta . Elsa visade självinsikt och kände sig "sad" för Andreas skull, att han hade behövt något om Ninni i stället.

Men kan Elsa ändra sig, eller är det som att leoparden inte kan göra sig av med sina fläckar.

• Anonym (Singeln)

Rätt val av Hector och Magnus att bryta. Magnus verkar ha fått lite insikt om att han borde betett sig annorlund, men bara lite.

Elsa har fattat att Adam är en toppenkille men inte förstått sitt egna beteende än..

• Anonym (Klara)

Ninni och Selma skrattar åt allt. Skulle inte palla att leva med nån utav dom. Framstår som lite.. korkade? 

Bra att H och M bröt. Hector tar dock på sig en lite för stor offerkofta. Han borde accepterat och förstått för längesen att Magnus inte var intresserad, men istället höll han på och nästan tjatade om uppmärksamhet. 

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Gift vid första ögonkastet 2024