Inlägg från: Anonym (Ägglossning?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ägglossning?)

BIM November 2024

Ni som är vana tempare 😅 ser det ut som att ägglossning kan ha skett och vilken dag isåfall? Ser det ut att vara utsatt korrekt isåfall? de två tidigare cykler jag tempat har jag precis innan ökningen fått en väldigt tydlig dipp, vilket jag inte fick nu? 🥹
  • Anonym (Ägglossning?)
    Anonym (Ägglossning?) skrev 2024-11-09 22:39:38 följande:
    Ni som är vana tempare 😅 ser det ut som att ägglossning kan ha skett och vilken dag isåfall? Ser det ut att vara utsatt korrekt isåfall? de två tidigare cykler jag tempat har jag precis innan ökningen fått en väldigt tydlig dipp, vilket jag inte fick nu? 🥹
    Ingen som vet? 🥹
  • Anonym (Ägglossning?)
    Nanathalie skrev 2024-11-10 12:22:06 följande:
    Skickar med förra månadens konstaterade ägglossning!
    Här är förra månadens kurva, alla mätningar är från samma enhet, hade bytt men ändrade sedan tillbaka så bortse från det 🙈 månaden innan det var det också en tydlig dipp precis vid äl
  • Anonym (Ägglossning?)
    Vallmo93 skrev 2024-11-10 13:00:51 följande:
    Ja tempökning sker efter ägglossning, och bekräftas när man haft ökad temp i 3 dagar. Så håller det sig uppe för dig skulle jag säga att ägglossning skedde cd 15-16! ☺️💛

jag har dock liknande som du att NC gärna placerar ut ägglossning på dagen med tempökningen(cd16), och inte dagen innan (cd15). Tycker själv att jag hade tydliga ägglossningssymptom dag 15 (uppblåsthet, mensliknande värk etc) så vill gärna tro att det var då den skedde. Någon som vet bättre här?

Tog ultratidigt cb gravtest idag som var helt blankt så mest troligt kommer spotting imorgon och mensen på tisdag (eller onsdag) 😅

min kurva denna månad:
    Ja, nc bekräftade ägglossning idag på cd16! men tycker nästan isåfall att äl borde varit på 15? Innan tempen ökar över linjen? 😳 men jag är ny på detta så inte så bra koll haha. fick även negativt äl test på dag 16, det var positivt dag 14.
  • Anonym (Ägglossning?)
    Rdlsgdl9922 skrev 2024-11-13 17:34:06 följande:

Hallå! visst är det på god väg? testen ovan är från morgon och kväll sedan i söndags.

Kanske imorgon redan väl?🥹 mvh tjej som typ aldrig fått såhär ?starkt? på äl test 😂

Kanske kan skilja sig från person till person, hur snabb ökning det blir. Men när jag väl ser en ökning skulle jag nog säga att det kanske efter 3 dagar blir positiv. kan bifoga en bild på hur mitt såg ut dagen innan det blev positivt. 

• Anonym (Ägglossning?)

Är det någon här som lyckats bli gravid trots lite kortare lutealfas? sist var den 10-11 dagar och känner att jag har svårt att hålla hoppet uppe 😅

• Anonym (Ägglossning?)
    Drömmenomentrio skrev 2024-11-13 18:40:08 följande:
    Min lutefas är 10-11 dagar och jag är gravid! Så visst funkar det 🤗
    Åh tack! Du ger mig hopp 🙈 hur många försök tog det?
  • Anonym (Ägglossning?)
    Anonym (En till) skrev 2024-11-13 19:15:16 följande:
    Jag har 12 dagar och har blivit gravid tre gånger 🤰🏼

åh men 12 verkar ändå vara okej. 10-11 verkar vara i kortaste laget 🥺 när man läser iallafall 😕

• Anonym (Ägglossning?)

Någon mer som får ?mensvärk? i ländryggen ganska tätt effer ägglossning? Jag ska ha haft ägglossning för 7 dagar sedan och börjar redan nu känna av mensvärk då o då, endast i ländryggen. Blir så stressad också och undrar bara om det betyder att det redan är kört med graviditet 🥹 och ifall man redan kommer få mensen så man får världens kortaste lutealfas också😅😫

• Anonym (Ägglossning?)
    Anonym (låtdethändadennagång) skrev 2024-11-16 20:21:43 följande:
    Hej!

vi försöker återigen att få det att lyckas! första gången jag använder mig av ägglossningstest, kan någon hjälpa mig att tolka när jag kommer ha min ?peak? bara genom att kika på dessa test? nedersta togs idag på eftermiddagen. Funderar även på hur stor chansen är till graviditet är om vi ?bebisdansat? idag, även fast ägglossning inte skett än. kommer såklart fortsätta med äl test och bebisdans närmsta dagarna.

kram till er alla, ha en fin lördag🥰
    Svårt att säga men utifrån egna erfarenheter skulle jag tippa på typ i övermorgon 😁
  • Anonym (Ägglossning?)

Tog blodprover idag på cykeldag 3, fick svaren under em så inte fått någon återkoppling än. Vet att de är innanför vårdens referensvärde men vet inte hur generösa de värdena är? Är det någon som har koll? Verkar värdena vara okej? 🥹🙏🏼🙈
Svar på tråden BIM November 2024