Anonym (Hoppfull) skrev 2025-03-22 10:51:01 följande:
Har en riktigt låg dag idag. Känner att allt känns meningslöst och allmänt hopplöst. Börjar bli genuint rädd och ledsen att det inte ska gå vägen. Vet inte riktigt om det är något jag faktiskt skulle klara av att hantera. Barn för mig har varit mitt största i livet det enda riktigt riktigt riktigt viktiga för mig. En enda konkret sak jag alltid sen jag var liten vetat att jag vill. Känner mig plötsligt väldigt ensam Och ledsen. Givna resultatet av att faktiskt göra detta själv första gången det verkligen känns av att jag är ensam.
Blir dessutom Nästan arg på folks stöd just nu. Vilket gör att jag känner mig otacksam r folk bara försöker stötta. Men Nu när det blev negativt igen försökte de närmaste stötta och ge tröst och hopp om att det är klart det går vägen nästa gång de är de minsann helt hundra på. Orkar inte att folk tycker synd om mig och blir nästan arg på tomma ord av stödjande skit de inte kan påverka. en tyckte det är väl bara byta klinik välj en bättre så det gör vägen. Nästa tyckte det är väl köra på tills det går och bara prioritera det framför jobbgrejer och ordna fram pengarna. Skönt om allt var så lätt. Så lätt med jobb. Så lätt mentalt. Så lätt med pengar.
Börjat fundera över min kost och vanor. Om jag borde försöka anstränga mig mer än jag gjort. Nu har jag kört på med försöken rätt och har helt ärligt inte vågat försöka ?banta? eller göra större skillnad på vanor utan försökt äta lite bättre mer fisk och grönt och minimera skit. Går väldigt mycket pga hundar men tränar bara en gång vecka, krockar det Med mitt schema blir det bara varannan
Grubblar på ekonomi som är ett problem om jag ska köra mer ivf, men egentligen inte är ett showstopperproblem. Pengar finns ju eller kan lånas men det är en prioriteringsfråga som alltid. Tycker om att åka i min bil och vill inte byta ned mig, vill inte byta bostad eller använda de sista på kontot då jag vill ha buffert om jag ska vara föräldraledig osv.. Sitter just nu och lägger upp grejer på blocket för att försöka dra igång lite pengaflöde för att minska oron att hosta upp en slant. Mentalt skönt men att sälja en pryl för 100 kr gör kanske ingen större skillnad mer än men mentalt att jag i alla fall gör något litet åt saken idag.
Förlåt för mitt låna spretiga inlägg men kändes lite skönt att få skriva av sig lite i alla fall.
Oj wow. Det skulle lika gärna kunnat varit jag som skrivit det där. I varje punkt. Precis så kände jag mellan att det blev negativt sist och inför min nuvarande, sista återföring. Fick jobba hårt för att peppa mig själv för att se någon mening med att ens försöka denna gången. Just nu håller jag hårt i det sista halmstrået av hopp.
Det är en otroligt laddad och pressad situation och liksom du gör jag det här på egen hand. På gott och ont. Jag förstår verkligen att det här är något som kan förstöra ett parförhållande. Men att känna sig så ensam som jag gjorde precis efter mitt senaste test, att se ett långt liv framför mig utan barn... Outhärdligt. Men just nu känns det lite lättare och jag vågar faktiskt hoppas på riktigt igen.
Jag har valt att bara berätta för tre av mina närmaste vänner men kan absolut relatera till det du skriver om att bli irriterad på andras stöd och råd. Jag förstår ju att de försöker stötta och peppa men de inser inte riktigt vad de pratar om, att saker inte funkar logiskt och förutsägbart av typen 1+1=2. Men det som är starkt positivt för dig är att du bara är 40, även om det känns kört just nu så har du ändå tid kvar ❤️
Ekonomin får också helt andra proportioner när man gör det här på egen hand. När man inte har två inkomster och två besparingar sen tidigare och har någon att dela övriga utgifter med. Det blir något helt annat.
Utöver ekonomin är det just om det finns mer eller något annat jag själv skulle kunnat göra. Jag har pga en skada inte kunnat träna alls denna tiden och först sedan någon månad tillbaka har jag kunnat återuppta hundpromenader så den fysiska biten är en sak. Sen allt prat om anti-inflammatorisk kost osv som man kanske borde vara bättre med, jag har inte gjort något sådant mer än som du tänka lite sundare mat.
Skönt iaf att ha något konkret att fokusera på, som att du säljer lite grejer t.ex. Man behöver såna saker, även om det är smådetaljer i sammanhanget.
Jag skickar hopp och ork till dig ❤️