BeautifulLiz skrev 2024-10-14 12:56:31 följande:
Rob, Rob, Rob... du och dina meningslösa länkar.
Vad vill du bevisa med dina Wikipedialänkar?
Du har rätt i att fetma ökar bland befolkningen, såväl som för kvinnor som för män. Dessa män har du dock aldrig nämnt, är inte fetma lika farligt för dem tror du? Just bukfetma som män oftast utveckar, mer än kvinnor, är den farligaste formen av fetma. Man dör inte av en smällfet röv även om det inte är snyggt liksom.
Jag tycker inte heller att feta människor är vackra att se på men jag kan ha förståelse för att de vill känna acceptans från andra. Varför kan inte du också acceptera detta?
Det går att knipa näbb om människor man tycker är fula, feta eller allmänt oattraktiva.
Sen är det också så att de flesta föredrar en normalviktig partner (om det är partners vi ska prata om). Inte vare sig en med fetma eller en med undervikt. För oss, flertalet, är inget av det attraktivt.
Sen finns det undantag, som t ex en bekant till mig som mer eller mindre skulle ses som en feeder, som gillar stora kvinnor. Eller undantag som du, som gillar kvinnor åt det anorektiska hållet.
Du vill alltid få det till att din åsikt är den rätta. Men vet du, åsikter är åsikter och inte absoluta sanningar.
Ja, det är ohälsosamt att ha fetma. Nej, det är inte ohälsosamt att ha BMI 25.
Eller om vi ska köra lite moteld, det är fan inte sexigt med korta män heller.
Och då blir du kränkt. Trots att du fullkomligt skiter i hur många tjejer och kvinnor med ätstörningar som kunnat triggas av ditt evinnerliga malande om hur mager en kvinna ska vara för att duga.
Alla bilder du lägger upp på normalviktiga kvinnor som du kallar för feta.
Fattar du inte vad du kan ställa till med???
Med trots allt vänliga hälsningar från en fd anorektiker som nog tilltalat dig då det begav sig med ett BMI på 13.
Numera levande utan våg men högst normalviktig, lite åt det smalare hållet.
Ps, skulle du ens kunna vara vän med en person med fetma. Skulle könet på den ev vännen spela roll?