• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Anonym (221711)
    Livshopp2025 skrev 2025-02-13 14:03:26 följande:

Idag har jag varit på kliniken för återföring av blastocyst ❤️ Åh vad jag hoppas att den här vill fastna och växa till en frisk och stark bebis!
    Förra gången kände jag i princip ingenting när de satte in blastocysten, idag gjorde det lite ont. Det stack till flera gånger på vägen in och även nu efteråt känns det. 100% hanterbart, ingen smärta utan mer att det känns bara, nojar dock över att det inte borde kännas... Men kan det påverka utfallet att det blev såhär idag tro?

Håller tummarna att du får Plus på stickan. 

När är testdagen? 
  • Livshopp2025
    Anonym (221711) skrev 2025-02-13 19:13:35 följande:
     Håller tummarna att du får Plus på stickan. 

När är testdagen? 
    Tack snälla 🥰
    Testdag 25/2
  • Anonym (221711)
    Livshopp2025 skrev 2025-02-13 19:47:10 följande:
    Tack snälla 🥰
    Testdag 25/2
    Väntan är jobbig så försök hålla dig sysselsatt☺️  

Håller tummarna hårt för dig🥰❤️
  • Nervernautanpå
    Livshopp2025 skrev 2025-02-13 14:03:26 följande:

Idag har jag varit på kliniken för återföring av blastocyst ❤️ Åh vad jag hoppas att den här vill fastna och växa till en frisk och stark bebis!
    Förra gången kände jag i princip ingenting när de satte in blastocysten, idag gjorde det lite ont. Det stack till flera gånger på vägen in och även nu efteråt känns det. 100% hanterbart, ingen smärta utan mer att det känns bara, nojar dock över att det inte borde kännas... Men kan det påverka utfallet att det blev såhär idag tro?

Åh, önskar att du får det efterlängtade plusset nu.
  • Nervernautanpå

Äntligen fungerar kroppen som den ska igen. Idag fick jag glad gubbe på ÄL test och har därmed en inbokad återföring av blastocyst på torsdag. 

• Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-02-14 13:02:01 följande:

Äntligen fungerar kroppen som den ska igen. Idag fick jag glad gubbe på ÄL test och har därmed en inbokad återföring av blastocyst på torsdag. 

Håller tummarna! 

Jag har ringt klinken igen och varit upprörd att jag ska vänta en cykel. nu lät det plötsligt inte helt nödvändigt så de skulle återkom måndag och så får jag ev köra på med sprutor nästa mens ändå. 

• Amamma40

Hej allihopa!

Jag är 40 år och är på vårt andra försök nu
    Jag är på ruvardag 12 med ett 3-dagars embryo. Och min testdag är 19/2
    Min mens skulle ha kommit 2 dagar sedan men små märkbara blödningar i 3 dagar. Det är små spricka på trosskydd och ibland på papper. 
    Allt jag har känns har varit mensvärk, trötthet och humörsvängningar, eventuellt lite lätt illamående som jag fick igår. 

Någon som känt eller varit med om liknande? Vill verkligen inte hoppas eftersom jag tror det är kört men hoppet finns där ändå. 
  • Anonym (221711)
    Amamma40 skrev 2025-02-15 09:49:48 följande:

Hej allihopa!

Jag är 40 år och är på vårt andra försök nu
    Jag är på ruvardag 12 med ett 3-dagars embryo. Och min testdag är 19/2
    Min mens skulle ha kommit 2 dagar sedan men små märkbara blödningar i 3 dagar. Det är små spricka på trosskydd och ibland på papper. 
    Allt jag har känns har varit mensvärk, trötthet och humörsvängningar, eventuellt lite lätt illamående som jag fick igår. 

Någon som känt eller varit med om liknande? Vill verkligen inte hoppas eftersom jag tror det är kört men hoppet finns där ändå. 
    Hej hej, 

Jag fick bruna spottings några dagar innan bim så jag trodde att det var kört för mig. Men på testdagen så fick jag Plus🥰
  • Amamma40
    Anonym (221711) skrev 2025-02-16 05:40:24 följande:
    Hej hej, 

Jag fick bruna spottings några dagar innan bim så jag trodde att det var kört för mig. Men på testdagen så fick jag Plus🥰
    Vad är bim? Jag fick det dagen efter jag skulle fått mens och fortsätter. Fortfarande väldigt lite jämfört men första gången där det blev mer efter varje dag. 

Åh hoppas på det också. 
  • Anonym (221711)
    Amamma40 skrev 2025-02-16 09:53:39 följande:
    Vad är bim? Jag fick det dagen efter jag skulle fått mens och fortsätter. Fortfarande väldigt lite jämfört men första gången där det blev mer efter varje dag. 

Åh hoppas på det också. 
    Bim är den dagen du skulle ha fått din mens. 

Håller tummarna att du får ett Plus på testdagen🥰
Svar på tråden 40år och IVF