Anonym (Vem?) skrev 2024-11-27 19:35:44 följande:
hur har ett foster som inte är livsdugligt ha ett värde? om det inte är livsdugligt; inte kan överleva på egen hand så har det inget värde. det är bara celler.
om du värnar om dessa celler som INTE KAN ÖVERLEVA på egen hand. Borde du värna om ALLA celler. om du är konsekvent. hycklare särskiljer inte på celler.
och du tror att gud finns och påverkar vår vardag? Är det guds vilja att barn får cancer? Är det guds vilja att pedofiler finns? eller var finns gud då? Om han är så mån om mänskligheten? är det guds krafter som orsakar naturkatastrofer? du är emot dödsstraff, hur går det ihop med citatet öga för öga tand för tand?
visa gärna forskning på var antalet aborter minskat till följd av att det istället blir fler ÖNSKADE graviditeter? Och inte där kvinnor tvingas genomföra en graviditet för att kvinnan fråntagits rätten till sin egen kropp.
du svarar fortfarande inte på frågan vem som hade blivit lyckligare av att jag hade fullföljt min oönskade och oplanerade graviditet? om du ska tas det minsta seriöst kan du besvara den enkla frågan.
hade jag blivit lyckligare?
hade det oönskad barnet blivit lyckligt av vetskapen att inte vara önskad och efterlängtad?
hade världen blivit bättre med ännu ett barn?
vem eller vilka hade blivit lyckligare?
Och då är respirator något som man inte ska använda dig av.
Man måste klara sig själv för att vara något värde.