Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

Anonym (Rob) skrev 2024-10-18 14:52:10 följande:
    Och kvinnor pratar att män inte värd att älskas om de inte är långa osv ..
    Kan förstå att många kvinnor är femcels och missar att se den fina personligheten.
  • Anonym (Rob)
    fultextad användarhandbok skrev 2024-10-18 15:18:04 följande:

För att sammanfatta då. Någon startade en kedja om ett ämne och fick lite medhåll, andra verkade gå igång på det och gav mothugg. En bild på tre kroppar lades in i kedjan, både de som gav medhåll och mothugg tog sig friheten att kommentera bilden i sin iver att ha rätt. Två sidor av samma mynt. Utöver det verkar person delvis vara viktigare än sak. Snyggt jobbat. Sedan kan man ju fråga sig varför man går igång så på ett ämne. Har ni kommit fram till något användbart som har gjort er klokare, mer lärda, eller funnit något intressant?

Nej, bara att de flesta kvinnor är överviktiga eller feta idag och de som är det försvarar sitt fläsk som något hälsosamt, attraktivt och eftersträvansvärt.
  • Anonym (Rob)
    Fossil skrev 2024-10-18 15:53:59 följande:
    Rob vill inte ha kvinnliga former, han vill ha en tjej som ser ut som en pressad planka.
    Att hon inte har mens är nog ändå lika bra då Rob inte är någon att avla på.

För hennes skulle får vi hoppas att hon blir frisk igen, men med honom som pojkvän är risken större att hon hamnar två meter neråt istället.
    Hon slipper iaf alla komplikationer som överviktiga dras med.

"Övervikt bidrar väsentligt till komplikationer under graviditet och förlossning ? det gäller både för kvinnor som fötts i Sverige och kvinnor som flyttat hit, något som det hittills inte forskats mycket på. Insatser som främjar en hälsosam vikt har potential att förebygga komplikationer för alla kvinnor, är forskarnas slutsats."

liu.se/nyhet/kroppsvikten-spelar-stor-roll-for-halsan-vid-graviditet-oavsett-fodelseland
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-18 16:07:37 följande:
    Hon slipper iaf alla komplikationer som överviktiga dras med.

"Övervikt bidrar väsentligt till komplikationer under graviditet och förlossning ? det gäller både för kvinnor som fötts i Sverige och kvinnor som flyttat hit, något som det hittills inte forskats mycket på. Insatser som främjar en hälsosam vikt har potential att förebygga komplikationer för alla kvinnor, är forskarnas slutsats."

liu.se/nyhet/kroppsvikten-spelar-stor-roll-for-halsan-vid-graviditet-oavsett-fodelseland
    Jag förstår inte varför forskarna är så förvånade att undervikt inte påverkar riskerna.  Det är lätt undervikt är mer hälsosamt än övervikt. Det ser man ju tom med blotta ögat att smal är attraktivare och man dras till en hälsosam kropp.

"Men att vara underviktig i början av graviditeten då, hur påverkar det riskerna? Till forskarnas förvåning tycks undervikt inte bidra nämnvärt till komplikationerna som undersökts."
  • Anonym (Rob)
    Fossil skrev 2024-10-18 16:14:45 följande:
    Det är ändå bättre än alternativet, att hon dör.
    Att bli gravid behöver hon sannolikt inte behöva oroa sig för oavsett med en undernärd kropp.

Du pratar ena stunden om underviktiga, anorektiker och i nästa stund om en hälsosam vikt.
    Den hälsosamma vikten som för övrigt figur B har, allt enligt länken du själv publicerade.

I den här tråden har du verkligen lyckats att prata mot dig själv mer än vanligt.
    Man dör inte av lätt undervikt.   

Jag har inte förespråkat kvinnor med under BMI 11.
  • Anonym (Rob)
    nihka skrev 2024-10-18 16:18:48 följande:
    Har aldrig någonsin sett ett inlägg där en kvinna påstår att en man inte är värd att älskas pga att han är kort. Aldrig hört någon säga det heller.

Arsehole och kort däremot, men då är det ju inte längden det hänger på. 
    Nej, många kvinnor dissar män under 180 cm.  Det är inget konstigare än att jag dissar kvinnor över bmi 20 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mangrisar undanbedes) skrev 2024-10-18 16:41:44 följande:
    Och de kvinnor som duger till dig dissar dig för att du är för kort.

Vänj dig att bli bortvald, om du inte redan gjort det.
    Utbudet av kvinnor under bmi 20 är uselt. De få som existerar har partners. Det säger liksom dig själv lite att attraktiva kvinnor har stort utbud.

Så har redan vant mig vid tanken på att leva ensam.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mia) skrev 2024-10-18 17:30:59 följande:
    Nej, man måste inte gilla övervikt. Men anorexiform är inte friskt att attraheras av. Pratar inte modellsmal utan sjuklig undervikt. Har vänner som inte blivit helt friska från sina ätstörningar 10 år senare, det går att dö av.
    Övervikt är mer skadligt än lätt undervikt. Särskilt för gravida.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mia) skrev 2024-10-18 17:30:59 följande:
    Nej, man måste inte gilla övervikt. Men anorexiform är inte friskt att attraheras av. Pratar inte modellsmal utan sjuklig undervikt. Har vänner som inte blivit helt friska från sina ätstörningar 10 år senare, det går att dö av.
    Missade att du pratade om sjuklig undervikt och inte modellsmal som jag syftade på...

Nej, där har jag med dig fullt ut att sjuklig undervikt är inte friskt att attraheras av.  
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-18 23:47:22 följande:
    Nej. Det är helt fel. Ett tecken på att du faktiskt är lat är att du inte fått till dig rätt information. Alltså fett väger inte mer än muskler. Muskler väger mer än fett. 

Jag tror du skulle behöva ett gymkort istället för att resa mycket eller sitta med massa halvt inkontinenta gamlingar i den så kallade styrelsen. 
    Rekommenderar starkt en gymkedja där det vistas få tjocka och många vältränade, Nordic Wellness.

Lycka till! Jag tror på dig
    Vet inte vart ditt gym ligger.  Men jag upplever att de flesta är tjocka på mitt gym. Att nån tummar byter inte ett skit.   Det är maten som spelar roll , särskilt för kvinnor.
Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?