Inlägg från: Anonym (Nervös och hoppfull) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nervös och hoppfull)

40år och IVF

Hej ni andra!
    Jag började med Bemfola i lördags och la till spruta två igår. Detta är vårt första och kanske enda försök. 
    Vi är båda precis över 40 och problemet ligger hos honom. Jag har två tonåringar sedan tidigare. 

Jag var jätte nervös för andra sprutan och den var lite jobbig igår. Kan sprutorna göra att man sover dåligt?
    Jag har sovit väldigt konstigt, oroligt under veckan och inatt var värst.... 

På måndag ska vi på första kollen inför ev plock.
    Jag har läst igenom hela tråden här för att få lite uppfattning och känsla för hur detta går till och vad som väntar oss. 

Anonym (221711) skrev 2025-02-08 05:15:56 följande:

Tjejer JAG ÄR GRAVID.

Har inte riktigt fattat de än, känns overkligt men jag är världens lyckligaste människa. Nu håller vi tummarna att allting går bra🥰

Grattis 🥳🥳

Finns det en ungefärligt antal dagar man brukar ha från första sprutan till kroppen är redo för äggplock? 

Förstår ju om det är lite individuellt men iaf. Vill vara mentalt beredd på måndag om det skulle kunna vara plock inom dagarna eller veckan efter... ☺️

Eulalia84 skrev 2025-02-09 09:08:47 följande:

Jag har egentligen testdag imorgon men tog ett test idag eftersom det är helg och det var positivt😭 Jag är gravid!🥰

Så lycklig men också lite orolig, hoppas hoppas att det får gå bra hela vägen nu.

Grattis 🤩🤩

Ni som gått från äggplock till totalfrys. När kom första blödningen och hur lång tid efter det till den riktiga mensen?

Nervernautanpå skrev 2025-02-19 13:56:38 följande:
    Första månaden efter äggplock kom mens dag 28 och månaden efter på dag 33, månaden efter det på dag 31. Normalt har jag ca dag 25. 
    Tydligen ganska vanligt att kroppen reagerar så efter hormoner och plock. 
    Dom pratar om en bortfallsblödning som ska komma nu efter äggplocket. Är det den du menar kom 28 dagar efter din förra mens?
    Och sen typ en månad till, till den riktiga blödningen igen? 
    Sorry om jag känns förvirrad 😅
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-02-19 19:36:56 följande:
    Jag avbröt precis innan äggplock vid kontroll efter 9 dagar med menopursprutor och då tog jag ovritellesprutan på kvällen och mensen kom först efter typ 10-11 dagar och sen månaden efter var mensen drygt en vecka sen igen. 
    Vi gjorde äggplock för en vecka sen. Fick ut 22 ägg och 17 ville bli befruktade med donator. 
    Idag fick vi veta att 5st gått vidare till frysen. 
    Nu ska jag bara vänta den lååånga väntan på bortfallsblödning och en egen mens för återförande.
    Börjar redan oroa mig för att äggen inte vill bli upptinade och om allt kommer gå vägen. 

Jag var på väg att bli överstimulerad så fick inte ta ovitrellesprutan alls utan gonapeptyl två dagar innan plock istället. 

Man har så mycket tankar och funderingar.

Jag tar bara folsyra. 

Jag fick min blödning efter plocket idag. 

Jag tänkte ringa på måndag och fråga om jag borde vänta en månad till för den riktiga mensen. 
    Eller om jag kan börja ägglossningstesta mig redan på denna period. Vi kan vänta men om det egentligen är någon skillnad, väntan är så lång. 
    Någon som vet? 

Jag ringde till Livio och fick svar att dom brukar inte rekommendera att återföra innan den riktiga mensen. Men jag fick till svar att får jag utslag på ägglossningstestet denna omgång och vi känner att vi vill köra så får vi. 

Nu är bara frågan om vi ska våga. 
    Borde få ägglossning nästa helg. Jag tänker iaf göra test för att se att min kropp är med så får vi ta beslutet den dagen. Annars är det ju 1,5 mån kvar 😅

Nervernautanpå skrev 2025-02-27 11:11:15 följande:
    Av vilken anledning rekommenderar dom att vänta? Jag brukar absolut gå på klinikens rekommendation, men alltid bra att veta varför. Tycker man är så mycket i det ovetande stadiet hela tiden, gör bara som man blir tillsagd. Fast det handlar ju om mycket pengar så man vill ju heller inte kasta bort försök om det är så att sannolikheten att det funkar är lägre.

Men ta testen och känn efter hur kroppen känns. Man känner sin egen kropp bäst!
    Jo precis. Dom brukade inte rekommendera första mensen för den är mer en bortfallsblödning av mediciner och hormoner men dom hade gjort undantag när vissa frågat.

Får jag en ägglossning och vi känner att vi vill så får vi men vi vill ju samtidigt inte slänga pengarna i sjön. Det står ju lite på spel. 
    På ett sätt tänker jag att eftersom problemet ligger hos min sambo och mina värden och kropp funkar som den ska (även om jag är lite äldre) så tänker jag att det kanske går vägen. Men det är svårt beslut. 
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-03-25 10:48:39 följande:

Hur många dagar efter positivt ägglossningstest bokades ni in för insättning av fryst blastocyst? 

Jag fick positivt i tisdags förra veckan, fick komma in och kolla ett ul på fredagen och satte in ett fryst i måndags. 

Testdag på söndag.
    Mens enligt kalendern beräknad idag. 
    Börjar blöda idag på jobbet och känns som loppet är kört... ????😢 Haft så mycket skumma symptomer sista veckan som jag inte velat tolka för hårt men är nu sur på min kropp för att den beter sig så här om det inte är på riktigt. 
    Min sambo säger att vi testar till helgen ändå och ser. Jag gissar att detta är mens men man vet ju aldrig. 🙃

Nervernautanpå skrev 2025-06-17 12:57:39 följande:

Jag gjorde vul idag i vecka 7+5 och det visade inget levande foster. Min kropp har inte fattat det, men kommer få missfallsblödning i dagarna. 
    Jag tror jag är mest chockad just nu. Det gick inte. Jag kommer inte få barn. 

Styrkekramar till dig ❤️
Svar på tråden 40år och IVF