Är SD i kris?
Är Sverigedemokraterna just nu i en kris med regeringspartierna?
Ses de seriösa utifrån Åkessons bröllop med minst sagt intressanta gäster.
Vad tycker ni?
Är Sverigedemokraterna just nu i en kris med regeringspartierna?
Ses de seriösa utifrån Åkessons bröllop med minst sagt intressanta gäster.
Vad tycker ni?
SD har helt klart fuckat till det för sig och hamnat i en sämre förhandlingsposition. Kristersson är inte alls ledsen över Åkessons tavla, om han börjar ställa krav är det bara att påminna om bröllopet... Men det hotar på intet sätt samarbetet.
SD brukar vara okänsliga för den typ av "affärer" som hos andra partier genast ger utslag i sjunkande opinionssiffror. Men nu slog det rakt mot hjärtefrågan, lag och ordning. och SD står med byxorna nere. Det är det närmaste kris de varit och ledningen är nog väldigt tacksamma att det är långt till valet. Men krisen är mot väljarna mer än mot Tidöpartierna, de klarar sig inte utan SD...
SDs kärnväljare lär inte bry sig.
Men för andra blir det uppenbart att nolltolerans mot gängkriminalitet bara gäller för invandrare.
Ja det luktar på nåt sätt. Jag blir också lite konspiratorisk när jag läste att Ebba Busch var som enda partiledare på bröllopet. Adderar man att den största gruppen som röstar på KD är män mellan 30-49 år får mig att bli än mer fundersam. 🤔
Jo, men slutändan tror jag ändå inte det finns något alternativ till Jimmy för SD. Sedan tror jag de har en ganska trogen väljarskara på kort sikt, efter den havererade invandringspolitiken tidigare är nog förtroendet för de etablerade partierna små. KD kanske skulle kunna vinna över några docl..
Alla partier ställer till det. Sossarna håller på att hämta sig från kombilotterierna as we speak.
Vi är så himla vana vid att det drevas mot SD av gammelmedia så vi bryr oss inte det minsta om den här stormen i vattenglaset.
Vi förundras inte heller över att gammalmodig ställer så få frågor gällande ev avgång av Magda pga den gigantiska lotteriskandalen där bl a grovt kriminella (och andra så klart) fått ringa upp gamlingar som bl a hittats via sossarnas eget medlemsregister och tjata ut dom, oavsett mentalt tillstånd, tills dom ibland ovetandes signar upp sig på sossarnas prenumerationslotteri. Hade det varit SD hade Jimmie garanterat varit rökt...
De tror ja inte bröllop e väl privat har väl inte med jobbet att göra !?
En tillfällig kris ja. Det är ju alltid värre när en partiledare gör något dumt än om en kommunalpolitiker gör det.
SD går vidare som alla andra gånger. Det är glömt till valet.
För en som fn tar paus fr allt vad nyheter heter, kan någon berätta vad som hänt?
För en som fn tar paus fr allt vad nyheter heter, kan någon berätta vad som hänt?