Anonym (115kg övervikt) skrev 2024-10-18 13:32:52 följande:
För vems skull ska man vårda sitt utseende? För vems skull ska man ta hand om sig och se till att man mår bra?
Varför ska kvinnor vårda sitt utseende på det vis DU önskar? Tror du att fler kvinnor verkligen skulle vilja ha dig då?
Rob får ha vilka åsikter han vill, du med. Men när det handlar om hälsofarliga åsikter, ideal som inte fungerar i längden, ideal som innebär att man inte kan njuta av livet, ideal som kan påverka kroppens reproduktionsförmåga och hormonbalans då måste man få säga ifrån och påpeka det orimliga i det hela.
Ja, 20-åringar är som regel rätt smala. Det var jag med som 20-åring. Låg runt 60kg till mina 172cm. Sen blev jag äldre, blev gravid både en, två och tre gånger (bara en ledde till levande barn). Varje gång påverkades kroppen. Min bröststorlek har tex gått från B till D/E med åldern. Sen jag fick mina barn har jag pendlat i vikt runt 75kg-strecket. Skulle jag vilja gå ner lite i vikt? Jo, kanske. Men vet du en sak, jag skiter i om du, Rob eller någon annan stör sig över hur jag ser ut där jag går i mina korta kjolar, tighta klänningar eller byxor och snygga toppar.
Jag bryr mig om mig själv! Jag gör det jag mår bra av! Och det är inte att späka mig för att få uppmärksamhet från män. Det lider jag inte brist på ändå av den enkla anledningen att jag tycker om mig själv och det är det viktigaste.
Såg en tjej på Insta som är reformerad anorektiker. Såg bilder från när hon var smal som en sticka kontra idag när hon nyss fyllt 21. Nu ser hon levande ut, ser lycklig ut. Innan var hon smal, absolut, men inget liv i ögonen etc.
Sofia Hellqvist har tre barn men har inte gått upp i vikt. Det finns massor med liknade exempel.
Varför använder så många kvinnor barn kortet som ursäkt att tjocka till sig...
Middleton är lika het efter tre barn som innan!
.