• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • AngieF

Jag skrev i en annan tråd också men den verkar inte så aktiv som den här så testar här med! 

Hade ett MA i oktober och fått negativa graviditetstest sen dess (så allt är ute). Om jag räknar MA som mensens första dag ska jag ha BIM imorgon. 

Har känt mig lite konstig i magen som att mensen är på g så testade nu ikväll med graviditetskollens test (inget testa tidigt test).

Är det positivt eller bara något knas med testet? Ska se om jag har ett digitalt test som jag kan ta imorgon.. 

• Anonym (Saltkatten)
    AngieF skrev 2024-11-22 18:44:44 följande:

Jag skrev i en annan tråd också men den verkar inte så aktiv som den här så testar här med! 

Hade ett MA i oktober och fått negativa graviditetstest sen dess (så allt är ute). Om jag räknar MA som mensens första dag ska jag ha BIM imorgon. 

Har känt mig lite konstig i magen som att mensen är på g så testade nu ikväll med graviditetskollens test (inget testa tidigt test).

Är det positivt eller bara något knas med testet? Ska se om jag har ett digitalt test som jag kan ta imorgon.. 

Oj vad svårt att säga? jag skulle inte tolka det som positivt men helt klart måste du testa imorrn igen 🙏🏻😊
  • TrueResolution
    AngieF skrev 2024-11-22 18:44:44 följande:

Oj, tycker också det är svårt när strecket inte ser helt jämnt ut. Men ta absolut nytt imorgon. Så spännande!! 😍🙏🏼
  • TrueResolution

Min dotter har varit helt tokig idag med att börja kika mellan benen, sta på huvudet liksom. Flera hört den gamla sägnen om detta? 😂

"With bending upside down and looking between their lega being one of toddlers sillier poses. According to an old wive's tale, your little one might do this searching for a sibling. You might be pregnant or soon to be."  

Hur mycket sanning det ligger i det här vet jag inte, även om det finns oräkneliga fall där det stämt. Oavsett oerhört kul när man är mitt i bebisverkstaden 😂

• Anonym (Ägglossning?)

Tog blodprover idag på cykeldag 3, fick svaren under em så inte fått någon återkoppling än. Vet att de är innanför vårdens referensvärde men vet inte hur generösa de värdena är? Är det någon som har koll? Verkar värdena vara okej? 🥹🙏🏼🙈
  • Anonym (Saltkatten)
    TrueResolution skrev 2024-11-22 20:25:37 följande:

Min dotter har varit helt tokig idag med att börja kika mellan benen, sta på huvudet liksom. Flera hört den gamla sägnen om detta? 😂

"With bending upside down and looking between their lega being one of toddlers sillier poses. According to an old wive's tale, your little one might do this searching for a sibling. You might be pregnant or soon to be."  

Hur mycket sanning det ligger i det här vet jag inte, även om det finns oräkneliga fall där det stämt. Oavsett oerhört kul när man är mitt i bebisverkstaden 😂

Aldrig hört men kul 😂 Extra kul om det stämmer 😏
  • Björkskogen

Sovit kasst, vaknade 4 kissnödig. Negativt gravtest Obestämd 
    Kollade lite framåt, om det inte tar sig nu så kanske jag får plussa på julafton, om jag får samma cykel som den här gången 👀 å andra sidan, vill man ta ett gravtest på julafton med risken att det är negativt? 😬

• Anonym (K Anonym)
    Björkskogen skrev 2024-11-23 05:45:25 följande:

Sovit kasst, vaknade 4 kissnödig. Negativt gravtest Obestämd 
    Kollade lite framåt, om det inte tar sig nu så kanske jag får plussa på julafton, om jag får samma cykel som den här gången 👀 å andra sidan, vill man ta ett gravtest på julafton med risken att det är negativt? 😬

Min nästa bim är på självaste julafton haha men vet inte om jag vågar testa då! Men hoppas såklart det tagit sig denna månaden, har bim om ca 3 dagar 😬

• AngieF
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-22 18:53:57 följande:
    Oj vad svårt att säga? jag skulle inte tolka det som positivt men helt klart måste du testa imorrn igen 🙏🏻😊

Negativt på clearblue testa tidigt idag, så måste bara varit något konstigt med testet igår! 

Tyckte det kändes lite osannolikt med tanke på att jag haft 0 tecken på ägglossning och inget positivt ägglossningstest sen MA:t. Men en hoppades Ju ändå haha.. Får se om mens är på g så vi kan köra på nästa cykel

• Anonym (Hoppas på plus)

Hjälp!!!!! 
    nu har tempen höjts lite va helt hundra på att den skulle sänkas mer tog negativt test igår och nu på morgonen skulle haft mens igår eller idag! 

men till min oro jag fick antibiotika igår och det står att man inte ska äta den när man är gravid/planerat att bli gravid jag har tagit en tablett igår för jag trodde ju inte att va gravid eftersom tempen sjönk igår men nu har den höjts testen är ju fortfarande negativa så kanske inte är gravid endå men hur skulle ni tänka göra???? 😣🤔

Svar på tråden BIM November 2024