• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (Hoppas o försöker)

Idag har jag som mensvärk. Har aldrig haft mensvärk 5 dagar innan mens men tror kanske kroppen spelar en ett spratt 😅 Ont i bröst och armhålor, ja det är nog mens. Men som ni säger - ska inte ge upp förän mensen är här! Tänka sig att jag ändå trott att det skulle vara enkelt att bli gravid.. 

• Björkskogen
    Pandan14 skrev 2024-11-21 09:05:30 följande:
    Åh va härligt o se 😍 när ska du testa? hoppas hoppas att det är positivt 😍
    VARJE DAG nu fram till mens tänkte jag 😂😂 for science och för att jag är knäpp hahah 
  • Anonym (Saltkatten)
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-21 11:01:18 följande:

Idag har jag som mensvärk. Har aldrig haft mensvärk 5 dagar innan mens men tror kanske kroppen spelar en ett spratt 😅 Ont i bröst och armhålor, ja det är nog mens. Men som ni säger - ska inte ge upp förän mensen är här! Tänka sig att jag ändå trott att det skulle vara enkelt att bli gravid.. 

Har ni försökt länge? 
  • Pandan14
    Björkskogen skrev 2024-11-21 11:21:24 följande:
    VARJE DAG nu fram till mens tänkte jag 😂😂 for science och för att jag är knäpp hahah 
    Det är vi alla här inne 😂 plussade första gången 7/11 och tog mitt senaste test igår 😳 så ja vi är alla maniska, galna och knäppa här inne 😂
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-21 13:21:12 följande:
    Har ni försökt länge? 
    Nej, inte som många andra här skriver flera månader. 

Hade jag vetat att det skulle ta tid hade vi börjat tidigare tror jag. Kanske för jag verkligen tänkt ?planera?.. haha ja tjena det gick ju verkligen. Man hör ju både ?det kan ta tid? och framförallt hör man ?du kan bli gravid när som helst!!!? vilket ju inte är sant..😅
  • Anonym (blomman)
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-21 10:55:58 följande:

Nidblödning sker väl kring 6-8 dagar efter ÄL som vanligast, nån dag hit eller dit.

Man kan få mindre blödning vid mens även fast man är gravid, kroppen har inte hunnit stoppa mensen typ. Jag hade så med första barnet ☺️

Kan också vara kemisk graviditet, att man får supermegatidigt missfall men det vet man ju inte om man inte fått positivt test före BIM. Det har jag också haft och då var mensen lite segstartad på BIM men sen kom den igång och då hade jag mkt mensvärk också. 

Eller så krånglar kroppen bara. En djungel 😅

Hade lite hopp där under förmiddagen, men nu verkar mensen ha kommit igång?fan 😔 hade en förhoppning innan sommaren om att jag skulle vara gravid vid de här laget, men icke 😢
  • Anonym (blomman)
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-21 13:27:39 följande:

Hade jag vetat att det skulle ta tid hade vi börjat tidigare tror jag. Kanske för jag verkligen tänkt ?planera?.. haha ja tjena det gick ju verkligen. Man hör ju både ?det kan ta tid? och framförallt hör man ?du kan bli gravid när som helst!!!? vilket ju inte är sant..😅
    Håller med dig i de du skriver - försökte nog också ?planera? lite och hade jag vetat det skulle ta tid, hade vi nog börjat försöka tidigare...har varit så inställd i min ?plan? om bebis under vår/sommar, men de skiter ju sig 😅😢
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-21 13:27:44 följande:
    Hade lite hopp där under förmiddagen, men nu verkar mensen ha kommit igång?fan 😔 hade en förhoppning innan sommaren om att jag skulle vara gravid vid de här laget, men icke 😢
    Åhh då e vi två om det. Tänkte liksom att ungen skulle ploppa ut i maj, hehe?
  • mothertotwo

Vi alla är maniska med testandet hahaha. Vet inte varför jag ens testade nu på eftermiddagen när det var lika negativt i morse som nu. Man kan inget annat än hoppas på att det ska växa något därinne. För visst ser ni inte dem skuggorna som jag ser? haha 😂 
  • Anonym (Saltkatten)
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-21 13:27:39 följande:

Bebisar är verkligen små mirakel, så mkt ska klaffa. Att det tar upp till 1 år är helt normalt, men det vill man ju inte höra men tyvärr funkar det så. Det är endast 25 % chans att det blir bebis trots att allt är perfekt. Sämre odds för mig som är äldre också 🙈 Den infon hade man ju inte innan man började hela den här cirkusen, men snart blir det er tur ☺️🙏🏻
Svar på tråden BIM November 2024