• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Livshopp2025
    Livshopp2025 skrev 2025-03-24 12:44:40 följande:
    Jag har fått det också. Men klådan är jobbigare tycker jag 😵?💫
    Mobilen la tydligen till lite extra grejer där på slutet ser jag 😅
  • Nervernautanpå
    Livshopp2025 skrev 2025-03-24 12:44:40 följande:
    Jag har fått det också. Men klådan är jobbigare tycker jag 😵?💫
    Livshopp2025 skrev 2025-03-24 12:46:22 följande:

Ja det förstår jag. Måste vara nån slags allergisk reaktion eller? Vet att jag fick lutinus för några år sedan men minns inte hur jag kände då.
  • Livshopp2025
    Nervernautanpå skrev 2025-03-24 13:06:10 följande:
    Livshopp2025 skrev 2025-03-24 12:46:22 följande:

Ja det förstår jag. Måste vara nån slags allergisk reaktion eller? Vet att jag fick lutinus för några år sedan men minns inte hur jag kände då.
    Jag vet inte, klåda står med som mindre vanlig bieffekt men när jag läste det tolkade jag det som att det var lokalt där man för in den (vaginalt eller analt sen finns tydligen ytterligare alternativ där man tar det via sprutor) men på kliniken sa de att det är "normalt" att även få generell klåda. Allt är ju normalt när man frågar.
  • Nervernautanpå
    Livshopp2025 skrev 2025-03-24 13:22:31 följande:
    Jag vet inte, klåda står med som mindre vanlig bieffekt men när jag läste det tolkade jag det som att det var lokalt där man för in den (vaginalt eller analt sen finns tydligen ytterligare alternativ där man tar det via sprutor) men på kliniken sa de att det är "normalt" att även få generell klåda. Allt är ju normalt när man frågar.
    Ja, allt är verkligen normalt när man frågar. Typ skönt att höra, men också lite frustrerade. Allt kan ju inte vara normalt.
  • Livshopp2025
    Nervernautanpå skrev 2025-03-24 13:37:27 följande:
    Ja, allt är verkligen normalt när man frågar. Typ skönt att höra, men också lite frustrerade. Allt kan ju inte vara normalt.
    Precis!
  • Anonym (Hoppfull)

Hur många dagar efter positivt ägglossningstest bokades ni in för insättning av fryst blastocyst? 

• Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-03-25 10:48:39 följande:

Hur många dagar efter positivt ägglossningstest bokades ni in för insättning av fryst blastocyst? 

Jag tog ovitrelle på fredagskvällen och fick insättning på dagen fredagen efter.
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-03-25 15:41:36 följande:
    Jag tog ovitrelle på fredagskvällen och fick insättning på dagen fredagen efter.

jag minns inte hur det var för mig förra FET...
    ovritellen räknas den som ett dygn innan positivt ägglossningstest måntro, så jag kanske ska räkna med 4 dagar bara då? gör ingen jätteskillnad men försöker vara lite proaktiv med min kalender även om jag inte vet säkert vilken dag ägglossning är positiv då hela cykeln känns upp och ner. Som vanligt. Och som vanligt är ju det normalt när man frågar pga efter tidigare behandlingar. 

• Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-03-25 17:25:27 följande:

jag minns inte hur det var för mig förra FET...
    ovritellen räknas den som ett dygn innan positivt ägglossningstest måntro, så jag kanske ska räkna med 4 dagar bara då? gör ingen jätteskillnad men försöker vara lite proaktiv med min kalender även om jag inte vet säkert vilken dag ägglossning är positiv då hela cykeln känns upp och ner. Som vanligt. Och som vanligt är ju det normalt när man frågar pga efter tidigare behandlingar. 

Ja du, bra fråga. För mig gick det fem hela dagar emellan. Alltså, känns som jag gjort det här hur många gånger som helst och ändå har jag inte koll, haha. Tog ovitrellecden här gången för att inte riskera att insättning skulle bli under helg då kliniken håller stängt.
  • Anonym (Nervös och hoppfull)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-03-25 10:48:39 följande:

Jag fick positivt i tisdags förra veckan, fick komma in och kolla ett ul på fredagen och satte in ett fryst i måndags. 
Svar på tråden 40år och IVF