Inlägg från: Anonym (Vinklad tråd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vinklad tråd)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Mimosa86 skrev 2024-10-29 19:38:04 följande:

Att vara gravid och föda ett barn är det i särklass farligaste tillstånd en kvinna kan befinna sig i. I Utvecklingsländer dör många kvinnor och barn av komplikationer. 

min gammelfarmor dog i barnsäng i Sverige, och hade vi inte haft den fina vård vi har idag hade mer än hälften av mina väninnor och kvinnliga slänga inte levt idag pga av graviditet och förlossningar. Fyra av dem fick bestående komplikationer efteråt som de kommer ha resten av sitt liv och ta medicin för.

Vi kvinnor ÄR priviligerad att vi har fått gåvan att kunna tillverka bebisar. Men snälla du, kom inte och säg att vi har det så lätt och fördelar på vår sida. För vi betalar
    med vår hälsa och i värsta fall med våra liv.

Och att abortera är en process som iallafall i mitt
     fall var otroligt smärtsamt. Den orättvisa att krysta ut ett foster går inte att jämställas med mannes gnissel med att trä på gummi och förhindra plågan. 

Ja en gravid var det farligaste som en kvinna kunde gå igenom förut.
    Nu pågrund av forskning av preventivmedel, aborter, säkrare graviditeter och förlossningar så blir det snarare en fördel för kvinnorna idag jämfört med hur män har det.

Jag hade haft mer förståelse för kvinnors val av partner om det hade handlat om fortplantning och om en graviditet hade sett ut som det gjorde förut. Nu handlar sex  snarare om något annat och troligen är det ett bättre val att kunna bli gravid och födda än att bli utan något barn som man. 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Att vara gravid och föda ett barn är det i särklass farligaste tillstånd en kvinna kan befinna sig i. I Utvecklingsländer dör många kvinnor och barn av komplikationer. 

min gammelfarmor dog i barnsäng i Sverige, och hade vi inte haft den fina vård vi har idag hade mer än hälften av mina väninnor och kvinnliga slänga inte levt idag pga av graviditet och förlossningar. Fyra av dem fick bestående komplikationer efteråt som de kommer ha resten av sitt liv och ta medicin för.

Vi kvinnor ÄR priviligerad att vi har fått gåvan att kunna tillverka bebisar. Men snälla du, kom inte och säg att vi har det så lätt och fördelar på vår sida. För vi betalar

fall var otroligt smärtsamt. Den orättvisa att krysta ut ett foster går inte att jämställas med mannes gnissel med att trä på gummi och förhindra plågan. 

Så du menar att det är ett bättre val att vara utan barn som man än att kunna bli gravid som kvinna nuförtiden i Sverige och kunna få barn?

Jag skulle tippa på att det nuförtiden snarare har blivit en stor fördel som kvinna angående det sexuella. 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Om en kvinna har sex och skyddar sig så får hon behålla sexuella fördelen att få en sexpartner samtidigt som det inte leder till några barn. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 19:53:30 följande:
    Om en man har sex och skyddar sig så får han behålla sexuella fördelen att få en sexpartner samtidigt som det inte leder till några barn.
    Då handlar det inte något om just hans kön. 
    Dessutom för män kan sex alltid resultera i något barn. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Simson) skrev 2024-10-29 19:56:18 följande:
    Gäller inte det för män om de skyddar sig också?
    För män kan sex alltid resultera i ett barn. 
    Det handlar då inte om att han får lättare att få en sexpartner pågrund av hans kön. 
    Dessutom om kvinnor får ha bättre valmöjligheter då kan det leda till att mannen får det svårare än vad han hade annars fått. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 19:59:11 följande:
    Vad har det med kvinnans kön att göra?
    Och menar du att en kvinna kan ha sex utan att riskera barn men inte män? 
    Om man går efter vad för fördelar man får pågrund av sitt kön. 
    En man kan inte skydda sig på samma sätt som en kvinna kan och det är kvinnor som beslutar om aborter. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Simson) skrev 2024-10-29 20:01:15 följande:
    Även om de skyddar sig?
    En kondom kan gå sönder. 
    En kvinna kan sno sperma från en kondom som mannen har slängt i någon sopptuna. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 19:53:30 följande:
    Om en man har sex och skyddar sig så får han behålla sexuella fördelen att få en sexpartner samtidigt som det inte leder till några barn.
    Enklare än att få sex jämfört med andra män. 
    Om sex handlar mer om på kvinnors fördel så kan det inte handla om någon sexuell fördel som motsvarar för vad kvinnor får. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 20:04:03 följande:
    Och hur skyddar det kvinnan från att bli med barn? 

Eller menar du att kvinnan kan hälla i sig sperma från en kondom och bli gravid?? 😲🤣🤣
    Att skydda sig från en graviditet gäller iprincip bara kvinnorna. 
    Att för män ska kan sex alltid handla om en graviditet 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 20:06:37 följande:
    Har en man som skyddar sig enklare att få sex jämfört med andra män eller vad menar du? 😬
    Det handlar inte om någon sexuell fördel som kvinnor har utan en fördel att få sex jämfört med andra män. 
    Enklare att få sex just då men det ska vara främst på kvinnors villkor. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?