Inlägg från: Anonym (Vinklad tråd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vinklad tråd)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Anonym (Vem?) skrev 2024-11-27 20:13:51 följande:
    är det verkligen min åsikt? Du tror inte det finns forskning som avgör när en cell blir livsduglig och ett barn? tror du verkligen att min åsikt har format och påverkat denna forskning? 

menar du för att det finns respirator måste kvinnor tvingas vara hjälpmedel som håller oönskade celler vid liv? otroligt märkligt resonemang
    Forskning kan inte helt avgöra när det blir en människa eller inte. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vem?) skrev 2024-11-27 20:31:40 följande:
    Då kan du visa var jag skrivit att man borde få göra abort vid vecka 23. annars har ditt svammel noll relevans. det är som att konstatera att jag måste bajsa idag med
    Så du menar att ny forskning skulle säga att det blir en människa vid vecka 22 och inte vid vecka 24 som det var förut?
    Då man har sänkt gränsen efter man kunnat rädda yngre förtidigtfödda barn? 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Marmite Devil skrev 2024-11-27 20:18:01 följande:

Kvinnor kan inte hindra äggen från att dö, men du kan ge fan i att runka. Mördare. 

Om man är oplanerad gravid och inte vill ha barn så är det bästa att man gör en abort så tidigt som möjligt.
    En spermier som kommer ut ur en penis har inte utvecklats mer än spermier som finns i testikeln. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Marmite Devil skrev 2024-11-27 20:18:01 följande:

Kvinnor kan inte hindra äggen från att dö, men du kan ge fan i att runka. Mördare. 

Så kvinnor ska tvingas till att bli befruktade eller vad är din lösning på att spermier ska inte dö?
  • Anonym (Vinklad tråd)
    klyban skrev 2024-11-27 21:00:24 följande:

Lite komiskt och med tanken att kvinnans kropp spontanaborterar sig själv upp mot 2 ggr av 3 spontant.
    Sen sure, en vanlig abort är annat, men ytterligare en komisk sak är att aborter sker innan vecka 12.

Och den än mer komiska saken är att det naturliga leder inte till ett foster så ofta ens.
    Du är lite rolig faktiskt.

Om det skulle vara helt naturligt så hade kvinnas kropp dödat ofödda barnet istället för att man använder modern sjukvård. 
    Jag diskuterar även om aborter som sker efter vecka 12.
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Marmite Devil skrev 2024-11-27 20:59:26 följande:

Men om vi håller oss till fakta. 

Jag vet inte om du gått klart mellanstadiets biologi ännu, men kvinnan har fler än ett ägg och även om vi levde i en dystopisk Handmaid?s tale värld där kvinnor tvingades till graviditet efter graviditet, kan inte alla ägg befruktas samtidigt. Kvinnor stöter liksom inte ut ägg med flit för att de är lite kåta. 

Det vore klädsamt om män som mördar sina framtida barn bara för att de är lite kåta, hade vett nog att stänga truten i abortfrågan. Men det kommer ju aldrig att hända. 

Kan du inte försöka hitta argument som har någon form av logik? 

Jag jämförde bara med att det skulle motsvara när en kvinnas ägg blir inte befruktad som när spermier dör. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vem?) skrev 2024-11-27 19:35:44 följande:
    hur har ett foster som inte är livsdugligt ha ett värde? om det inte är livsdugligt; inte kan överleva på egen hand så har det inget värde. det är bara celler.

om du värnar om dessa celler som INTE KAN ÖVERLEVA på egen hand. Borde du värna om ALLA celler. om du är konsekvent. hycklare särskiljer inte på celler.

och du tror att gud finns och påverkar vår vardag? Är det guds vilja att barn får cancer? Är det guds vilja att pedofiler finns? eller var finns gud då? Om han är så mån om mänskligheten? är det guds krafter som orsakar naturkatastrofer? du är emot dödsstraff, hur går det ihop med citatet öga för öga tand för tand?

visa gärna forskning på var antalet aborter minskat till följd av att det istället blir fler ÖNSKADE graviditeter? Och inte där kvinnor tvingas genomföra en graviditet för att kvinnan fråntagits rätten till sin egen kropp.

du svarar fortfarande inte på frågan vem som hade blivit lyckligare av att jag hade fullföljt min oönskade och oplanerade graviditet? om du ska tas det minsta seriöst kan du besvara den enkla frågan.
    hade jag blivit lyckligare?
    hade det oönskad barnet blivit lyckligt av vetskapen att inte vara önskad och efterlängtad?
    hade världen blivit bättre med ännu ett barn?
    vem eller vilka hade blivit lyckligare? 
    Ingen person får bestämma helt över sin kropp som sagt. 
    Dessutom sex fungerar redan inte som allt annat kan göra, det finns exempel begränsningar som gör att man får inte köpa sex(och syftet är att ingen ska sälja sex) 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Marmite Devil skrev 2024-11-27 16:44:32 följande:

Precis. 

Och allt handlar om att kontrollera andra människor. 

Kontrollera kvinnors sexualitet genom restriktiva lagar och genom skambeläggande, det syftar till samma mål. 

Det handlar i så fall om att man vill kontrollera männens sexualitet samt även kvinnornas med nuvarande lagarna.
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Marmite Devil skrev 2024-11-27 20:59:26 följande:

Men om vi håller oss till fakta. 

Jag vet inte om du gått klart mellanstadiets biologi ännu, men kvinnan har fler än ett ägg och även om vi levde i en dystopisk Handmaid?s tale värld där kvinnor tvingades till graviditet efter graviditet, kan inte alla ägg befruktas samtidigt. Kvinnor stöter liksom inte ut ägg med flit för att de är lite kåta. 

Det vore klädsamt om män som mördar sina framtida barn bara för att de är lite kåta, hade vett nog att stänga truten i abortfrågan. Men det kommer ju aldrig att hända. 

Kan du inte försöka hitta argument som har någon form av logik? 

Män släpper inte heller sperma med flit i så fall. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    klyban skrev 2024-11-27 17:56:47 följande:

Vet inte vad halmgubben är ett argument för, men givetvis har alla parter ansvar.

Som sagt vad, jag skiter i dina ord fullständigt, så det är inte där saken är.
    Utan att du kletar din moral på kvinnor som väljer abort och skuldsätter dom med blodutgjutelse och annat.

DU har rätt, det blir alltid provocerande och när en har en moral som inte passar alla och blir ifrågasatt.
    Dock är inte det provocerande från mig i sak, utan ifrågasättande varför inte är med ödmjuk och inser att din moral och etik är bara din.

Marmite Devil skrev 2024-11-27 16:44:32 följande:

Precis. 

Och allt handlar om att kontrollera andra människor. 

Kontrollera kvinnors sexualitet genom restriktiva lagar och genom skambeläggande, det syftar till samma mål. 

Den har jag kämpat för i hela mitt liv att förstå.
    Och hur de just gör genom skuldsätta och använda ord för chockera.

Detta med kontrollera andra människor märkte man ju av före mitt exempel helt klart, började väl redan i sandlådan typ.

Det var när vi var ett stort gäng i London(Typ 15st och bara kompisar genom lumpen.)), och hur vissa individer ville styra hela gruppen.

Jag valde i dessa tillfällen att bara smita undan och göra mina saker, och det var någon som följde efter undrade vad jag skulle göra.(Skulle handla lite fiskegrejor som inte fanns i Sverige då.)
    Och en del följde med(var fler än ett tillfälle och olika affärer.), och vi hade roligt för jag var inte främmande stanna och hänga med på något de ville se och sen såklart dricka en öl här och där Flört
    Medans den större gruppen och de som ville kontrollera, försökte förlöjliga en och hur tråkig man var osv...
    Men ändå visade det sig att större delen av gruppen delade upp sig i 2-4st efter ett kort tag oavsett.

Nu är ju det ingen moral och etik här, men det följer lite samma mönster, gör som mig annars så är det något fel med dig och att vi ska försöka hantera dig på något sätt.

Och jag anser en kvinna ska helt få ta sitt eget val, utan bli påsmetad moral och etik som är en annans.
    Själv är jag livrädd för dessa människor, då moralen kommer föra allt, nu är just denna användare inte ens om vill tvinga(säger det i alla fall.), men skillnaden är hårfin mellan de två och för bägge pratar likadant om abort.(Kanske den senare ropar mord oftare dock.)

Sex/sexualitet fungerar inte som allt annat.
    Även de flesta kvinnor erkänner på olika sätt att det är något annat jämfört med allt annat. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?