Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

Tittade ett ögonblick på bonde söker fru och bonden Anders hade BARA feta tjejer :D.  

Undrar om det beror på att det inte fanns några smala kvinnor att tillgå eller om han faktiskt har en grej för feta tjejer :D.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Ajajajbuff) skrev 2024-10-16 21:02:06 följande:
    Vad ska han säga? Ska han ställa sig i TV och säga att alla tjejerna är tjocka och att han helst vill ha smalare kvinnor än dom han fått tilldelat? Ingen är SÅ dum
    Men är det inte ett krav att brevskrivarna ska skicka med ett foto också ?  Då lär han ju se om de är feta eller inte. Eller menar du att det är produktionen som väljer kvinnorna ?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Ajajajbuff) skrev 2024-10-16 21:10:12 följande:
    Jag vet faktiskt inte. Vet inte om dom har kroppsbilder heller. Jag nätdejtade för länge sen och träffade några som såg smala ut på ansiktsbild men inte var det i verkligheten, så det går att luras.
    Sant, men att han lyckats finna bara feta känns inte som slumpen. Även om de flesta tjejer är det idag.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Ajajajbuff) skrev 2024-10-16 21:14:58 följande:
    Ja, han kanske gillar stora tjejer. Han lär knappast prata öppet om det oavsett, så vi kommer nog inte få veta hur det förhåller sig.
    Nej, det är synd tycker jag.  Då tjejer brukar prata öppet i dejting program om hur de gillar långa killar.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-10-16 21:22:33 följande:

Det är en smaksak, om man gillar bruna eller vita bönor, med eller utan fläsk.

Ja, de som gillar fläsk har tur då fläsk finns i överflöd idag.  Det är synd om de som föredrar utan fläsk.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (K) skrev 2024-10-16 21:46:58 följande:
    Haha va? På sätt och vis håller jag med. Det är synd om er som inte vill ha sunda kvinnor som mår bra, som bara stirrar sig blind på BMI och missar personligheten. Det är synd om er för att ni inte förstår bättre. Tycker det är bra att inte så många som du önskar låg på en undervikt. Det är bra att inte en majoritet av kvinnorna strävar.efter undervikt (BMI 16-19) Det är fantastiskt för oss kvinnor att det finns män som inte kollar efter BMI, som tycker personligheten är viktigast. 
    Du anser att överviktiga kvinnor är sunt alltså ???
  • Anonym (Rob)
    Anonym (K) skrev 2024-10-16 21:52:44 följande:
    En människa oavsett kön kan se ut på så många sätt. Vore tragiskt om alla kvinnor såg ut som Ebba. Absolut inget fel med hennes utseende, hon är fin på sitt sätt. Men eftersom alla har olika mål och man gillar olika så är variation bra. :) Alla är vacker och unik på sitt sätt och alla har olika preferenser på vad man gillar helt enkelt.
    Syftade till hennes BMI.  Skulle gissa att hon ligger runt 19 i BMI.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (K) skrev 2024-10-16 22:01:54 följande:
    Vadå kvinnor? Spelar väl ingen roll om det är män eller kvinnor om vi pratar om över och undervikt.

Är det sunt att sträva efter undervikt oavsett kön? 

Vad är sundast?
    1: Några kilo övervikt och den personen äter hälsosamt mat och tränar. 
    2: Någon som svälter sig själv för att väga för lite för att du ska tycka hon är attraktiv. 
    Övervikt är ändå inte hälsosamt.  Är man överviktig så äter man för mycket även om det är synd mat.

Man behöver inte svälta för ligga under 20 i bmi.  Räcker med att äta sunt.  Sen finns de som är naturligt smala.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Borderlina) skrev 2024-10-17 10:51:59 följande:

Mitt bmi är på 17,9 (155/43) Jag tycker mig själv ändå ha en del muskler och jag skulle kunna väga 41-42 fast röven ser bättre ut på 43 därför väger jag 43... Läste i en annan tråd där nån sa "bmi stämmer inte på korta"

Stämmer bmi på korta?

Här kan du räkna med nya metoden som fungerar bättre på korta och långa.  Eftersom gamla utgår från medellängd.

www.rakna-ut.se/verktyg/rakna-ut-bmi.html

Enligt den har du bmi 18,7.
    Så du är normalviktig.   
Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?