Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

Anonym (Mia) skrev 2024-10-17 12:28:37 följande:
    Oj, en ny. Enligt nya ligger jag på 19 istället för 20, det var intressant. Får läsa på vad den nya innebär när jag har tid.
    "Den traditionella formeln för BMI eller kroppsmasseindex är vikten (i kg) dividerat med längden (i meter) upphöjd i kvadrat. Enligt Världshälsoorganisationen WHO är personer med ett BMI över 25 i regel överviktiga, medan ett BMI mindre än 18,5 tyder på undervikt.
    I en insändare i The Economist skriver den brittiske matematikern Nick Trefethen att den här BMI-formeln ger missvisande resultat eftersom längden höjs i kvadrat, trots att vi lever i en tredimensionell värld. På grund av den felaktiga metoden tror miljontals korta människor att de är smalare och miljontals långa människor att de är fetare än de egentligen är, skriver Trefethen.
    Matematikern Trefethen föreslår nu en ny formel för BMI, där vikten multipliceras med 1,3, och sedan divideras med längden upphöjt i 2,5. För personer som är 1,69 m långa ger den nya formeln samma resultat som den gamla, är man längre eller kortare så kompenserar den för problemen med den ursprungliga formeln.
    Den vanliga BMI-formeln härstammar från 1840-talet, då det inte fanns elektroniska räknemaskiner och formeln måste vara så enkel som möjligt. Formeln har kritiserats också tidigare, bland annat för att den inte beaktar skillnader i muskelmassa och hur fettet är fördelat på kroppen."
  • Anonym (Rob)
    Anonym (LL) skrev 2024-10-17 10:33:29 följande:
    Nåja, pedofiler, mördare och psykopater väljer högst sannolikt i stort sett alla bort.

Nätdejta har jag gjort en endaste gång, men att det inte gick var inte själva utseendet utan att han så uppenbart ljugit om i stort sett allt. Det framgick under de timmar vi umgicks. Kanske fem till sju timmar.

Att utveckla känslor för en vän har jag aldrig upplevt och är inget jag vill uppleva heller. Vad gör man när det tar slut då? För att återgå till vänstadiet skulle bara vara konstigt.
    Hur har du gjort där?

För mig är nono både saker utseendemässigt som personlighetsmässigt.

Utseendemässiga nonos är t ex för kort (under 180 cm) samt synligt tandkött.
    Personlighetsmässiga nonos ät t ex motsatt politisk inriktning samt stort sportintresse. Plus det som vi båda nämnt tidigare men som sagt, det är det nog ett ytterst fåtal som inte tycker.

Jag klarar inte heller av om han "smaskar" när han pratar, eller är nasal. Ytterst störande tycker jag.
    Han får inte hålla på att fisa och äckla sig, det gäller från dag ett till dag sist. Sånt beteende accepterar jag inte.

Jag har heller aldrig haft några problem med att hitta partners, det är alltid jag till 100% som avlslutat relationer.

Min man numera är min föralltidman, skulle han lämna mig så kommer jag leva utan romantiska relationer resten av livet. Jag måste inte ha en man, jag vill bara ha den man som jag känner det rätta med.
     Vilket jag gör idag, vilket VI gör.

Vi träffades ute på stan en fredagskväll för några år sedan, våra blickar möttes i vimlet och sedan dess är det vi.
    Han är en fröjd för ögat, hade han inte varit det så hade jag bara sagt hej när han gjorde det, och sedan gått vidare.
    Vem tog första steget i vimlet?  Hur gick det till ?  Frågade han om ditt nummer?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (LL) skrev 2024-10-17 13:19:10 följande:
    Han tog första steget, detlajer vill jag inte gå in närmare på men det var på en publik plats en fredagskväll.
    Nej, han frågade inte om mitt nummer men vi gick hem till mig och drack vin efter någon timme. Sedan SOV han över utan några försök till mer än kyssar och kramar. Dagen efter när han skulle hem fick han mitt nummer och resten är historia.

Vi har ett underbart liv tillsammans och älskar varandra djupt.

Så kan det också gå när man är "ytlig" och vill ha både insida och utsida.
    Ok, det var ingen högoddsare att han tog första steget. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (LL) skrev 2024-10-17 13:19:10 följande:
    Han tog första steget, detlajer vill jag inte gå in närmare på men det var på en publik plats en fredagskväll.
    Nej, han frågade inte om mitt nummer men vi gick hem till mig och drack vin efter någon timme. Sedan SOV han över utan några försök till mer än kyssar och kramar. Dagen efter när han skulle hem fick han mitt nummer och resten är historia.

Vi har ett underbart liv tillsammans och älskar varandra djupt.

Så kan det också gå när man är "ytlig" och vill ha både insida och utsida.
    Hur lång är du ?  Hade du dissar han om han var under 180 cm ?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (eila) skrev 2024-10-17 13:39:08 följande:
    Eller så tittar man sig bara i spegeln och frågar sig: är jag normaltjock eller inte? Har jag en mage som hänger utanför skärpet eller inte? Dallrar det när jag går? Har jag någon form av muskeltonus? Kan jag springa en stund? Böja mig ner och nå tårna? Lyfta tunga kassar ur bilen? 

Det är inte så komplicerat. 
    Ja, det är därför BMI är ett sånt trubbigt mått då den inte tar hänsyn till fettprocent.
    A. BMI 16
    B. BMI 21
    C. BMI 29

Man klart se att B här saknar muskeltonus och har för hög fettprocent.  Trots BMI 21.

www.researchgate.net/figure/Examples-of-body-images-presented-in-the-task-during-the-fMRI-scanning-We-presented_fig1_328639759
  • Anonym (Rob)
    Anonym (115kg övervikt) skrev 2024-10-17 14:24:28 följande:
    A: man ser bröstbenet, nyckelbenen och axlarna alldeles för tydligt. Ser hemskt ut.
    B: Ser normal ut för att vara 21. På vilket sätt har hon för hög fettprocent? 
    C: Ja, hon är lite överviktig men hellre henne än A.
    A. Det är naturligt att se ben. De ska inte gömmas i ett lager av fett.  Snyggt!

B.  Kolla hennes mage och höfter. Ett tjockt lager med fett.   Inga toner alls.   Alldeles för mycket bukfett för att vara hälsosamt.

C. Lite överviktig?  Haha, hon är FET.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (115kg övervikt) skrev 2024-10-17 16:19:52 följande:
    Nej, det är inte "naturligt att se ben", speciellt inte så mycket. 

Jag har en mamma som varit så smal hela livet. Hon får ont i kroppen av minsta lilla, svårt att hitta bekväma ställningar att sova i, har svårare många gånger att bli frisk vid sjukdom (det drar ut på tiden) då aptiten försvinner och hon inte har extra att ta av. Mått dåligt hela livet över att inte ha några former och se ut som en pojke i kroppen. Nu höll jag på att skriva något om din attraktion till kvinnor med pojkkroppar men jag är tyst..   bäst så... 

Vad gäller B: kvinnor ska ha mellan 20 och 30% fett för hormonproduktion och detta ska som regel sitta vid höfter och mage. Läs på! 

Nej, C är inte fet bara för att du gillar pojkkroppar på kvinnor. 
    Du har en väldigt skev syn om du inte tycker C är fet. Men det kanske beror på att du själv har grav fetma.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (115kg övervikt) skrev 2024-10-17 16:33:56 följande:
    Nej, bmi på 26 när man är 48 är inte "grav fetma". Det är du som har en skev syn på kvinnokroppen.... fundera på varför du dras till pojkaktiga kvinnokroppar utan former.... 

Till och med enligt din egen länk om "nya beräkningen av bmi" står det "aningen överviktig" på bmi 25-29. 

www.hammer-traning.se/traningsguide-bmi-raknare

Ålder BMI
    19 - 24 år 19 - 24
    25 - 34 år 20 - 25
    35 - 44 år 21 - 26
    45 - 54 år 22 - 27
    55 - 64 år 23 - 28
    > 64 år 24 - 29
    Jag har aldrig sagt BMI är ett perfekt mått.  Jag anser att man borde sänka både lägsta gränsen 18,5 och högsta gränsen 25 för kvinnor.  

De flesta kvinnor är överviktiga redan vid bmi 22 om du räknar fettprocent. Vilket är mer korrekt.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (115kg övervikt) skrev 2024-10-17 16:54:09 följande:
    Och ja, du anser det så du skulle slippa försvara varför du föredrar underviktiga kvinnor med pojkkroppar.... jag förstår att det är jobbigt att analysera varför. 
    Jag behöver inte analysera då jag attraheras av hälsosamma och slanka kroppar.   

Annie knight , tex. Har mer kvinnliga former än dagens överviktiga fläskbollar.

www.expressen.se/nyheter/varlden/modellens-nya-mal-vill-ligga-med-600-personer/
  • Anonym (Rob)
    nihka skrev 2024-10-17 23:01:15 följande:
    Så du tycker det är hälsosamt att operera in silikon i kroppen.
    Nej, jag tog bara ett exempel. Ebba i bonde söker fru har inte silikon som jag tog som ett tidigare exempel.
Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?