• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Väntarpå4an

Hej.
    Ni som är duktiga på temp. Jag har tempot min första cykel denna gången. Har haft 3 dagar med blinkande smiley, äl sekret som är tydlig lika länge. Idag sänktes tempen något. Är det vanligt att tempen sänks strax innan äl? 

• Björkskogen
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-23 07:38:23 följande:

Min nästa bim är på självaste julafton haha men vet inte om jag vågar testa då! Men hoppas såklart det tagit sig denna månaden, har bim om ca 3 dagar 😬

Ja lite läbbigt med just julafton 👀😬 Men fantastiskt om man kunde ge gubben ett plus i julklapp 😍 
  • Nanathalie

Alltså what the fuck rent ut sagt. Vaknade till att tempen skjutit i höjden igen. Och jag som inte har något graviditetstest med mig dit jag är. Kommer inte mensen idag tar jag ett test imorgon. Tror jag.. 

• Anonym (K Anonym)
    Björkskogen skrev 2024-11-23 08:11:26 följande:
    Ja lite läbbigt med just julafton 👀😬 Men fantastiskt om man kunde ge gubben ett plus i julklapp 😍 
    Ja men precis, vore sån fin julklapp! Om jag inte plussar nu får jag väl se hur jag gör 😅
    Har din bim varit nu? 
  • Anonym (låtdethändadennagång)

Godmorgooon!

vaknade imorse och skulle ta mig min heliga kopp kaffe, och jag spottade ut det rakt framför mig. Fy vad vidrigt det var!! Antingen var det för länge sen jag avkalkade kaffebryggaren, eller så visar mig kroppen tecken på det som komma skall. Hoppas självklart på det sistnämnda😍😂

till er som har sett mina äl tester som inte gjorde mig klokare, så kan jag säga att efter 20/11 så har linjen bara blivit svagare, så jag gissar att det var min topp då och att testet bara var dåligt haha! Vi har bebisdansat lite sporadiskt den 16, 20 & 21. Förhoppningsvis räcker det för att pricka in rätt🥹

idag ska vi på julmarknad för att tänka på annat, kram på er och lycka till med allt!!

• sifr90

Godmorgon,
    Börjar tro att jag har ett pågående mf. Får ingen direkt stegring sedan tisdagen på dessa stickor och så här såg det ut nu på morgonen, är BIM +1 idag och igår visade ett testa tidigt test positivt. Men visst borde det ökat? 

Syns mindre på bilden, men blir bara så ledsen på tanken och tror jag behöver ventilera. 

• mothertotwo

God morgon🌸 Idag är det en vecka kvar på denna månaden. 
    Jag är lite nojig för att mensen bara har bestämt sig för en längre cykel denna månaden. Vilket händer då och då!  Dag 34 nu och ibland har det hänt att mensen kommer på dag 43. Väntar otåligt! 😅 

Brösten ömmar, mest på kvällarna men känns fyllda och smått spända.
    Känner mig uppblåst.
    Pmssymtom som är upp och ner.
    Hård i magen, brukar annars bli lös innan mens.
    Kräkt en gång, inget jag gör i väntan på mens.
    Tyckte jag såg något på testen i två dagar, men i dag helt blankt. Tappar inte hoppet förrän mensen verkligen kommit. 
    Min temp ligger på 37.6 vilket den bara gör om jag känner mig krasslig, men det gör jag inte. Den har legat så i en vecka nu.
    Livmoderhalstappen är stängd, sluten och långt upp. 

Jag är nog skengravid eller kanske tidigt missfall som man inte märker av. ???? Man tappar hoppet vissa dagar tyvärr. 

Är BIM listan uppdaterad med alla plus i tråden? Hade varit kul om den annars kunde bli uppdaterad 🙂

• BellaD

God morgon, jag hänger mig på.
    Har bim 26/11. Ivf kliniken har sakt jag kan tästa 25/11. Men jag klarar inte vänta. Kommer testa i morgon med, för jag håller på bli gal av mina symptom.

Jag är nu exstremt hungrig, illamående ibland. Exstremt andfådd. Och livmoderstappen är mjuk. Jag har halsbränna. Mycket huvudvärk. Lätt molande mensvärk (det brukar jag inte får för efter jag har börjat blöda).

Jag tänker att jag måste vara tokigt om jag har innbillat mig alt detta. Men chansen fina självklart..
    Svenska är inte mitt modersmål. Så förlåt för alla fel.

Liten bakgrundstory.

Hadde äggklocka 8/11. Alt såg jättefint ut först. Många stora fina äggblåsor. Dom trodde vi skulle få ut 10 stk.

Vi fikk ut 3 ägg... Dom andra äggblåsorna var tomma. 1 ägg var omoget. Et ägg visade sig ochså vara tomt.

Det sista ägget blev befruktade och delat til 7 celler dag 3, då vi återförde det.

• Swn

Hej alla!
    ny i tråden och är på vår andra månad att testa bli gravid. Jag har BIM 26/11 på tisdag. Symtom är vaknar massa på natten, har en tung känsla i nedre delen av magen, massa mensvärk/växtvärk, ömma bröst, känner mig stressad på insidan, andfådd, kissar oftare och mycket drömmar. 

vi har tidigare fått hjälp att bli gravida så vi hoppas på ett mirakel denna gången att vi klarar det själva. 

lycka till alla! 

• Anonym (Saltkatten)
    Väntarpå4an skrev 2024-11-23 08:09:38 följande:

Hej.
    Ni som är duktiga på temp. Jag har tempot min första cykel denna gången. Har haft 3 dagar med blinkande smiley, äl sekret som är tydlig lika länge. Idag sänktes tempen något. Är det vanligt att tempen sänks strax innan äl? 

Vanligt att tempen sjunker strax innan ÄL 😊 
Svar på tråden BIM November 2024