Inlägg från: Anonym (SD-röstare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SD-röstare)

Är SD i kris?

Vi är så himla vana vid att det drevas mot SD av gammelmedia så vi bryr oss inte det minsta om den här stormen i vattenglaset.

Vi förundras inte heller över att gammalmodig ställer så få frågor gällande ev avgång av Magda pga den gigantiska lotteriskandalen där bl a grovt kriminella (och andra så klart) fått ringa upp gamlingar som bl a hittats via sossarnas eget medlemsregister och tjata ut dom, oavsett mentalt tillstånd, tills dom ibland ovetandes signar upp sig på sossarnas prenumerationslotteri. Hade det varit SD hade Jimmie garanterat varit rökt...

• Anonym (SD-röstare)
    Anonym (Så är det) skrev 2024-10-13 11:53:57 följande:
    Om du inte förstår att jämförelsen är till för att ge perspektiv och att frågan egentligen handlar om hur media hanterar dessa situationer, så tänker jag att jag är tydlig med det nu.

Precis som jag sa, detta drabbar alla partier och media älskar sin sensationsjournalistik. Både gällande mc-kopplingar och kombilotterier. Jag anser att både Jimmy och Magda har hanterat detta på ett bra sätt när dessa missförhållanden nått dem.
    Magdalena har inte hjälpt en enda äldre som känt sig lurad i Kombilottetiet att få tillbaka sina pengar som hon själv lovade och skyller dessutom ovetskapen om fulmetoderna på att hon inte varit partiledare så länge trots att hon verkat högt i sossarna under lång tid. Vet inte om jag räknar det som speciellt proffsig krishantering. Fattar mörkningsförsöket, men gör dom ingenting för att betala tillbaka några pengar kommer det garanterat förfölja dom när det ska börja valkampanjas om 1,5 år. 
  • Anonym (SD-röstare)
    KillBill skrev 2024-10-13 13:46:59 följande:
    Vad anser du om att SD och regeringspartierna vill att postkodlotteriet ska få fortsätta att sälja lotter via telemarketing trots att många äldre hare drabbats av postkodlotteriet aggressiva försäljningsmetoder? 

Att SD och regeringen inte gör något för att stoppa postkodlotteriets aggressiva lotteriförsäljning kan inte tolkas annorlunda än att accepterar försäljningsmetoden. 

Själv anser jag att försäljning av lotter via telemarketing borde vara otillåten. 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xw4AGn/man-skulle-terra-dem-tills-de-sa-ja
    www.expressen.se/ekonomi/folkets-ilska-mot-lotteriet-kande-mig-trakasserad/
    www.allehanda.se/2024-04-21/en-cynisk-affarsmodell/
    Om man förbjuder lotteriförsäljning via telemarketing så blir sossarna mest ledsna av alla... Hade dom haft nån skam i kroppen hade dom sagt upp alla sina lotteriabonnemang och sen bett dom som vill ha ett abonnemang höra av sig till dom och teckna ett nytt. Men det gör man så klart inte...

För min del kan det gott förbjudas. Vad anser du om att förra regeringen var mer brydd om sin egen inkomst än gamlingarna eftersom dom tipsades om oegentligheter gällande deras lotter för många år sedan och struntade helt i det?
  • Anonym (SD-röstare)
    KillBill skrev 2024-10-13 15:24:37 följande:
    Du har fel. S har tredan bestäm sig för att upphöra med försäljning via telemarketing så de skulle inte by sig om det. Jag bollar därför över frågan till dig igen. 

Vad anser du om att SD och regeringspartierna vill att postkodlotteriet ska få fortsätta att sälja lotter via telemarketing trots att många äldre hare drabbats av postkodlotteriet aggressiva försäljningsmetoder? 
    Eller inte...  www.tv4.se/artikel/68yWbcgjHCWmzKYPnVDEfH/s-fortsaetter-med-telefonfoersaeljning-i-okaenda-bolaget-inte-ett-misstag
  • Anonym (SD-röstare)
    KillBill skrev 2024-10-13 15:24:37 följande:
    Du har fel. S har tredan bestäm sig för att upphöra med försäljning via telemarketing så de skulle inte by sig om det. Jag bollar därför över frågan till dig igen. 

Vad anser du om att SD och regeringspartierna vill att postkodlotteriet ska få fortsätta att sälja lotter via telemarketing trots att många äldre hare drabbats av postkodlotteriet aggressiva försäljningsmetoder? 
    Och vad tycker du om att sossarna vägrar betala tillbaka pengarna trots att flera bett om just det och vägrar säga upp abonnemanget så att dom intresserade får kontakta dom igen och teckna ett nytt istället?
  • Anonym (SD-röstare)
    KillBill skrev 2024-10-13 16:18:44 följande:

SD sympatisörerna i tråden kommer aldrig erkänna allvaret i att toppolitiker från Sverigedemokraterna umgås med ledare för kriminella MC gäng.

Du vill att vi plockar fram bilder på när Magda kramar sin numera politiska vilde som hon försvarade länge med näbbar och klor? Och vad kostade inte Kakabavehs röst??? Vill man hitta nån så principlös att man säljer sin själ för makten så är det bara att slå upp Magdalena Andersson....

Men jag förstår din panik. Sympatiserade jag åt det håll du gör, där så mycket styrdes åt skogen under så många år och till sist fick folket nog, ja då skulle jag också ha panik. Sossarnas och vänsterns storhetsera är över och kommer inte tillbaka. Ingen vill ha deras katastrofala invandringspolitik och kriminaliteten som det medförde, ingen vill ha deras dyra elpolitik, ingen vill ha deras dyra bensinpriser, ingen vill ha deras plastpåseskatt mm mm. 
  • Anonym (SD-röstare)
    Anonym (SD-röstare) skrev 2024-10-13 16:37:21 följande:
    Du vill att vi plockar fram bilder på när Magda kramar sin numera politiska vilde som hon försvarade länge med näbbar och klor? Och vad kostade inte Kakabavehs röst??? Vill man hitta nån så principlös att man säljer sin själ för makten så är det bara att slå upp Magdalena Andersson....

Men jag förstår din panik. Sympatiserade jag åt det håll du gör, där så mycket styrdes åt skogen under så många år och till sist fick folket nog, ja då skulle jag också ha panik. Sossarnas och vänsterns storhetsera är över och kommer inte tillbaka. Ingen vill ha deras katastrofala invandringspolitik och kriminaliteten som det medförde, ingen vill ha deras dyra elpolitik, ingen vill ha deras dyra bensinpriser, ingen vill ha deras plastpåseskatt mm mm. 
    Sorry, glömde nämna MPs medverkan också. Ett parti som numera är så oseriöst att ingen borde vilja ha med dom att göra.
  • Anonym (SD-röstare)

MP plockar inga högerväljare så det är lugnt. Och att det går uppåt för dom lär hänga ihop med att dom inte sitter på makten för när dom gör det så är det katastrof och dom tappar väljare.

KillBill skrev 2024-10-13 16:43:26 följande:
    Du är ute och cyklar när det gäller MP. Partiet har till skillnad mot SD medvind i opinionen och nu har till och med Dagens Industri fått upp ögonen för partiet och i denna ledare så är man positiva till MPs politik 

www.di.se/ledare/har-mp-blivit-de-nya-energirealisterna/

• Anonym (SD-röstare)
    KillBill skrev 2024-10-13 16:46:12 följande:
    Till skillnad mot SD så får det politiska konsekvenser när man gör fel val. Jimmie Åkesson och andra SD toppar som har avslöjats med kopplingar till kriminella MC gäng borde i likhet med Jamal El-Haj uteslutas. 
    Hade varit mer smakfullt av Magda att steppa ner med tanke på lotteriverksamheten än Jimmies +1 situation på ett bröllop med flera hundra bjudna... Jimmie hade knappast överlevt en sån lotterisituation men uppenbarligen har Magda ingen skam och gör just det. Det lotteriverksamheten ägnat sig åt är rent bedrägligt beteende och Magda är som högsta höns direkt ansvarig för den. Men försök du blanda äpplen och päron. Ingen förutom dina egna frälsta på vänstersidan bryr sig.

När det väl är val om 2 år kommer man se facit på vad regeringen med SDs stöd hunnit åstadkomma under sina 4 år vid makten. Vänstersidan kommer få svårt att gå fram tillsammans då dom har så olika visioner så ingen kommer veta vad tusan man röstar på. Ska vi ha mer invandring igen? Kärnkraft? Högre bensinpriser igen? Färre utvisningar vid grova brottslighet? 
  • Anonym (SD-röstare)
    KillBill skrev 2024-10-13 17:51:17 följande:

Ledaren för det kriminella MC gänget har varit återkommande gäst hos Jimmie Åkesson och enligt tidningsuppgifter (som fått info från källor inom Sverigedemokraterna) har ledaren varit tight med Åkessons familj.

Ingen annan partiledare skulle kunna sitta kvar efter ett sådant avslöjande.

ALLA partiledare skulle suttit kvar... Däremot inte efter lotteriskandalen. Att medvetet lura äldre är så sjukt låg nivå. Men kör du på med din storm i vattenglaset. Det kommer inte leda nånstans. Däremot lär det bli ett efterspel gällande lotteriskandalen beroende på om pengar ges tillbaka eller inte mm.
  • Anonym (SD-röstare)
    KillBill skrev 2024-10-13 19:21:02 följande:
    Lotteriet har hanterats av ett separat bolag med egen VD och egen styrelse. S har agerat genom att både VD och styrelse har fått lämna. 

När det gäller Jimmie Åkesson så har han personligen haft samröre med presidenten för ett kriminellt MC gäng och Åkesson har själv erkänt att om han hade känt till att personen var president för ett kriminellt MC gäng så hade han inte kunnat sitta kvar som partiledare. efter det att Åkesson berättat detta har det kommit fram att Sverigedemokraterna varnades för att en av bröllopsgästerna var ledare för ett kriminellt MC gäng och att detta kunde leda till kritik om det kom fram. Jimmie Åkesson kan alltså inte ha varit omedveten om kopplingen till det kriminella gänget. Jimmie Åkesson bör därför avgå.
    Dröm på. Absolut ingen på högersidan bryr sig. Jimmie sitter betydligt säkrare än Magda som borde lämna pga lotteriskandalen.
  • Anonym (SD-röstare)
    Marmite Devil skrev 2024-10-13 20:21:24 följande:
    Det säger i så fall en hel del om högersidan. 
    Och vad säger det om vänsterväljare som godtar att man medvetet blåser äldre som hittats i sossarnas eget medlemsregister dessutom och inte lämnat tillbaka en spänn än? Skandalerna är på helt olika dimensioner. Jimmie har en vän som är ihop med en mc-snubbe som fälts för ett par ringa brott. Sossarnas lotteri ägnar sig åt att medvetet och systematiskt lura svaga gamlingar. Ingen vet hur många. Jag hoppas verkligen det blir ett rättsfall av det hela.
Svar på tråden Är SD i kris?