Inlägg från: Anonym (Vinklad tråd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vinklad tråd)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 20:02:30 följande:
    Missade du sexualundervisningen i skolan eller struntade du i att plugga?
    Det är många kvinnor som tycker män som gjort kvinnor gravida går skylla sig själva även om en kondom har spruckit 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 20:08:57 följande:
    Du menar att du på fullaste allvar inte begriper att en man skydda sig från att ofrivilligt bli pappa gäller verkligen män? Och att sex kan inte handla om risk att bli gravid för en kvinna?? 
    Det finns ju inte samma preventivmedel för män som det finns för kvinnor. 
    Män kan inte heller besluta formellt om kvinnan som han gjort gravid ska göra en abort.
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 20:06:37 följande:
    Har en man som skyddar sig enklare att få sex jämfört med andra män eller vad menar du? 😬
    Jag snackar om en fördel som kvinnor får pågrund av deras kön. 
    Att vissa män har lättare att få sex jämfört med andra män handlar inte om deras kön utan om individer.

Även män som har det lättast att få sex har fått det svårare än hur det har varit 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 20:21:55 följande:
    Du yrar i nattmössan. Ditt problem är att du inte får ligga men det har inget med kvinnor att göra.  
    Det är relevant att ta upp att det snarare blivit en fördel för kvinnor nuförtiden angående det sexuella. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-10-29 20:23:58 följande:
    Den dagen män blir gravida får de bestämma om abort eller inte. 

Vill män inte ha barn så får de dra på kondom. De kan inte bestämma att kvinnor ska ba skydd 
    Och då stämde det som jag skrev att kvinnor kan skydda sig på ett sätt som män inte kan göra. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    flemens skrev 2024-10-29 20:29:46 följande:
    Du tycks leva in nån slags föreställning att fostret är någonting annat än en kroppsdel hos kvinnan?
    Och i så fall så borde det vara en kroppsdel även exempelvis i vecka 30
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 20:27:18 följande:
    Det är fullständigt irrelevant att ta upp det om man inte samtidigt väger in den mångdubbelt högre risken för kvinnor jämfört med män att våldtas eller utsättas för andra sexuella övergrepp. Du kan inte välja att äta kakan och ha den kvar.
    Även om man räknar med det så tror jag kvinnor fortfarande har en fördel. 
    Dessutom alla kvinnor utsätts inte för det. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Agda90 skrev 2024-10-30 10:21:36 följande:
    Om vi ska vara så specifika..... Sperma lever också. Varje gång du får en utlösning begår du massmord. 
    Det räknas inte som mord när kvinnor får mens. 

Om det är ett massmord när män får utlösning så är det också mord när kvinnor vägrar bli befruktade med okända mäns spermier. 

Det går i teorin att förhindra naturligt att ett foster exempelvis utvecklas till vecka 12. 
    Kvinnor födds inte gravida medan män och kvinnor födds med spermier och ägg respektive. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-11-03 15:17:55 följande:
    Poängen var att en spermie kan leda till ett barn. Vilket då blir att lika ställas med abort/"mord" om man masteuberar. 
    Du får tycka vad du vill men spermier och ägg har inte kommit lika långt i utvecklingen och naturligt utvecklas de inte av sig själv. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?