Inlägg från: Anonym (Vinklad tråd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vinklad tråd)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Anonym (F) skrev 2024-10-24 20:23:54 följande:

Kvinnans rätt till att bestämma över sin egen kropp och sitt eget liv kanske?

Och vad du tycker att man ska göra med oönskade barn är SÅ irrelevant eftersom det inte är de reglerna som gäller.

Ingen får bestämma helt över sin kropp samt sex/sexualiteten ser inte likadan ut jämfört med annat
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-28 13:30:18 följande:

Spermier och ägg är HAPLOIDA celler - inte DIPLOIDA-

Därmed inte sagt  att jag här vill förespråka onani, men det är stor skillnad på haploida/diploida celler, så onani är synnerligen olika att avbryta en graviditet

Kvinnor och män ligger inte bakom varför de har ägg och spermier respektive. 
    Inga kvinnor födds med ett ofött barn i vecka 17.
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Simson) skrev 2024-11-28 13:36:50 följande:
    Menar du på fullaste allvar att du tror stt det finns någon som inbillar sig det- att kvinnor föds med ett ifatt barn i vecka 17?
    Jag vill poängtera om att det motsvarar inte andra problem som man kan föddas med. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-28 13:36:35 följande:
    Jag förstår inte varför du skriver detta till just MIG. Förväxlar du mig med någon i det "andra laget"?
    Vill lägga till info till din kommentar 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Simson) skrev 2024-11-28 13:36:50 följande:
    Menar du på fullaste allvar att du tror stt det finns någon som inbillar sig det- att kvinnor föds med ett ifatt barn i vecka 17?
    Vill poängtera om att det teoretiskt finns det en möjlighet att förhindra att ett ofött barn utvecklas till vecka 17 genom att avstå från sex/använda säkrare preventivmedel och att göra en abort innan den veckan. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Mass mördaren) skrev 2024-11-29 22:42:30 följande:

Jag har gjort 5 aborter, 2 innan vecka 9 (medicinska) 2 skrapningar efter vecka 12. Och 1 i 5e månaden. 
    Vid alla tillfällen jag blivit gravid har jag haft preventivmedel, vid flera av dom både p-piller och kondom.

Aldrig blivit gravid då jag blivit våldtagen som tur är, men inte varit stabil eller gammal nog att behålla något. 

Jag har mått dåligt varje gång, men är glad att jag kunde ta dom beslut som var bäst för både mig och dom ofödda barnen. 

Hata mig hur mycket ni vill alla abort motståndare, men tills ni varit i min situation har ni inte rätt att yttra er. 

5 aborter är fler än de flesta andra kvinnor gör under en livslängd. 
    Något måste ligga bakom varför din kropp klarade inte av preventivmedel.
  • Anonym (Vinklad tråd)

Jag har gjort 5 aborter, 2 innan vecka 9 (medicinska) 2 skrapningar efter vecka 12. Och 1 i 5e månaden. 
    Vid alla tillfällen jag blivit gravid har jag haft preventivmedel, vid flera av dom både p-piller och kondom.

Aldrig blivit gravid då jag blivit våldtagen som tur är, men inte varit stabil eller gammal nog att behålla något. 

Jag har mått dåligt varje gång, men är glad att jag kunde ta dom beslut som var bäst för både mig och dom ofödda barnen. 

Hata mig hur mycket ni vill alla abort motståndare, men tills ni varit i min situation har ni inte rätt att yttra er. 

I 5 månaden, var det typ vecka 21?
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Tow2Mater skrev 2024-11-29 19:13:06 följande:
    ägg och spermier blir väl ingenting innan de båda möts.
    Och då för att rädda spermierna i så fall måste kvinnor ställa upp med att bli gravida enbart för att rädda spermierna från att dö och inte utvecklas till officiella människor... 
    ..... 
    ......... 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Har du upplevt mycket stress och psykisk ohälsa under ditt liv?
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Tow2Mater skrev 2024-11-29 19:13:06 följande:
    ägg och spermier blir väl ingenting innan de båda möts.
    Att undvika en graviditet är något annat än att förhindra att spermier dör. 
    Inga kvinnor födds gravida medan friska kvinnor och män födds med ägg och spermier respektive 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?