Inlägg från: Xenia |Visa alla inlägg
  • Xenia

Gift vid första ögonkastet 2024

Jag startade en tråd om just detta men nu kan jag inte hitta den! Trådar om samma ämnen borde slås ihop, men det känns som för svårt för FL.

Tyvärr så har jag inte hunnat följa serien, det är alltid krockat med andra program på andra kanaler, och reprisen missar jag alltid.

Men jag hoppas på N-paret, de verkar sympatiska och inte sådana som jämt ska skapa drama. Fast kanske det är just dramadrottningar och dramakungar som behövs för att det ska bli spännande.

• Xenia
    Anonym (Singeln) skrev 2024-10-26 19:31:33 följande:
    Tyvärr går det ju inte att söka på trådar här heller. Jag googlade och då hittade jag nån tråd om gvfö som verkar borttagen, kan ju vara din då.

Ja N-paret är lite quirky och söta.

kollar du inte SVT-play?🙂
    Nej, det är så jobbigt att titta på tv på den lilla datorskärmen.

Men nu såg jag faktiskt en repris i natt.
  • Xenia

Av detta avsnitt tyckte jag synd om Adam. Visst, han tycktes ha verkligt svårt att komma till saken, men Elsa borde haft mera tålamod, ställt fler frågor och verkligen lyssnat istf att bara bli på dåligt humör. Det verkar dessutom som hon tycker att hon har rätt att bli det så fort hon inte förstår honom, som att allt är Adams fel.

Nu verkade det visserligen som de var jättesams i slutet men jag tycker ändå det är illavarslande.

Jag tror inte på Hector och Magnus heller. Hector ville gå på salsadans men surkarten Magnus ställde inte upp. Dessutom säger Magnus att han inte är attraherad av Hector och då är det ju kört. Jag trodde att Magnus var en rolig typ (talade franska med sin katt) men det ser jag inget av här.

Ninni fick "dippar", jag fattade inte om hon var deppad, orolig eller hade ont i magen. Niclas var förstående och stöttande, det paret tror jag verkligen på.

Selma och Andreas kan gå hursomhelst. Senast var det att Andreas verkade så vag om framtiden och Selma ville ha barn, så snart som möjligt.

• Xenia

Ja, Hector och Magnus, det är helt kört och har varit det från början. Jag tycker de kan hoppa av, det är ju bara att dra ut på pinan. Magnus kunde åtminstone gjorst sådant man gör med kompisar, t ex hålla handen, lägga armen om axeln, kramas. Han betedde sig ju som om Hector var pestsmittad.

Om bögparet var det körda paret så var "pajparet" det självklara paret. De skrattade och hade kul under övningarna.

Selma ville sluta vara naiv. Men jag tycker det är just vad man bör vara i denna situation. Man ska vara sårbar och naiv, inte kritisk och misstänksam.

Elsa sade att hon skulle sluta provocera. Dvs inte vara en sån drama queen bara för att hon gillar att skapa drama, tolkade jag det. Andreas sade att han skulle sluta känna att han inte duger, och då tänkte jag att Elsa inte var den rätta . Elsa visade självinsikt och kände sig "sad" för Andreas skull, att han hade behövt något om Ninni i stället.

Men kan Elsa ändra sig, eller är det som att leoparden inte kan göra sig av med sina fläckar.

• Xenia

Det kan vara någon som anmält och i stället för att sätta sig in i det ordentligt så raderar moderatorn bara det anmälda inlägget, det  är enklast så.

En hel tråd som jag skrivit i var bara plötsligt borta. Antar att TS begärt det och då försvinner ju alla inlägg.

Eftersom jag inte hittat några regler så känns allt osäkert.

• Xenia

Ninni tycks verkligen skratta hela tiden. Jag finner det irriterande, men Nicklas gillar det, han blir glad av det. Undrar om hon skrattar så för att hon är så lycklig över att ha funnit kärleken. Eller om hon är nervös. Inte hur det ska gå med Nicklas, de är uppenbart skapta för varann. Utan över alla kameror.

Nicklas åas pratar med sävlig och entonig röst, det är också smått irriterande.

Men det är samtidigt så positivt med ett par som har funnit varandra och där framtiden verkar ljus. Det kanske blir tråkig teve utan drama, men det är samtidigt så gulligt med lycklig kärlek, att programmet iaf har fungerat för dem.

Selma skrattar också väldigt mycket, men där tror jag verkligen det beror på nervositet och osäkerhet. Bara det att hon trodde att blombuketten inte var till henne utan något Andreas fått. Samtidigt tyckte jag hon var nedlåtande mot Järvsö, det var så litet. Känns definitivt inte som att hon kommer att flytta till honom.

Så var det mesige Adam och otrevliga Elsa. Där steg tydligen Adam i hennes aktning efter att de legat med varandra. Hon förväntade sig dåligt eller ok, men det var "amazing", berättade hon för sin syster. 

Vet män om hur kvinnor recenserar deras prestationer i sängen när de pratar med sina väninnor? Gör män likadant själva när de snackar med sina kompisar?

Hursomhelst började man tro att Elsa nu fick kärlekskänslor för Adam (särskilt när hon sett hans fina kontor också). Men så säger hon i slutet att hon är rädd för att såra Adam när de ska besluta sig om de ska fortsätta eller inte. Hon verkar tydligen helt inställd på att inte fortsätta ara gift med honom.

• Xenia

Ja, det verkade ju vara ett strålande resultat. Alla tre heteroparen ville fortsätta att vara gifta.

Det var ju självklart för N-paret. En expert sa att han efter intervjun med Nicklas tänkte att det var svårt att matcha honom. Han var så snäll. Han borde ju vara perfekt för många kvinnor, som hade svårt att hitta den rätte. Men sen insåg jag att någon som är för snäll kan trigga ragatan hos många kvinnor, som retar sig på att inte få motstånd.

Både Nicklas och Ninni gjorde intryck av att vara lite blyga men tydligen inte. På sista tjejträffen så berättade Ninni att det gått fortare än hon trodde med det sexuella. "Va, gjorde ni det redan på bröllopsnatten?" Och Ninni bara skrattade.

Andreas och Selma verkade också vara förälskade. Andreas var snyggast av killarna och verkade snäll också, varför hade han svårt att hitta en partner? Kanske något som framgick i något avsnitt, jag har ju missat en del. Men det finns ju två hinder. Dels att han bodde i Järvso och hon i Malmö. Det blir nog han som får flytta, annars rinner det ut i sanden. Ett större hinder är att han inte känner sig redo för barn. Tänk om det är likadant om ett år, då har Selma förlorat ett år och då blir svårare att göra slut också.

Adam och Elsa tror jag minst på. Adam var glad över att han hittade en "spännande" kvinna, men blir det inte tröttande med ständig bergochdalbana i längden? Elsa var tydligen van vid och föredrog stormiga förhållanden men nu hade hon lärt sig uppskatta lugn och trygghet. Men hon var tveksam in i det sista, det kändes inte riktigt hundra.

• Xenia

Det var ju kul att alla dansade salsa i slutet med Hector som ledare och att det tydligen var Magnus idé.

Ninni hade opererats för smärtorna i magen men annars var allt bra, de planerade att flytta till en större lägenhet (i Sthlm antar jag). Niklas hade en "busig" sida som visade sig i att han inte kunde låta bli att klinka på pianon där man inte fick det.

Det var skakigt mellan Andreas och Selma och det blev inte bättre av att de levde ett distansförhållande Järvsö-Malmö. Plötsligt gjorde Andreas slut, han skulle aldrig vilja ha barn och var i vägen för Selma som längtade så efter barn. Bara det att hon redan som 19-åring plockat ihop en låda med saker till sitt barn. Andreas blev inte peppad av att höra att han ju hade en bra pappa som förebild och att Andreas skulle bli en bra far, han kände sig bara pressad att uppfylla krav.

Tack och lov ordnade det sig till slut för dem och Andreas flyttade till Malmö.

Adam och Elsa började bråka redan samma kväll efter att de sagt ja i programmet. Elsa var sur för att han sagt till henne att han tänkte tacka ja men att han tydligen ändå varit tveksam. Så hon fick vara tveksam men inte han? Sen blev det aldrig bra och Adam som hela tiden försökt undvika att Elsa skulle bli arg på honom, han blev själv arg på Elsa. 

Men två par som iaf klarade att hålla ihop 6 månader är ändå ett bra resultat.

Och tydligen har både Adam och Elsa hittat nya partner. Adam hade lärt sig att stå på sig och vara sig själv, och Elsa hade lärt sig att hennes beteende inte var det bästa.

Så, så lyckligt slut man kan begära utom för Hector och Magnus som fortfarande var singlar.

• Xenia

Ja, man kan hoppas att både Adam och Elsa lärt sig för framtiden. Adam att stå på sig, vara sig själv och inte lägga sig platt för att behaga. Elsa för att inte var så mycket sig själv utan att inse att det inte är ok att tappa humöret bara för att man är lite irriterad ("jag kommer att tappa det på dig" som hon hotfullt sa till Adam).

De försonades tydligen efter bråket efter att kamerorna slocknat, men sedan ville Elsa åka hem ensam och slippa Adam 4-5 veckor. Tydde inte precis på kärlek.

En del av deltagarna behöver nog egentligen psykoterapi innan de anmäler sig till GFVÖ. Eller snarare, då hade de inte behövt inte anmäla sig till GVFÖ.

Men Nicklas och Ninni behövde bara träffa varann. Men det hade de inte gjort utan GFVÖ, eftersom en bodde i Stockholm och en i Örebro.

Svar på tråden Gift vid första ögonkastet 2024