• Anonym (Godhjärtad man)

Jag är orolig!

Hjälp! Jag är orolig!

Jag har inget jobb, jag bor hemma, jag hittar inget jobb som passar mig.

Jag har inlärningssvårigheter och jag har varit arbetslös länge med andra ord jag kan inte gå på utbildning och lära mig.

Jag är orolig av olika anledningar.

- Jag får ingen försäkringskassan, ont om pengar alltså.
    - Jag bor hemma och känner att jag aldrig kommer härifrån.
    - Jag börjar får dåligt med jobb erfarenheter, jag kan inte konkurrera med andra när jag söker jobb!

Jag är helt vilse och vet inte vad jag ska göra för att lyckas. Jag är orolig att jag aldrig kommer att lyckas!

Snälla goda människor! Hjälp mig! Har ni några tips och förslag vad jag ska göra?❤️❤️

• Svar på tråden Jag är orolig!
  • Anonym (Ninis)
    Anonym (Godhjärtad man) skrev 2024-10-22 18:10:24 följande:
    jag är på utredning fortfarande. Jag kommer snart att får svar. Men jag har inte kontakt hos Socialtjänsten.

Men å vad bra! Det är ju skitbra att du får hjälp av vården! Jag håller alla tummar nu att du får fortsatt stöd även efter att de utrett färdigt. Stå på dig att du ska ha det! 

Om de skulle komma fram till att du har en funktionsnedsättning finns det stöd att söka hos kommunen. Skulle vården tycka att du har en funktionsnedsättning kan det också vara värt att söka jobb på Samhall igen och då informera om de svårigheter vården konstaterat att du har. 

Anonym (Ninis) skrev 2024-10-22 18:30:12 följande:

Men å vad bra! Det är ju skitbra att du får hjälp av vården! Jag håller alla tummar nu att du får fortsatt stöd även efter att de utrett färdigt. Stå på dig att du ska ha det! 

Om de skulle komma fram till att du har en funktionsnedsättning finns det stöd att söka hos kommunen. Skulle vården tycka att du har en funktionsnedsättning kan det också vara värt att söka jobb på Samhall igen och då informera om de svårigheter vården konstaterat att du har. 

Tack va snällt! Men jag misstänker att jag inte får ett bra svar som leder till att jag får jobb i Samhall. Så det är därför jag är orolig, att jag inte får ett ljust och lovande framtid!
  • Anonym (Ninis)
    Anonym (Godhjärtad man) skrev 2024-10-22 21:27:42 följande:
    Tack va snällt! Men jag misstänker att jag inte får ett bra svar som leder till att jag får jobb i Samhall. Så det är därför jag är orolig, att jag inte får ett ljust och lovande framtid!
    Jag förstår din oro. Men försök att inte ta ut förluster i förskott. Fortsätt att jobba på flera fronter. Fortsätt söka de jobb som dyker upp. Bara att vara aktiv och göra något för att förbättra sin situation gör livet mer drägligt. 

Jag läste i tidningen att en man från Kalmar är hemlös. Och jag tycker synd om den mannen, googla så få ni läsa.

Jag är orolig att det kommer att hända mig i framtiden. Man kan tydligen inte alltid får hjälp av socialtjänsten eller boendestöd 😞

• Anonym (Krea)
    Anonym (Godhjärtad man) skrev 2024-11-21 12:18:38 följande:

Jag läste i tidningen att en man från Kalmar är hemlös. Och jag tycker synd om den mannen, googla så få ni läsa.

Jag är orolig att det kommer att hända mig i framtiden. Man kan tydligen inte alltid får hjälp av socialtjänsten eller boendestöd 😞

Man kan definitivt inte alltid få hjälp från samhället, nej. Folk är mer "fucked" än vad många tror, då vi tidigt blir itutade att vi ju har ett skyddsnät som tar emot oss om vi faller. Så är alls inte fallet. Att bli hemlös i Sverige är jättelätt. 
  • Anonym (Krea)

Du får nog ta tag i din situation på riktigt TS. Ett jobb man inte trivs 100% med är lite jobbigt. Att vara hemlös däremot är JÄTTEJOBBIGT...

Vi är dessutom i en lågkonjunktur nu. Jag själv kan inte jobba med det jag helst vill då marknaden är mättad. Så jag har fått ta ett annat jobb för att kunna betala min hyra och leva ett drägligt liv. Thats life. 

Anonym (Krea) skrev 2024-11-21 22:31:26 följande:
    Man kan definitivt inte alltid få hjälp från samhället, nej. Folk är mer "fucked" än vad många tror, då vi tidigt blir itutade att vi ju har ett skyddsnät som tar emot oss om vi faller. Så är alls inte fallet. Att bli hemlös i Sverige är jättelätt. 
    Har du några tips då? Istället för att vara så pessimistisk

Jag är orolig!!
  • Anonym (Ninis)

Hej! Hur går det med utredningen? Vet du när du kommer att få svar? 

Anonym (Ninis) skrev 2024-11-22 09:16:15 följande:

Idag ska jag på allmänpsykiatrin, gjorde provtagning förra veckan. Så det är ganska snart.
  • Anonym (6)
    Anonym (Godhjärtad man) skrev 2024-10-22 18:08:52 följande:
    Nej. Antar du menar Asperger?
    Ja, det är såklart jag menar Asperger, duh. 
    Anonym (6) skrev 2024-11-22 14:58:30 följande:
    Ja, det är såklart jag menar Asperger, duh. 
    Du skrev ju ass burgers.
  • Anonym (6)
    Anonym (Godhjärtad man) skrev 2024-11-22 15:12:02 följande:
    Du skrev ju ass burgers.
    Ja, och det är samma som Aspergers, duh. 
    Anonym (6) skrev 2024-11-22 15:25:10 följande:
    Ja, och det är samma som Aspergers, duh. 
    NEJ! Jag har ingen Asperger!
  • Anonym (6)
    Anonym (Godhjärtad man) skrev 2024-11-22 17:49:44 följande:
    NEJ! Jag har ingen Asperger!
    Ja? Det sa jag inte, inte i DET inlägget.

Jag sa bara att ass burgers=Aspergers 
    Anonym (Ninis) skrev 2024-11-22 09:16:15 följande:

Jag har tydligen kommit första steget för utredning så jag antar att jag inte får svar på länge.

Jag kommer att prata med flera psykologer & terapeuter för utredning framöver.
  • Anonym (a)
    Anonym (6) skrev 2024-11-22 17:50:54 följande:
    Ja? Det sa jag inte, inte i DET inlägget.

Jag sa bara att ass burgers=Aspergers 
    Höhö gud vad du är rolig... Nej.
  • Anonym (Krea)
    Anonym (Godhjärtad man) skrev 2024-11-22 09:11:17 följande:
    Har du några tips då? Istället för att vara så pessimistisk

Jag är orolig!!
    Din oro är befogad. Jag är inte pessimist, utan realist. Och nej, verkligheten ser inte så ljus ut just nu.

Det du behöver är att skaffa dig meriter... Nu! 
Svar på tråden Jag är orolig!