Inlägg från: Anonym (Vinklad tråd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vinklad tråd)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

EpicF skrev 2024-11-03 20:12:31 följande:
    Det är ingen rättighet för någon att få barn. 
    Då var det bara en förevändning som jag snackade om. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Då blir det svårt för att spermierna skulle överleva. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-03 20:19:55 följande:
    Det är ju lätt att förstår, det är en självklarhet
    Så du  menar att samhället vi lever i är en anarki? 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Och då är det en skillnad mellan en graviditet och onani. 
    Avsikten är inte att alla spermier ska befrukta alla kvinnor men det finns inget förbud för att graviditeter ska få fortsätta. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Du kan knappast snacka om ansvar när syftet är inte att alla män ska få barn eller när som helst.

Du snackar om skyldigheter men du tycker det är dåligt med rättigheter att få barn som man. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-03 14:54:07 följande:

Är det du säger i första meningen att jag inte har någon rätt att skriva ett inlägg i en tråd på ett socialt medium ? Om inte-Exakt vad menar du rent konkret med första meningen?

Ett foster är ingen cellklump. Ett embryo utvecklas under 8 veckor och ett foster under vecka 9-40.. Det är  mycket stor skillnad på olika faser.

jag står fast vid den övertygelsen att ett foster har ett värde, och jag skulle aldrig, som vissa män gör, föreslå abort om jag var halva orsaken till en graviditet. (Kvinnan är andra halva orsaken.) Jag skulle snarare ta mitt ansvar som far.

Det handlar bara om en förevändning från hens sida. 
    Hen tycker det är okej att låtsas om ett scenario där män ska inte få onanera men inte ett låtsas scenario där kvinnor måste bli befruktade med mäns spermier för det skulle räknas som mord ifall spermier dör. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    För att förhindra Mord/dödande av mänskligt liv så behöver man inte ett samtycke från någon annan.

Nu erkänner du att en abort efter en  graviditet är inte samma sak som sagt som onani. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Om du kan låtsas som att onani är dödande av mänskligt liv, varför kan du inte då låtsas som det handlar om dödande av mänskligt liv när kvinnor vill inte bli gravida?
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 20:17:15 följande:
    Han kan låta bli att masteubera, då blir det ungen utlösning. 
    Men män skulle ju inte ha rättighet till barn. 
    Så spermier är ju inte barn då. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 20:15:07 följande:
    Ingen har att göra med vad andra gör i sina liv. Är det svårt för dig att förstå?
    Enligt lagboken så har kvinnor(och män) ett ansvar för sex och deras graviditeter. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?