• Anonym (TS)

Är SD i kris?

Är Sverigedemokraterna just nu i en kris med regeringspartierna? 

Ses de seriösa utifrån Åkessons bröllop med minst sagt intressanta gäster.

Vad tycker ni? 

• Svar på tråden Är SD i kris?
  • Anonym (Donna)
    Marmite Devil skrev 2024-10-12 21:10:46 följande:
    SD lurar väl skjortan av precis alla? 
    Haha, nej!
  • Anonym (Så är det)

Magda tycker inte att hon har något ansvar över kombilotteriet som lurade alla pensionärer. Men hon vill heller inte betala tillbaka något av allt sossarna lurat av gamlingarna under mer än 40års tid.

• Xenia
    Anonym (Så är det) skrev 2024-10-12 21:38:10 följande:

Magda tycker inte att hon har något ansvar över kombilotteriet som lurade alla pensionärer. Men hon vill heller inte betala tillbaka något av allt sossarna lurat av gamlingarna under mer än 40års tid.

Fast nu handlar inte tråden om S och lotteriskandalen. Det kanske finns någon särskild tråd om den?
  • Marmite Devil
    Anonym (Så är det) skrev 2024-10-12 21:38:10 följande:

Betalar SD:s kommunikationsavdelning bra, eller räcker det med en klapp på axeln och vetskapen om att der furer är belåten med din insats? 
  • Anonym (Så är det)
    Marmite Devil skrev 2024-10-12 22:57:27 följande:
    Betalar SD:s kommunikationsavdelning bra, eller räcker det med en klapp på axeln och vetskapen om att der furer är belåten med din insats? 

Jag bryr mig faktiskt inte nämnvärt om varken denna eller SDs tabbe. Det jag ville konstatera är att detta finns i alla läger och säger mer om fenomenet sensationsjournalistik än om själva händelserna. 

Båda Magda och Jimmy har gått ut med enkla tydliga svar om hur dom vill att det ska fungera, så det borde vara utagerat. Du själv lyfter, medvetet eller omedvetet, en liknande nyhet kring trollfabriker i ett inlägg tidigare. Även dessa metoder har används av fler partier än SD, men var en sensationsnyhet för bara ett litet tag sedan.

Men vill man hata och leta fel utifrån det politiska perspektiv man har, så gör tidningarna detta enkelt för oss.

• Anonym (Ert)

Alltså, finns det verkligen någon som tror att de som sympatiserar med SD någonsin skulle erkänna att partiet är i kris?

• Anonym (Donna)
    Anonym (Ert) skrev 2024-10-13 10:10:45 följande:

Alltså, finns det verkligen någon som tror att de som sympatiserar med SD någonsin skulle erkänna att partiet är i kris?

Om partiet verkligen var i kris så vore jag inte sen att erkänna det.

Skulle definitivt säga att L och KD ligger närmare krisstrecket.
    Personligen skulle jag inte stödrösta men OM så fick KD min röst.
    Dock vill jag bidra till att SD efter nästa val kommer in i regeringen som största parti. Vilket mycket väl kan hända.
  • Anonym (Så är det)
    Xenia skrev 2024-10-12 22:46:56 följande:
    Fast nu handlar inte tråden om S och lotteriskandalen. Det kanske finns någon särskild tråd om den?
    Om du inte förstår att jämförelsen är till för att ge perspektiv och att frågan egentligen handlar om hur media hanterar dessa situationer, så tänker jag att jag är tydlig med det nu.

Precis som jag sa, detta drabbar alla partier och media älskar sin sensationsjournalistik. Både gällande mc-kopplingar och kombilotterier. Jag anser att både Jimmy och Magda har hanterat detta på ett bra sätt när dessa missförhållanden nått dem.
  • Anonym (SD-röstare)
    Anonym (Så är det) skrev 2024-10-13 11:53:57 följande:
    Om du inte förstår att jämförelsen är till för att ge perspektiv och att frågan egentligen handlar om hur media hanterar dessa situationer, så tänker jag att jag är tydlig med det nu.

Precis som jag sa, detta drabbar alla partier och media älskar sin sensationsjournalistik. Både gällande mc-kopplingar och kombilotterier. Jag anser att både Jimmy och Magda har hanterat detta på ett bra sätt när dessa missförhållanden nått dem.
    Magdalena har inte hjälpt en enda äldre som känt sig lurad i Kombilottetiet att få tillbaka sina pengar som hon själv lovade och skyller dessutom ovetskapen om fulmetoderna på att hon inte varit partiledare så länge trots att hon verkat högt i sossarna under lång tid. Vet inte om jag räknar det som speciellt proffsig krishantering. Fattar mörkningsförsöket, men gör dom ingenting för att betala tillbaka några pengar kommer det garanterat förfölja dom när det ska börja valkampanjas om 1,5 år. 
Svar på tråden Är SD i kris?