Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
Vecka 15 vore nog en bättre gräns än dagens för fria aborter.
Sedan borde man endast få göra en abort exempelvis om kvinnas liv är i fara, fosterskador etc.
Vecka 15 vore nog en bättre gräns än dagens för fria aborter.
Sedan borde man endast få göra en abort exempelvis om kvinnas liv är i fara, fosterskador etc.
Jag delar inte ditt synsätt för fem öre. Att graviditet syftar till liv till en sådan grad att man inte skulle få möjlighet att avbryta den är närmast ett religiöst synsätt. Människans utveckling har gett henne möjlighet att göra val i livet som inte finns i djurriket. Teknik, läkemede, livsmedel, fungerande samhällen har gett människan mycket längre liv och bättre liv. Bland valen människan har finns även möjligheten att avbryta graviditet om man ställs inför det valet. Inget fel med det. Det är bara religiösa och människor med kontrollbehov som hittar problem med det.
Ja, det är ju lätt när man, som ts, är man och inte själv kommer påverkas, att uttala sig om rätten till abort.
Någon skrev om att pojkar borde steriliseras, så att de inte kan göra någon med barn oavsiktligt. Varför är detta inte okej, men det är okej att tvinga kvinnor att genomgå en graviditet och förlossning? I båda fallen tvingas någon till något.
Kvinnans rätt till att bestämma över sin egen kropp och sitt eget liv kanske?
Och vad du tycker att man ska göra med oönskade barn är SÅ irrelevant eftersom det inte är de reglerna som gäller.
Jag delar inte ditt synsätt för fem öre. Att graviditet syftar till liv till en sådan grad att man inte skulle få möjlighet att avbryta den är närmast ett religiöst synsätt. Människans utveckling har gett henne möjlighet att göra val i livet som inte finns i djurriket. Teknik, läkemede, livsmedel, fungerande samhällen har gett människan mycket längre liv och bättre liv. Bland valen människan har finns även möjligheten att avbryta graviditet om man ställs inför det valet. Inget fel med det. Det är bara religiösa och människor med kontrollbehov som hittar problem med det.
Skönt att TS inte har nån makt.
Kvinnor får själva bestämma vad de gör med sina kroppar, precis som män bestämmer vad de gör med sina.
Var religiös om du vill, men pådyvla inte oss andra din religion. För mig som är ateist låter det som om du vill tvinga halva befolkningen att lyda dig för att din låtsaskompis Påskharen sagt så. Hur trovärdigt är det?
Saker som jag skulle rekommendera dig om det inte var för att jag vet att du inte kommer att göra det är:
Läsa biologi.
Läsa på om kvinnors verkliga erfarenheter i länder där abort är förbjudet.
Läsa på om alla graviditetsbesvär som finns, inklusive komplikationer.
Tänka bort din egen sexuella frustration och inse att det inte handlar om dig.
Gå i terapi.