Inlägg från: Anonym (Vinklad tråd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vinklad tråd)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Få personer protesterar när män kan inte födda barn på BB. Biologiska skillnader kan påverka så att det även kan vara till kvinnors nackdel. 
    Samma sak gäller graviditeter för kvinnors. 

• Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vem?) skrev 2024-11-27 19:35:44 följande:
    hur har ett foster som inte är livsdugligt ha ett värde? om det inte är livsdugligt; inte kan överleva på egen hand så har det inget värde. det är bara celler.

om du värnar om dessa celler som INTE KAN ÖVERLEVA på egen hand. Borde du värna om ALLA celler. om du är konsekvent. hycklare särskiljer inte på celler.

och du tror att gud finns och påverkar vår vardag? Är det guds vilja att barn får cancer? Är det guds vilja att pedofiler finns? eller var finns gud då? Om han är så mån om mänskligheten? är det guds krafter som orsakar naturkatastrofer? du är emot dödsstraff, hur går det ihop med citatet öga för öga tand för tand?

visa gärna forskning på var antalet aborter minskat till följd av att det istället blir fler ÖNSKADE graviditeter? Och inte där kvinnor tvingas genomföra en graviditet för att kvinnan fråntagits rätten till sin egen kropp.

du svarar fortfarande inte på frågan vem som hade blivit lyckligare av att jag hade fullföljt min oönskade och oplanerade graviditet? om du ska tas det minsta seriöst kan du besvara den enkla frågan.
    hade jag blivit lyckligare?
    hade det oönskad barnet blivit lyckligt av vetskapen att inte vara önskad och efterlängtad?
    hade världen blivit bättre med ännu ett barn?
    vem eller vilka hade blivit lyckligare? 
    Och då är respirator något som man inte ska använda dig av. 
    Man måste klara sig själv för att vara något värde. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    hur har ett foster som inte är livsdugligt ha ett värde? om det inte är livsdugligt; inte kan överleva på egen hand så har det inget värde. det är bara celler.

om du värnar om dessa celler som INTE KAN ÖVERLEVA på egen hand. Borde du värna om ALLA celler. om du är konsekvent. hycklare särskiljer inte på celler.

och du tror att gud finns och påverkar vår vardag? Är det guds vilja att barn får cancer? Är det guds vilja att pedofiler finns? eller var finns gud då? Om han är så mån om mänskligheten? är det guds krafter som orsakar naturkatastrofer? du är emot dödsstraff, hur går det ihop med citatet öga för öga tand för tand?

visa gärna forskning på var antalet aborter minskat till följd av att det istället blir fler ÖNSKADE graviditeter? Och inte där kvinnor tvingas genomföra en graviditet för att kvinnan fråntagits rätten till sin egen kropp.

du svarar fortfarande inte på frågan vem som hade blivit lyckligare av att jag hade fullföljt min oönskade och oplanerade graviditet? om du ska tas det minsta seriöst kan du besvara den enkla frågan.
    hade det oönskad barnet blivit lyckligt av vetskapen att inte vara önskad och efterlängtad?
    När man officiellt en människa borde vara oberoende av någon livsduglighet. 
  • Anonym (Vinklad tråd)

Om du är konsekvent så måste man få döda ofödda barnet oavsett stadie. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vem?) skrev 2024-11-27 19:56:56 följande:
    Jasså? döda ett 8 månaders foster? Som är ett barn? Även om det är utanför livmodern på grund av prematur?
    Du sa att hen måste då vara emot all dödande. 
    Det borde då gälla tvärtom att du är en hycklare om du är inte för dödande alltid. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Marmite Devil skrev 2024-11-27 19:57:34 följande:
    Javisst. Då har ju spermier samma värde. Runkförbud!!!
    Spermier kan inte utvecklas av sig själv. 
    Gränsen för abort kan vara långt efter en befruktning men innan vecka 22.
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Marmite Devil skrev 2024-11-27 19:57:34 följande:
    Javisst. Då har ju spermier samma värde. Runkförbud!!!
    Spermier dör naturligt. 
    Om det räknas som mord när en man onanerar så skulle det räknas som mord även när kvinnor väljer att inte bli befruktad av en mans spermier eller när kvinnors ägg dör för de har inte blivit befruktade. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vem?) skrev 2024-11-27 20:02:26 följande:
    att göra en abort är inte dödande. För fostret som stöts ut är celler, inte ett barn. läs på lite vet jag :)
    Och du sa att hen måste vara emot all dödande. 
    Och då kan man vrida på det att du måste vara för all dödande för att du ska inte vara en hycklare 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vem?) skrev 2024-11-27 20:02:26 följande:
    att göra en abort är inte dödande. För fostret som stöts ut är celler, inte ett barn. läs på lite vet jag :)
    Och du kan läsa på hur ofödda barn exempelvis har utvecklat i vecka 14
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vem?) skrev 2024-11-27 20:05:06 följande:
    Kan detta ofödda cellklump överleva utan sin värd? Ja eller nej? Om ja: ett barn. Om nej: cellklump. Precis som en cancertumör
    Din åsikt. 
    Som jag sa så skulle man kunna påstå då att man måste överleva utan respirator för att man ska vara en människa om man går efter din teori
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?