• Anonym (Godhjärtad man)

Jag är orolig!

Hjälp! Jag är orolig!

Jag har inget jobb, jag bor hemma, jag hittar inget jobb som passar mig.

Jag har inlärningssvårigheter och jag har varit arbetslös länge med andra ord jag kan inte gå på utbildning och lära mig.

Jag är orolig av olika anledningar.

- Jag får ingen försäkringskassan, ont om pengar alltså.
    - Jag bor hemma och känner att jag aldrig kommer härifrån.
    - Jag börjar får dåligt med jobb erfarenheter, jag kan inte konkurrera med andra när jag söker jobb!

Jag är helt vilse och vet inte vad jag ska göra för att lyckas. Jag är orolig att jag aldrig kommer att lyckas!

Snälla goda människor! Hjälp mig! Har ni några tips och förslag vad jag ska göra?❤️❤️

• Svar på tråden Jag är orolig!
    Anonym (*) skrev 2024-10-21 18:49:16 följande:
    Du behöver ju skolan för att du ska kunna få ett jobb. Skolan är jätteviktig.

Så länge det inte är helt åt helvete så står man ut med det tråkiga för att få ett jobb.
    Inte alltid! Vissa jobb kräver ingen utbildning. Dessutom kan jag inte går på utbildning pga inlärningssvårighet och får inte CSN längre.
  • Anonym (Krea)
    Anonym (Godhjärtad man) skrev 2024-10-21 20:47:26 följande:
    Jag hittar ingen utbildning som jag vill utbilda mig till, dessutom har jag inlärningssvårighet och får inte använda CSN längre.
    .. Och kontakter? 
    Anonym (Krea) skrev 2024-10-21 21:31:32 följande:
    .. Och kontakter? 
    jag har väldigt svårt med att kontakta människor, det är nästan som en sjukdom för mig!
  • Anonym (6)
    Anonym (Godhjärtad man) skrev 2024-10-21 21:45:12 följande:
    jag har väldigt svårt med att kontakta människor, det är nästan som en sjukdom för mig!
    Har du måhända ass burgers?
  • Anonym (Krea)
    Gäller det även folk du känner? 
  • Anonym (Krea)
    Jag tänker att det är via dina befintliga kontakter som det är störst chans att få in en fot någonstans. Om så bara för att få praktisera en vecka.. Vad tror du om det? 
  • Anonym (Ninis)

Då söker du vård för det. 
    Vad för vård och/eller habilitering har du fått hittills? Har dina svårigheter över huvudet taget utretts av vården? Diagnoser kan ge dig rätt till tex boendestöd och lönebidrag. 

Jag läser mellan raderna att det nog finns saker som dina föräldrar borde ha hjälpt dig med för länge, länge sedan, men att de inte har gjort det. Jag beklagar om det är så. Så som läget är nu är det du själv som behöver söka den hjälp du behöver. Har du några kontakter i vården eller hos Socialtjänsten? 

Anonym (6) skrev 2024-10-21 21:48:06 följande:
    Har du måhända ass burgers?
    Nej. Antar du menar Asperger?
    Anonym (Krea) skrev 2024-10-21 22:45:29 följande:
    Gäller det även folk du känner? 
    Ja
    Anonym (Ninis) skrev 2024-10-22 07:28:21 följande:

Då söker du vård för det. 
    Vad för vård och/eller habilitering har du fått hittills? Har dina svårigheter över huvudet taget utretts av vården? Diagnoser kan ge dig rätt till tex boendestöd och lönebidrag. 

Jag läser mellan raderna att det nog finns saker som dina föräldrar borde ha hjälpt dig med för länge, länge sedan, men att de inte har gjort det. Jag beklagar om det är så. Så som läget är nu är det du själv som behöver söka den hjälp du behöver. Har du några kontakter i vården eller hos Socialtjänsten? 

jag är på utredning fortfarande. Jag kommer snart att får svar. Men jag har inte kontakt hos Socialtjänsten.
Svar på tråden Jag är orolig!