• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (Nr3)

Tog ett test nu i eftermiddag bara för att jag aldrig kan hålla mig men var absolut inställd på negativt. Chocken som blev! ???? BIM -6 idag 🥰 Testade med CB testa tidigt. 

• Anonym (Hoppas o försöker)

Grattis alla som plussar!????
    När jag ser att ni fått positiva test vill jag bara ta test hela tiden haha. Idag är det BIM-7 för min del.. vet att det inte kommer synas något på ett test än men tålamodet finns inte riktigt ändå🤣

• Ellen24

Hej alla 
    tog ett tidigt graviditetstest som ska visa 6 dagar innan mens och tog denna 7 dagar innan mens hehe? 
    Det visade först negativt men efter 30 min så kom detta strecket och jag vet att man inte ska läsa testen efter 10 min men kan ändå inte låta bli att vara nyfiken! Vad tror ni? 
    ( testet ska bara visa två streck om man är gravid och inte ett plus )

• Yasen
    Ellen24 skrev 2024-11-19 15:36:52 följande:

Hej alla 
    tog ett tidigt graviditetstest som ska visa 6 dagar innan mens och tog denna 7 dagar innan mens hehe? 
    Det visade först negativt men efter 30 min så kom detta strecket och jag vet att man inte ska läsa testen efter 10 min men kan ändå inte låta bli att vara nyfiken! Vad tror ni? 
    ( testet ska bara visa två streck om man är gravid och inte ett plus )

Har också fått samma, var inte gravid. Den brulée bli så når den fått stå en stund efter avläsningsen. Ta ett digitalt istället . 
  • MrsHoppas
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-19 10:21:24 följande:
    Sååå spännande. Jag håller tummarna stenhårt 🤞🏻😄
    Tog ett test nu ändå och det var negativt :( 
    Men det var ju nu på kvällen men ändå, känns som det borde varit positivt på BIM om jag var gravid. 
  • Anonym (Hoppas o försöker)
    MrsHoppas skrev 2024-11-19 19:29:51 följande:
    Men det var ju nu på kvällen men ändå, känns som det borde varit positivt på BIM om jag var gravid. 
    Finns ju de som fått positivt ett par dagar efter BIM! Hur känns kroppen annars?
  • MrsHoppas
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-19 21:00:07 följande:
    Finns ju de som fått positivt ett par dagar efter BIM! Hur känns kroppen annars?
    Känns så jobbigt ändå att fortsätta hoppas :/ ibland känner jag lite i brösten men knappt, annars lite "sticky" flytningar och lite ont i ryggen men inget annat
  • Anonym (Saltkatten)
    MrsHoppas skrev 2024-11-19 19:29:51 följande:
    Nä vad tråkigt. Jag förstår tänket, BIM borde ge positivt test. Så länge mensen är borta så hoppas jag för dig 🙏🏻
  • Anonym (Saltkatten)
    Anonym (Nr3) skrev 2024-11-19 13:27:03 följande:

Tog ett test nu i eftermiddag bara för att jag aldrig kan hålla mig men var absolut inställd på negativt. Chocken som blev! ???? BIM -6 idag 🥰 Testade med CB testa tidigt. 

Stort grattis 😍
  • TrueResolution

Grattis till plus här i tråden! 

en annan har sista dagarna.. *trumvirvel* ...legat sjuk! Igen! Detta r alltså fjärde månaden nu som jag blir sjuk under lutealfasen, vad är ens oddsen! 😫 Barnet här hemma drar hem allt möjligt skit från förskolan och denna gång har det varit snorhög feber & sängliggandes ett par dagar. Fan alltså. Alltid lagom 6-10 dagar efter ägglossning då ägget fäster i livmodern och man behöver vara på topp 😔

Jag har läst både & gällande det här med förkylningar & sjukdomar men vet inte riktigt vad som stämmer? Någon som har bättre koll? 
    vissa säger att det är positivt om man är sjuk då kroppens immunförsvar inte är där och "stör" ägget när det vill fästa utan fokuserar på att ta hand om kroppen istället. Andra säger att immunförsvaret behövs för att hjälpa & skydda ägget när det kommer till livmodern och ska fästa. Samt att hög feber påverkar kroppens chanser negativt 😣

Så nu är man nojjig igen. Jag som skulle vara lite chill denna månaden. Vad bra 😭

Svar på tråden BIM November 2024