Inlägg från: Anonym (Vinklad tråd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vinklad tråd)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Vecka 15 vore nog en bättre gräns än dagens för fria aborter. 
    Sedan borde man endast få göra en abort exempelvis om kvinnas liv är i fara, fosterskador etc. 

• Anonym (Vinklad tråd)
    Överste Senap skrev 2024-10-24 20:48:19 följande:

Jag delar inte ditt synsätt för fem öre. Att graviditet syftar till liv till en sådan grad att man inte skulle få möjlighet att avbryta den är närmast ett religiöst synsätt. Människans utveckling har gett henne möjlighet att göra val i livet som inte finns i djurriket. Teknik, läkemede, livsmedel, fungerande samhällen har gett människan mycket längre liv och bättre liv. Bland valen människan har finns även möjligheten att avbryta graviditet om man ställs inför det valet. Inget fel med det. Det är bara religiösa och människor med kontrollbehov som hittar problem med det.

Och i så fall hade sexköp varit lagligt i Sverige.
    Du borde vara medveten om att sexualitet inte fungerar som allt annat.
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-10-27 21:40:07 följande:
    Precis. Att det ska vara så svårt att förstå. 
    Kvinnor får fortvarande inte bestämma helt över sin kropp
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Tjenare) skrev 2024-10-26 12:32:31 följande:

Ja, det är ju lätt när man, som ts, är man och inte själv kommer påverkas, att uttala sig om rätten till abort. 

Någon skrev om att pojkar borde steriliseras, så att de inte kan göra någon med barn oavsiktligt. Varför är detta inte okej, men det är okej att tvinga kvinnor att genomgå en graviditet och förlossning? I båda fallen tvingas någon till något.

Så kvinnor bryr sig när män kan bara drabbas av något?
    Det är få kvinnor som tycker det är orättvist när man inte välja om de ska bli gravida. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (F) skrev 2024-10-24 20:23:54 följande:

Kvinnans rätt till att bestämma över sin egen kropp och sitt eget liv kanske?

Och vad du tycker att man ska göra med oönskade barn är SÅ irrelevant eftersom det inte är de reglerna som gäller.

Så kvinnor får använda sig av olagliga droger?
    Kvinnor får göra vad de vill med barnet när kvinnan har föddit barnet? 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Jag delar inte ditt synsätt för fem öre. Att graviditet syftar till liv till en sådan grad att man inte skulle få möjlighet att avbryta den är närmast ett religiöst synsätt. Människans utveckling har gett henne möjlighet att göra val i livet som inte finns i djurriket. Teknik, läkemede, livsmedel, fungerande samhällen har gett människan mycket längre liv och bättre liv. Bland valen människan har finns även möjligheten att avbryta graviditet om man ställs inför det valet. Inget fel med det. Det är bara religiösa och människor med kontrollbehov som hittar problem med det.

Sexualiteten är något av sakerna som minst har förändrats sedan stenåldern. 
    Om det nu handlar om dagens teknik varför kan då många hänvisa till naturen när män blir utan sex?
    Man skulle då kunna hänvisa till hur sex fungerade för länge sedan 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-10-24 20:55:22 följande:
    Nej, ända man SKA ta hönsyn till är kvinnas rätt till att bestämma över sin egna kropp. Kvinnans rätt till autonomi, självbestämmande. 
    Så det är lagligt för kvinnor att sno mat från en butik för kvinnan har självbestämmanderätt och rätt att bestämma över vad som kvinnor ska stoppa i sig? 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Du är troligen också medveten om att sex inte fungerar som allt annat i samhället. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    beli skrev 2024-10-27 08:21:19 följande:

Skönt att TS inte har nån makt.

Kvinnor får själva bestämma vad de gör med sina kroppar, precis som män bestämmer vad de gör med sina.

Var religiös om du vill, men pådyvla inte oss andra din religion. För mig som är ateist låter det som om du vill tvinga halva befolkningen att lyda dig för att din låtsaskompis Påskharen sagt så. Hur trovärdigt är det?

Saker som jag skulle rekommendera dig om det inte var för att jag vet att du inte kommer att göra det är:

Läsa biologi.
    Läsa på om kvinnors verkliga erfarenheter i länder där abort är förbjudet.
    Läsa på om alla graviditetsbesvär som finns, inklusive komplikationer.
    Tänka bort din egen sexuella frustration och inse att det inte handlar om dig.
    Gå i terapi.

Så män får bestämma om de ska bli gravida?
    Män har rätt att få bestämma om någon ska bli gravid genom mannens spermier. 

Redan har inte män och kvinnor makten helt över sina kroppar och båda könen är också begränsade över hur biologin ser ut. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    EpicF skrev 2024-10-24 20:58:19 följande:
    Ja, det är hans blivande barn också ocj självklart har han rätt till en egen åsikt. Men till syvende och sist så är det kvinnans om har bestämmande rätt eftersom det är hennes kropp. 

Den dagen män blir gravida får de bestämma om de ska behålla eller göra abort. Utan att kvinnan lägger sig i. 
    Och eftersom män kan inte välja om de blir gravida eller inte så är det inte orättvist att aborter handlar om något som berör kvinnors kroppar 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?