• Xenia

Är SD i kris?

SDs kärnväljare lär inte bry sig.

Men för andra blir det uppenbart att nolltolerans mot gängkriminalitet bara gäller för invandrare.

• Xenia
    Anonym (Donna) skrev 2024-10-12 09:38:45 följande:
    SD behöver inte "anpassa sig" för att komma i regeringsställning. De lär hända ändå.
    Hört talas om "bättre  brytas än böjas"?

Personen i fråga var inte personligen inbjuden utan som +1, lika med partner till den inbjudna. Men det missas naturligvis i jakten på sensationen.
    Eller tycker du att man 1, ska låta bli att bjuda en vän sedan 25 år eller 2, inte bjuda med vännens partner. I detta fall äkta make?

Ordet folkutbyte är så talande, därför används det. Det kan inte missförstås.
    De sk "trollfabrikerna" är mest ett fantasifoster från vänstermedia. *läs TV4*

Att Ebba kom var för att Ebba var bjuden. Jimmie och hon är sannolikt vänner privat, och man bjuder vanligtvis in just vänner till sitt bröllop. 
    Förstod du verkligen inte det?
    Du verkar vara en typisk SD-väljare. Jimmie kan aldrig göra något fel. Det är de som kritiserar som är dumma. 

Du förnekar fakta, som trollfabrikerna. Som Trumps "fake news!".

Ja, "folkutbyte" är tydligt. Att använda ord som "folkutbyte" visar att man är främlingsfientlig, ja kanske rentav rasist. Du kanske använder ord som "invällare" och "berikare" också? 

Eftersom att rösta på M, KD el L innebär att rösta på SD, så kommer jag att tvingas rösta på något annat parti.

Jimme Åkesson hade träffat "MC-mannen" flera gånger, inte särskilt troligt att han var okunnig om dennes "frihetsintresse".

Comanches verkar inte så ofarliga och fredliga:

"En blandning mellan ett gatugäng och en mc-klubb ? som kan stå näst på tur att förbjudas i Danmark. Så beskrivs Comanches av den danske journalisten och gängexperten Carsten Norton.

Gänget har varit en av parterna i det gängkrig i Köpenhamn där unga svenskar anlitats som torpeder."
    www.dn.se/sverige/mc-klubb-pa-polisens-radar-det-har-ar-comanches/

• Xenia
    Anonym (Donna) skrev 2024-10-12 12:54:04 följande:
    Tycker du det? Jaha, jag noterar det som en viktig händelse i min kalender.

Självklart kan Jimmie göra fel, precis som du och jag. Men i detta fall har han inte gjort det. 

Jag förnekar lögner och påhitt. Trumps "fake news" intresserar mig måttligt och har inget med denna tråds ämne att göra. Vet du inte att man ska hålla sig till ämnet i trådstarten, enligt forumreglerna?

Din tolkning av ett ord är ditt. Inte någon sorts fakta eller sanning.
    Det får du leva med. Även om det blir tufft. {#emotions_dlg.flower}

Vet du vad, vad vänstermedia skriver läser jag inte. Kanske någon annan läste det, annars var det slöseri med energi att ens posta det.

Till sist.
    Svara gärna på frågan i kommentaren som du citerade

Tycker du att man 1, ska låta bli att bjuda en vän sedan 25 år eller 2, inte bjuda med vännens partner. I detta fall äkta make?
    oj vad mycket osanning du skriver!
    1. Du förnekar alltså fakta för att DN publicerar det? Du föredrar att leva i den egen lilla faktaresistenta bubbla.

Om du inte tar fajkta och inte heller bemöter dem, varför öht skriva i en diskussionstråd?

2. DN är inte "vänster" utan liberal. Eller anser du att alla som inte är SD är "vänster"? Dessutom var detta en artikel, inte en ledare. Men du kanske inte kan skilja på fakta och åsikter heller.

3. Jag skulle tro att det är allmänt känt att det bara är invandrarfientliga (och rasister) som använder ord som "folkutbyte". Så du har avslöjat dig själv.

4. Ja, är man partiledare och dessutom en som påstår sig vara för lag och ordning och emot gängkriminalitet, då bjuder man inte in en Comanche.  Man bör leva som man lär.

I motsats till dig tror jag att danskarna vet vad de talar om.

"? Jag brukar säga att de är en fusion mellan ett gatugäng och en motorcykelklubb. De vill gärna utåt säga att de är en motorcykelklubb men dansk polis klassar en medlem i Comanches som gängmedlem, säger han."

Jag litar också på den svenska polisen:
    "
    Mats Karlsson, chef för underrättelseenheten i polisregion Syd, säger att svensk polis betraktar Comanches som ett mc-gäng som är involverat i organiserad brottslighet.
    ---
    Den verksamhet som gänget bedriver är lik andra mc-gängs, säger Mats Karlsson. Det handlar, enligt Karlsson, om narkotikabrottslighet, utpressningsverksamhet och indrivning men också att de försöker ta sig in i till exempel byggbranschen och avfallsbranschen."

Fakta talar sitt tydliga språk.
  • Xenia
    Anonym (Så är det) skrev 2024-10-12 21:38:10 följande:

Magda tycker inte att hon har något ansvar över kombilotteriet som lurade alla pensionärer. Men hon vill heller inte betala tillbaka något av allt sossarna lurat av gamlingarna under mer än 40års tid.

Fast nu handlar inte tråden om S och lotteriskandalen. Det kanske finns någon särskild tråd om den?
Svar på tråden Är SD i kris?