Inlägg från: Anonym (Vinklad tråd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vinklad tråd)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Anonym (Vem?) skrev 2024-11-27 20:08:07 följande:
    Jasså? är en människa i respirator bara en cellklump? Eller hur är det samma sak? Har du gått i skolan om du jämför en cellklump med en människa?
    Din åsikt att det skulle räknas som celler ifall ofödda barn kan inte klara sig utan livmodern.
    Jag tar upp exempel på att det går att vara en officiell människa och man använder sig av hjälpmedel för att kunna överleva 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vem?) skrev 2024-11-27 20:08:07 följande:
    Jasså? är en människa i respirator bara en cellklump? Eller hur är det samma sak? Har du gått i skolan om du jämför en cellklump med en människa?
    Och du borde förstå att överleva utanför livmodern inte betyder att man först då är en människa 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vem?) skrev 2024-11-27 20:05:06 följande:
    Kan detta ofödda cellklump överleva utan sin värd? Ja eller nej? Om ja: ett barn. Om nej: cellklump. Precis som en cancertumör
    Ofödda barn exempelvis i vecka 17 har utvecklats mer än bara någon cellklump. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Marmite Devil skrev 2024-11-27 20:18:01 följande:

Kvinnor kan inte hindra äggen från att dö, men du kan ge fan i att runka. Mördare. 

Män kan inte hindra att spermier dör.
    Om kvinnan låter sig bli befruktad så där inte ägget. 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Kvinnor kan inte hindra äggen från att dö, men du kan ge fan i att runka. Mördare. 

Spermier och ägg dör naturligt medan en abort är inte lika naturligt. 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Friska män födds med spermier och friska kvinnor födds med ägg.
    Kvinnor födds inte med ett ofött barn exempelvis i vecka 16. 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Du vill bara ha en förevändning 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vem?) skrev 2024-11-27 20:13:51 följande:
    är det verkligen min åsikt? Du tror inte det finns forskning som avgör när en cell blir livsduglig och ett barn? tror du verkligen att min åsikt har format och påverkat denna forskning? 

menar du för att det finns respirator måste kvinnor tvingas vara hjälpmedel som håller oönskade celler vid liv? otroligt märkligt resonemang
    Vilken forskning då skulle säga att det blir ett barn i vecka 23 men inte vid vecka 19?
  • Anonym (Vinklad tråd)

Kvinnor födds inte med spermier. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vem?) skrev 2024-11-27 20:31:40 följande:
    Då kan du visa var jag skrivit att man borde få göra abort vid vecka 23. annars har ditt svammel noll relevans. det är som att konstatera att jag måste bajsa idag med
    Det jag menade är att du snackade om forskning som skulle säga när det blev ett barn, vad är då forskningen som säger att ett barn är en människa vid vecka 23 men inte vid vecka 19?
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?