• Anonym (TS)

Är SD i kris?

Är Sverigedemokraterna just nu i en kris med regeringspartierna? 

Ses de seriösa utifrån Åkessons bröllop med minst sagt intressanta gäster.

Vad tycker ni? 

• Svar på tråden Är SD i kris?
  • KillBill
    Anonym (SD-röstare) skrev 2024-10-13 13:26:16 följande:
    Magdalena har inte hjälpt en enda äldre som känt sig lurad i Kombilottetiet att få tillbaka sina pengar som hon själv lovade och skyller dessutom ovetskapen om fulmetoderna på att hon inte varit partiledare så länge trots att hon verkat högt i sossarna under lång tid. Vet inte om jag räknar det som speciellt proffsig krishantering. Fattar mörkningsförsöket, men gör dom ingenting för att betala tillbaka några pengar kommer det garanterat förfölja dom när det ska börja valkampanjas om 1,5 år. 
    Vad anser du om att SD och regeringspartierna vill att postkodlotteriet ska få fortsätta att sälja lotter via telemarketing trots att många äldre hare drabbats av postkodlotteriet aggressiva försäljningsmetoder? 

Att SD och regeringen inte gör något för att stoppa postkodlotteriets aggressiva lotteriförsäljning kan inte tolkas annorlunda än att accepterar försäljningsmetoden. 

Själv anser jag att försäljning av lotter via telemarketing borde vara otillåten. 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xw4AGn/man-skulle-terra-dem-tills-de-sa-ja
    www.expressen.se/ekonomi/folkets-ilska-mot-lotteriet-kande-mig-trakasserad/
    www.allehanda.se/2024-04-21/en-cynisk-affarsmodell/

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Anonym skrev 2024-10-13 13:41:01 följande:
    Nåja, vänsterns tapp skiljer med någon tiondels procentenhet bara.

Det viktigaste är inte antalet medlemmar heller, det viktigaste är antalet röster.
    Jo men SD är ett parti som omskrivs som ett parti som hela tiden växer.  Nu visar siffrorna att det är precis tvärtom och SD tappar mest både i absoluta tal och i procent.
  • Anonym (SD-röstare)
    KillBill skrev 2024-10-13 13:46:59 följande:
    Vad anser du om att SD och regeringspartierna vill att postkodlotteriet ska få fortsätta att sälja lotter via telemarketing trots att många äldre hare drabbats av postkodlotteriet aggressiva försäljningsmetoder? 

Att SD och regeringen inte gör något för att stoppa postkodlotteriets aggressiva lotteriförsäljning kan inte tolkas annorlunda än att accepterar försäljningsmetoden. 

Själv anser jag att försäljning av lotter via telemarketing borde vara otillåten. 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xw4AGn/man-skulle-terra-dem-tills-de-sa-ja
    www.expressen.se/ekonomi/folkets-ilska-mot-lotteriet-kande-mig-trakasserad/
    www.allehanda.se/2024-04-21/en-cynisk-affarsmodell/
    Om man förbjuder lotteriförsäljning via telemarketing så blir sossarna mest ledsna av alla... Hade dom haft nån skam i kroppen hade dom sagt upp alla sina lotteriabonnemang och sen bett dom som vill ha ett abonnemang höra av sig till dom och teckna ett nytt. Men det gör man så klart inte...

För min del kan det gott förbjudas. Vad anser du om att förra regeringen var mer brydd om sin egen inkomst än gamlingarna eftersom dom tipsades om oegentligheter gällande deras lotter för många år sedan och struntade helt i det?
  • KillBill
    Anonym (SD-röstare) skrev 2024-10-13 15:14:45 följande:
    Om man förbjuder lotteriförsäljning via telemarketing så blir sossarna mest ledsna av alla... Hade dom haft nån skam i kroppen hade dom sagt upp alla sina lotteriabonnemang och sen bett dom som vill ha ett abonnemang höra av sig till dom och teckna ett nytt. Men det gör man så klart inte...

För min del kan det gott förbjudas. Vad anser du om att förra regeringen var mer brydd om sin egen inkomst än gamlingarna eftersom dom tipsades om oegentligheter gällande deras lotter för många år sedan och struntade helt i det?
    Du har fel. S har tredan bestäm sig för att upphöra med försäljning via telemarketing så de skulle inte by sig om det. Jag bollar därför över frågan till dig igen. 

Vad anser du om att SD och regeringspartierna vill att postkodlotteriet ska få fortsätta att sälja lotter via telemarketing trots att många äldre hare drabbats av postkodlotteriet aggressiva försäljningsmetoder? 

• Anonym (SD-röstare)
    KillBill skrev 2024-10-13 15:24:37 följande:
    Du har fel. S har tredan bestäm sig för att upphöra med försäljning via telemarketing så de skulle inte by sig om det. Jag bollar därför över frågan till dig igen. 

Vad anser du om att SD och regeringspartierna vill att postkodlotteriet ska få fortsätta att sälja lotter via telemarketing trots att många äldre hare drabbats av postkodlotteriet aggressiva försäljningsmetoder? 
    Eller inte...  www.tv4.se/artikel/68yWbcgjHCWmzKYPnVDEfH/s-fortsaetter-med-telefonfoersaeljning-i-okaenda-bolaget-inte-ett-misstag
  • Anonym (Trötter)

Är postkodlotteriet SD:s lotteri som går till deras partikassa?
    Vill Socialdemokraterna stoppa postkodlotteriet?
  • Anonym (SD-röstare)

Och vad tycker du om att sossarna vägrar betala tillbaka pengarna trots att flera bett om just det och vägrar säga upp abonnemanget så att dom intresserade får kontakta dom igen och teckna ett nytt istället?
  • KillBill
    Anonym (SD-röstare) skrev 2024-10-13 15:35:05 följande:
    Och vad tycker du om att sossarna vägrar betala tillbaka pengarna trots att flera bett om just det och vägrar säga upp abonnemanget så att dom intresserade får kontakta dom igen och teckna ett nytt istället?
    Varför kan du inte hålla dig till sanningen?  S vägrar inte att betala ut pengar utan lovar att alla som blivit lurade av säljarna ska få tillbaka pengarna. Däremot får de som reklamerat köp vänta på utbetalningarna tills dess att det är utträtt vad som har hänt.  
  • KillBill
    Anonym (Trötter) skrev 2024-10-13 15:34:56 följande:
    Är postkodlotteriet SD:s lotteri som går till deras partikassa?
    Vill Socialdemokraterna stoppa postkodlotteriet?

Om SD och regeringspartierna vill stoppa viss försäljning av lotter (via telemarketing eller som abonnemang) så hycklar man om man bara vill stoppa S från att göra detta och inte gör något från att stoppa Postkodlotteriet från att göra detsamma. 

Postkodlotteriet säljer mycket mer lotter än S. Postkodlotteriet säljer fortfarande via telemarketing och via abonnemang och har en mängd äldre kunder som genom åren känt sig lurade.

Svar på tråden Är SD i kris?