Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

Anonym (Kvinnan från Lettland) skrev 2024-10-18 00:27:36 följande:
    A - lite för smal
    B och C - mollig/tjock
    Hellre lite för smal än mullig/tjock.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Girl) skrev 2024-10-18 09:15:11 följande:
    Så är det ju absolut, och speciellt när man själv håller normalvikt så vill man ju att partnern också är det och har hälsosam livsstil. Men Rob kanske menade att gå från bmi 16 till 20 och då är det ju inte normalt. 
    Jag såg framför mig att hon skulle gå från bmi 18,5 till fetma.  Det är inte ok!  

Jag såg en gammal kollega på gymmet nyligen. Minns att hon var sjukt attraktiv och slank när vi jobbade tillsammans.  
    Jag höll inte på att känna igen henne.  Vi kan säkert att tränat på samma gym i åratal utan att jag veta att de var hon.  Hon var tjock så pass att ansiktet förändrats tom.   Skulle gissa att hon gått från bmi 19 till 25-26.   
    Så från att vara en tjej jag vänt mig om efter... Så var hon helt osynlig för mig...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mangrisar undanbedes) skrev 2024-10-18 09:30:54 följande:
    Hur skulle du tänka som partner till min gamla kollega?
    Ärligt nyfiken!

En gammal kollega till mig var multisjuk och gick i långa perioder på cortison. Hon svällde upp många storlekar, gissar på från 36 till 46, under dessa perioder.
    Tänk om hennes man lämnat henne för det...
    Väldigt svårt att sia om...
    Vi hade blivit mer som vänner då.   Attraktionen till henne hade försvunnit.
    Även om man är sjuk så var det ett extrem uppgång?   
    Låter som att hon tröstätit.  Inte särskilt attraktivt.

Hade det varit en mindre uppgång och tillfällig är en annan sak.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mangrisar undanbedes) skrev 2024-10-18 10:01:19 följande:
    Men sen när vätskeansamlingen går tillbaka efter ett skov då?
    Tror du att hon vill ha dig som partner då när du backar när hon behöver dig som mest?

Hon tröståt inte, hon gjorde allt hon kunde för att inte svälla upp. Det var en kvinna som var väldigt mån om sitt yttre och sin hälsa, trots den svåra sjukdom som senare tog hennes liv.

Hennes man var aktiv gymägare och som folk ibland säger "stor som ett hus". Han stod vid hennes sida till den sista dagen.
    Tycker det är väldigt konstigt att ställa en fråga man inte kan svara på...

Det är som att ställa frågan. Kommer du att vara otrogen mot mig i framtiden ?  Eller kommer du att lämna mig i framtiden för en annan ?  Inte fan kan någon svara på det...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mangrisar undanbedes) skrev 2024-10-18 11:15:58 följande:
    Du kan inte svara på den, många andra kan.
    Jag t ex skulle definitivt lämna mannen jag älskar om hans kropp skulle påverkas av svår sjukdom och/eller medicinering.

Som den lojala person och partner jag är kan jag helt klart lova att jag aldrig kommer att vara otrogen. Jag kan också lova att aldrig lämna för en annan, jag har kommit så långt i livet att jag för det första vet att uppskatta det jag har, och för det andra inte ens skulle orka att börja om igen.
    Min partner har fått min själ och mitt hjärta.

Så jag kan svara på det, även om du inte tror på mitt svar.

När jag var ung skulle jag dock inte kunna lova detta, idag vid mer mogen ålder och med min livserfarenhet så kan jag det.
    Jag förstår inte ens varför man ska behöva svara på en sån fråga. Det blir så hypotetiskt.

Det finns dom som lämnar en partner för betydligt mindre saker än att man blir fet eller drabbas av svår sjukdom.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-18 12:43:40 följande:
    molly50 skrev 2024-10-18 12:27:24 följande:
    Jag kan svara på det. Jag kommer varken att vara otrogen mot min man eller lämna honom.
    Han är mitt livs stora kärlek och utan honom så skulle mitt liv kännas väldigt tomt.
    Men skulle det,gud förbjude,hända att han skulle försvinna ur mitt liv så skulle jag hellre vara singel för resten av mitt liv än att skaffa mig en ny man.

Jag tror att anledningen till att du inte vill svara på frågor som denna är att du vet att du då kommer att framstå som väldigt osympatisk.
    Men det har du ju redan visat du då du svarat att attraktionen för din kvinna skulle försvinna om hon blev sjuk och/eller fick läkemedel som gjorde att hon gick upp i vikt.
    Så länge du är så besatt av bmi och fettprocent som du är så lär du få mycket svårt att hitta en kvinna.
    Speciellt när du verkar dregla över anorektiska kroppar och pojkkroppar.

Tycker ni är väldigt hårda mot Rob bara för att han yttrar en åsikt.

Själv skulle jag ALDRIG ens överväga att bli tillsammans med en tjock kvinna. Jag finner det väldigt oattraktivt. Både män och kvinnor bör vårda sitt utseende. Jag vårdar mitt utseende. Hade jag varit kvinna hade jag varit ännu mer angelägen om att vårda mitt utseende. 
    Men kvinnors åsikter väger ju alltid högre fattar du väl ??

Det finns massor med kvinnor som inte skulle tänka sig en man under 180 cm.   Men eftersom det är en kvinnas åsikt så är det varken ytligt eller utseendefixering...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (115kg övervikt) skrev 2024-10-18 13:32:52 följande:
    För vems skull ska man vårda sitt utseende? För vems skull ska man ta hand om sig och se till att man mår bra? 

Varför ska kvinnor vårda sitt utseende på det vis DU önskar? Tror du att fler kvinnor verkligen skulle vilja ha dig då?

Rob får ha vilka åsikter han vill, du med. Men när det handlar om hälsofarliga åsikter, ideal som inte fungerar i längden, ideal som innebär att man inte kan njuta av livet, ideal som kan påverka kroppens reproduktionsförmåga och hormonbalans då måste man få säga ifrån och påpeka det orimliga i det hela. 

Ja, 20-åringar är som regel rätt smala. Det var jag med som 20-åring. Låg runt 60kg till mina 172cm. Sen blev jag äldre, blev gravid både en, två och tre gånger (bara en ledde till levande barn). Varje gång påverkades kroppen. Min bröststorlek har tex gått från B till D/E med åldern. Sen jag fick mina barn har jag pendlat i vikt runt 75kg-strecket. Skulle jag vilja gå ner lite i vikt? Jo, kanske. Men vet du en sak, jag skiter i om du, Rob eller någon annan stör sig över hur jag ser ut där jag går i mina korta kjolar, tighta klänningar eller byxor och snygga toppar. 

Jag bryr mig om mig själv! Jag gör det jag mår bra av! Och det är inte att späka mig för att få uppmärksamhet från män. Det lider jag inte brist på ändå av den enkla anledningen att jag tycker om mig själv och det är det viktigaste. 

Såg en tjej på Insta som är reformerad anorektiker. Såg bilder från när hon var smal som en sticka kontra idag när hon nyss fyllt 21. Nu ser hon levande ut, ser lycklig ut. Innan var hon smal, absolut, men inget liv i ögonen etc. 
    Sofia Hellqvist har tre barn men har inte gått upp i vikt. Det finns massor med liknade exempel.

Varför använder så många kvinnor barn kortet som ursäkt att tjocka till sig...

Middleton är lika het efter tre barn som innan!

.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-18 13:52:10 följande:
    Nu börjar du igen. PERSONANGREPP. 

Fick du slut på argument eller vad är det frågan om? Drömmer

Du vet att jag har rätt. En man har fler dimensioner och fördelaktiga egenskaper, så han är inte lika beroende av sitt utseende. Med det inte sagt att han ska vårda det, jag vårdar mitt. Jag kan förstå att en kvinna vill ha en man som vårdar sig själv. Jag köper det. 

Men en kvinna har nästan bara sitt utseende. Kvinnor ska sträva åt att vara vackra och presentabla. Det är en av få fördelaktiga egenskaper kvinnor har. Att de är mer bildsköna än män. Därför ska en kvinna vårda sitt utseende. Om hon inte ens gör det utan går klädd som en slusk, inget smink och är fet som en gris, vad har hon då? 
    Varför skulle någon man på denna jord vilja investera sitt liv en en sån? 
    Kvinnor gör allt för försvara sitt fläsk.  Tom , personangrepp är giltigt enligt dom.
  • Anonym (Rob)
    molly50 skrev 2024-10-18 14:04:27 följande:
    Det du och många andra män verkar glömma bort är att det inte x graviditeter och klimakteriet gör sitt till med kroppen.
    Och det kan vara svårt att få bort helt och hållet.
    Själv tycker jag det viktigaste är att man är hel och ren 
    Sminka mig och klär upp mig gör jag om jag t ex ska på fest.
    Jag har en man som tycker jag duger som jag är 
    Så varför ska jag vara ettcs xobjekt för andra män att fantisera om?
    Duger kanske han tycker. Men han kanske tycker du var hetare innan en massa extra kilon.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (K) skrev 2024-10-18 14:34:13 följande:

Det tragiska i den här tråden är att killar sitter och kallar kvinnor för feta. Pratar om kvinnor på ett sätt som om vi inte är värd att älskas om vi inte är smala osv.. Kan förstå att många män är incels när de missar att se den fina personligheten. 

Och kvinnor pratar att män inte värd att älskas om de inte är långa osv ..
    Kan förstå att många män är femcels och missar att se den fina personligheten.
Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?